Hormonikierukka ja menkat..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sulla kauan ollu kierukka? Kun ekan puoli vuottahan kroppa tasaa niitä hormoneja ja voi vuotaa enemmän ja vähemmän ja millon sattuu.
Mulla laitettu 2 kuukautta sitten ja nyt jäi menkat tulematta.. Ja pillereiden syönti aikaan verrattuna olo on MAHTAVA!

sulla kauan ollu kierukka? mulla on ollu n. 3kk, ennen vuodin sikana, n. 7 pv, mutta nyt joka toinen viikko vähän... hermo alkaa mennä... tosin ne sanoivat siellä asentaessa että puolisen vuotta saattaa mennä ennenkun tilanne tasaantuu...

Puolisen vuotta tosiaan voi mennä ennenkuin kroppa tottuu siihen. Hormonikierukalla yleensä on tapana vähentää vuodon määrää ja esim. mulla vuodot loppui lähes tyystin, ehkä joskus saattoi pari tippaa tulla, mutta siteitä esim. en tarvinnut.
Kuparikierukka sitten taas on sellanen että se yleensä lisää vuodon määrää, eli muutenkin paljon vuotaville sitä ei edes suositella anemia-riskin takia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä kun luulin, et menkat loppuu kokonaan

Suurimmalta osalta käyttäjistä loppuu puolenvuoden sisällä kierukan laittamisesta. Paitsi mulla, jolla kierukka ollut noin 10 kk:tta ja aina vaan säännölliset kuukautiset, kestää 5 - 6 päivää. Välilä tulee jopa 3 viikon välein *hakaa päätä seinään* Onneksi sentään vuoto niukentuntut ihan minimaaliseksi ja muutenkin hyväksi havaittu kapistus :D

mullaki on vasta laitettu hormoonikierrukka niin hyppäsimpä samaan pinoon kyseleen että tuliko teillä ensimmäiset menkat ihan normaalisti miten ennenkin on ollut kierto vai menikö kauemmin? ja onko teillä ollut maha kipuja? mulla välistä meinaa jomotella mutta ei jatkuvaa kuitenkaan onneks ole tuo kipuilu.

Yhteistyössä