Hormonikierukasta...

restless
Mulla ollu kohta vuoden Mirena hormonikierukka ja olen ollut ihan tyytyväinen. En ole huomannut mitää sivuoireita. Kuukautisia ei ole enää tullut. Laiton jälkeen pari viikkoo tiputteluvuotoa, jonka jälkeen kuukautiset ovat pysyneet poissa. :wave:

restless harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2004 klo 12:56 restless kirjoitti:
Mulla ollu kohta vuoden Mirena hormonikierukka ja olen ollut ihan tyytyväinen. En ole huomannut mitää sivuoireita. Kuukautisia ei ole enää tullut. Laiton jälkeen pari viikkoo tiputteluvuotoa, jonka jälkeen kuukautiset ovat pysyneet poissa. :wave:
Tosin poistatin nyt kierukan, kun on suunnitteilla uusi vauveli.

Eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2004 klo 21:05 mamma-79 kirjoitti:
Juu kertokaa kokemuksia huomen aamusta ois hormonikierukanlaitto, hieman jännittää!!!
Mulle laitettiin pari päivää sitten! Koita olla mahdollisimman rentona nimenomaan vatsalihakset rentona niin ei satu juuri lainkaan!

mimmi79
Mulle laitettiin mirena noin kolme viikkoa sitten. Varaa buranaa kotiin, voi vähän juilia alavatsaa silloin "asennus"päivänä. Mulla vuoti asennuspäivän ja seuraavan ja tän kolmen viikon aikana oon kaksi kertaa vessassa käydessä huomannu, että tiputtaa...

Laitto sattuu - ihan oikeasti - en tiedä vaikuttiko se, että lapseni ei syntynyt alateitse, mut se on niin ohikiitävä hetki et sen kyllä kestää...

Joo, teillä on mennyt hyvin. Mulla tuli ainakin hirveät sivu vaikutukset, kesti 6-7kk ennen kuin kivut loppui ja kuukautiset loppui silti kuitenkin vuotoa. otatin just pois koko kapistuksen. Ei sopinnut minulle, niin hirveesti kun sitä kehutaan. ja laittoi sattui buranasta huolimatta.

näin mulla
mulle ei saatu laitettua terveyskeskuksessa... Lääkäri yritti puol tuntia ja sit luovutti ja laitto lähetteen sairaalaan jossa sit nukutuksessa laitettiin. Jatkuvaa vuotoa oli seuraavat kolme kuukautta ja meinas jo hermot mennä muuta nyt on ollu vuotamatta 8vkoa joten joko nyt sitten loppuis... mä oon ainakin nyt tän 8 vkoa ollu ihan tyytyväiinen ku ei tarvii muistaa mitään pillereitä joka päivä ottaa!

Saju harmaana
Mulla laitatettiin se kandipolilla ja se ei sopinut!! Olin kuin mielipuoli kun hormonit ihan sekaisin.. Onneksi ei tullut muita kuluja siitä kuin matkakustannukset..

No nii eilen laitettiin. Panadolia otin ennen lekuriin lähtöä ja sieltä tullessa. Itse laittaminen tuntui hieman epämiellyttävältä kuten kaikki sorkkiminen tuonne alapäähän, muttei kuitenkaan sattunut niin kovin paljoa. Hieman vihoitteli tuo alavatsa laiton jälkeen, mutta kun oli töissä ni ei kerinny potemaan sitä sen enempi :) Toivottavasti se nyt sopii, vielä ainakin tuntuu ihan hyvältä eikä vuotoakaan tule enää. Kiitoksia kaikista vastauksista ja kokemuksista :) !!

Pää räjähtää
Mulla laitettiin hormonikierukka ja laitosta asti on pää ollut kipeä jokaikinen päivä ja vatsa turvoksissa. Onko muilla näin? Pitäskö poistaa koko hökötys :/

Negatiivista on ollu
Ei ole kyllä hyvin mennyt Mirenana kanssa. Ensin se laitto sattui kyllä aika lailla, mutta siitä selvisi. Noin tunti sen jälkeen alkoivat mielettömät kouristukset. En pysynyt pystyssä ja taju meinasi mennä. Otin burana 800 ja odottelin niin kauan, että pääsin taas auton rattiin ja terveyskeskukseen, jossa sain Voltaren- kipupiikin. Sen jälkeen söin n. 3-4 pvä buranaa. Kierukka laitettiin viime toukokuussa ja vasta tammikuu oli ensimmäinen kuukausi jolloin selvisi pelkillä pikkuhousunsuojilla. Enne sitä oli kolme viikkoa vuotoa ja viikko ilman. Meinas mennä herne nenään sekä ukolla että minulla totaalisesti. No, ajattelin että jos nyt alkais uusi parempi elämä, mutta maaliskuussa alkoivat taas kuukautiset melko runsaina. Mietin tässä, että onko mahdollista että kierukka olisi voinut poistua itsestään, vai eikö se kertakaikkiaan sovi kaikille? Masentaa todella valtavasti, jos täytyy ottaa se pois kun on melkein vuoden kärsinyt!

Mae
Mulle laitettiin mirena tammikuussa, 4 viikkoa oli menkat ja kauheat kivut. Kierukka otettiin pois, mutta ongelmaksi jäi yliaktiivinen rakko.... Todennäköisesti loppuelämäni siitä kärsin.... Että se siitä.

tiu
Juu nekoja kokemuksia on mokomasta jutusta. Supistelin sen pois mutta en ulos asti niin oli kuulkaa kipee kun pisti koko ajan kohdunkaulaan. Ei sopinu mulle. Ennen kuin saatiin ulos mokoma kapistus niin olin tosi kipee. Harmi kun ois muuten ollut tosi huoleton ehkäsy.

Yhteistyössä