hormonikierukka ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä-82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä-82

Vieras
ootteko tullu kuinka äkkiä raskaaksi kun on hormonikierukka otettu pois??

mulla ei oo oo ollu menkkoja koko aikana ja nyt haluan ottaa kierukan pois mutta pelottaa jos en tuukkaan enään raskaax.. kuinka piankierukan jälkeen uskaltaa alkaa kokeileen raskautta?

Heti voi yrtiiää. Me jouduttiin avittamaan kiertoa Teroluttien avulla ja 7 pitkää kuukautta se vei, että vihdoin saatiin plussa. Enää en kierukkaa laita sillä haaveena vielä yksi lapsi lisää. Sen jälkeen sitten taas laitan kierukan.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Heti voi yrtiiää. Me jouduttiin avittamaan kiertoa Teroluttien avulla ja 7 pitkää kuukautta se vei, että vihdoin saatiin plussa. Enää en kierukkaa laita sillä haaveena vielä yksi lapsi lisää. Sen jälkeen sitten taas laitan kierukan.

apua.. nyt iski paniikki..
kukas ton kierukan ottaa pois?? mäkun aattelin lasten neuvolatätille soittaa ja kysästä..

tosiaan kun alussa oli ne normi vuodot ja sen jälkeen ollut mitään.. kierukka ollut 3½ vuotta

Multa otettiin kierukka pois elokuun lopussa ja LA on viikon päästä, eli yhet menkat ehti tulla poiston jälkeen ennen plussaa. Ja mullakaan ei kierukan kanssa menkkoja ollut lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sattuuko kierukan poisto?
mulla ainakin laitto sattu älyttömästi et vedet silmissä olin..

Mulla kanssa laittaminen sattui ihan kamalasti, mutta pois ottoa en tuntenut lainkaan. Ite menin ehkäisyneuvolaan kierukan vuosi"tarkistukseen" ja kysyin lääkäriltä josko ottais samalla pois.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmas tulossa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sattuuko kierukan poisto?
mulla ainakin laitto sattu älyttömästi et vedet silmissä olin..

Mulla kanssa laittaminen sattui ihan kamalasti, mutta pois ottoa en tuntenut lainkaan. Ite menin ehkäisyneuvolaan kierukan vuosi"tarkistukseen" ja kysyin lääkäriltä josko ottais samalla pois.

Sama juttu täällä. Laittamisessa meni taju, pois sujahti ihan ilman tuntemuksia. Mulla oli kierukka 6 vuotta, ei menkkoja lainkaan sinä aikana. Vasta vuoden päästä pois ottamisesta alettiin yrittää ja heti tärppäs.

Ei se kierukka välttämättä vaikuta siihen raskaaksi tulemiseen. Mulla on jo toista kertaa kierukka ja olen todella tyytyväinen siihen. Eka kun otettiin pois, niin ei menny kauaa raskaaksi tulemiseen. Hyvä on tietysti jos antaa yhdet kuukautiset tulla ennenku alkaa yrittää, niin ei tarvi jännätä niin kovasti että missä vaiheessa on kierto. Jos ei odota niitä ekoja niin saapi jännätä tosissaan että millon alkaa ekat kuukautiset ja joko nappas.

Alkuperäinen kirjoittaja himpsukka:
Ei se kierukka välttämättä vaikuta siihen raskaaksi tulemiseen. Mulla on jo toista kertaa kierukka ja olen todella tyytyväinen siihen. Eka kun otettiin pois, niin ei menny kauaa raskaaksi tulemiseen. Hyvä on tietysti jos antaa yhdet kuukautiset tulla ennenku alkaa yrittää, niin ei tarvi jännätä niin kovasti että missä vaiheessa on kierto. Jos ei odota niitä ekoja niin saapi jännätä tosissaan että millon alkaa ekat kuukautiset ja joko nappas.

tätä en oo muuten tullua ajatelleex.. toisin ennen kierukkaa mun menkat oli todella epäsäännölliset..ja sitten alko tuleen vielä todella runsaat viikon kestävät menkat ja toi kierukka on ollut mun pelastus oon ollut siihen niin tyytyväinen että =)

Yhteistyössä