Hormonikierukka+raskausoireita?

Hormonikierukka ollut paikoillaan nyt reilun puolitoista vuotta ja menkkoja ei ensimmäisen kolmen kuukauden tiputtelun jälkeen ole ollut. Viime viikon ke alkoi ruskea todella niukka vuoto jota kesti viisi päivää. Nyt kaksi päivää ilman vuotoja. Ajattelin, että kyseessä menkat, sillä samantapaista selkä- ja mahajomotusta oli kuin ennen kierukkaa menkkojen kanssa, mutta nyt vuodon jälkeen jomotukset ovat jatkaneet olemistaan ja mukaan tullut tuota alkuraskaudesta tuttua vihlovaa nipistelyä silloin tällöin. Säteilee silloin tällöin jalkoihinkin.

Rinnat ovat hieman turvonneet, mutta eivät kipeät, päänsärkyä nyt viikon verran joka päivä ja alavatsa on etenkin iltaisin järjettömän turvonnut ja kuumottava. Olen syönyt normaalisti mutta vatsa tuntuu olevan vähän sekaisin. Turvotus on kuitenkin hyvin paikannettavissa kohdun tienoille ja muistuttaa hyvin paljon tosiaan menkkakipuja. Niin, ja pientä lämpöä on ollut iltaisin.

Onko mahdollista, että hormonitasapainoni on vain jotenkin sekaisin, ja kierukka vähän oikkuilee? Yhdynnässä en ole ollut kuin tasan viisi päivää vuodon alkamispäivää ennen, eli olisi todella epätodennäköistä että olisin raskaana. Kohtutulehdus on tietysti yksi mahdollisuus, mutta vuoto ei ole ollut pahanhajuista.

Toivottavasti joku jaksoi lukea stoorin ja kommentoi tähän!
 
Moi! Multa on poistettu hormoonikierukka reipas kk sitten, mutta silloin kun kierukka oli paikoillaan niin mulla oli myös oireita ihan kuin raskaana olisi ollut. vatsaa turvotti, kuumotti ja päätä särki. Repäisykipuja nopeissa liikkeissä jne. Kävin sitten kontrollissa gynellä joka ultrasi kohdun ja munasarjat. Kierukka oli ihan hyvin paikoillaan mutta vasemmasta munasarjasta löytyi 4,5cm kysta. Nämä "harmittomat" kystat voivat aiheuttaa em. oireita. Niitä saattaa tulla melkein jokaiselle naiselle jolla on kierukka käytössä ja se on normaalia. Ne poistuvat yleensä itestään. Riippuen tietenkin kystan koosta. Mulle sanottiin tuon reilu 4cm kystan olevan kooltaan ihan normi ja vaaraton. Jos sulla huolettaa tosissaan nuo oireet niin kannattaa käydä gynellä ultraamassa tilanne :)
 

Yhteistyössä