hormonikierukka ja seksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oliko sulla muita oireita? Masentuneisuutta? Paloiko pinna herkästi? Jotain muuta?

Itelläni on ollut hormonikierukka nyt 2v ja halut ovat hävinneet täysin. Tästä kärsii koko parisuhde, varsinkin kun ennen kierukkaa olin jotain ihan muuta. Kävin lääkärissä ihan muusta syystä mutta samalla lekuri mainitsi että nyt kierukan hormonipitoisuus on korkeimmillaan joten se ainakin selittäisi tämän ainaisen alavireen ja haluttomuuden. Miten teidän perheessä nykyään hoidetaan ehkäisy?

Vastauksista kiitollinen!

Oliko sulla muita oireita? Masentuneisuutta? Paloiko pinna herkästi? Jotain muuta?

Itelläni on ollut hormonikierukka nyt 2v ja halut ovat hävinneet täysin. Tästä kärsii koko parisuhde, varsinkin kun ennen kierukkaa olin jotain ihan muuta. Kävin lääkärissä ihan muusta syystä mutta samalla lekuri mainitsi että nyt kierukan hormonipitoisuus on korkeimmillaan joten se ainakin selittäisi tämän ainaisen alavireen ja haluttomuuden. Miten teidän perheessä nykyään hoidetaan ehkäisy?

Vastauksista kiitollinen!

Aina olen ollut lyhytpinnainen (liekö luonnevika), mutta hormonikierukan ollessa loppuvaiheessa (4,5vuotta) poistatin sen mm. rintojen pingottuneisuuden takia. Olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä jo 16-vuotiaasta asti. Mies huomasi muutokseni kierukan poistamisen jälkeen ennen minua. Hän ilmoitti, etten saa enää laittaa kierukkaa, koska olen paljon kiihkeämpi ilman sitä. Viimeiset viisi vuotta olin ilmeisesti ollut huomaamattani Zombie. Nykyisin ehkäisynä on kondomi. Ei ehkä varmin keino, mutta yli neljäkymppiselle käy hyvin. Olen keskustellut ystävien kanssa ja hormoneista johtuva haluttomuus on tavallista, joten kannattaa ehkä miettiä jotain muuta ehkäisymuotoa. Tässä iässä mietityttä myös hormonien terveysvaikutukset, kun aloittaa niiden nauttimisen jo teini-iässä.

Kiitos vastauksestasi! Olen miettinyt tätä jo pitkään ja miehenkin kanssa puhunut. Hain täältä lähinnä tukea päätökselleni ja sitä löysin tästä viesti ketjusta =) En siis ole ihan vainoharhainen sanoessani että kierukasta on myös haittaa. Minun tapauksessani ne haitat vaikuttavat kovasti parisuhteeseeni ja perhe-elämään joten kierukka saa lähteä. Mukavaahan tässä on ehkäisyn varmuus sekä pois jääneet kuukautiset mutta mielummin kuukautiset kun tämä ainainen vit**us ja haluttomuus. Itse olen 34v ja lapsiakin saa tulla lisää joten siinäkin mielessä luonnollinen ratkaisu kaiken kaikkiaan.

Oikein aurinkoista kevättä sinulle Lumikki40!

Hormonaalinen ehkäisy ei välttämättä vie haluja yleensä, mutta oma mies saattaakin yhtäkkiä alkaa tuntua väärältä. Näin kävi minulle. Tätä on tutkittukin pillereiden kohdalla, muuttavat makua miehen hajun suhteen. (vaikuttaa tuo haju niilläkin, jotka eivät sitä myönnä) Tästä voi lapsia tehdessä olla ikäviä seurauksia, kun nainen ilman ylimääräisten hormonien asiaan puuttumista osaa valita juuri sen miehen, jonka kanssa tulee terveimmät lapset. Meinasi tulla e-pillereiden takia miehen kanssa ero, lopetin pillerit ja johan taas olin rakastuneempi kuin koskaan.
Nyt on kokeilussa kuparikierukka, saa nähdä miten tämän kanssa käy.

Olen ollut todella tyytyväinen hormoonikierukkaan, lääkäri jopa sano että kun seuraavaan otat niin saa olla 7.v niin en käsri edes vaihdevuosista... Naiset tsemppiä me päätettän miten ja milloin, asenne ratkasee... Hei ja muuten rakastelu on hienoa, löysätään pipoa ja nautitaan... <3

Alkuperäinen kirjoittaja väärä syy;6206723:
Joo alkuperäinen syy on se että mies ei kiinnosta ei kierukka.

Minusta ainakin tuli seksipeto ja muna haukka 37v. kun sen
härvelin hommasin-

sitä ennen oltiin niin kuivaa kuin erämaassa.

Hormoonikierukkahan lisää sitä naishormoonia

ei pitäisi vähentää.

Onkohan taustalla jotain muuta oletko esim. kilpirauhas kokeissa käynyt ?

Syitä on siis satoja kerran kun naisia ollaan.

Yhteistyössä