Hormonikierukasta kyselisin!

Mulle ehdotettiin hormonikierukkaa pahoihin pms-oireisiin ja ehkä alkaviin vaihdevuosiin. Millaisia kokemuksia teillä on hormonikierukasta? Kuinka usein käydään tarkistuttamassa? Mitä tarkastuksessa tehdään? Jäikö menkat pois? Entä mielialaoireet? Kaikki kokemukset kelpaa.

njoo
no olen vasta 26, hormoni kierrukka laitettiin vähän yli vuosi sitten, että kaikki oireet tasaantu siinä kesti melkein vuosi! kaikilla ei mene ehkä niin kauan mutta, oireena oli tipittelua,vuotoa,ärtyisyyttä,seksuaalista haluuttomuutta. sitten vaan yks päivä palat osu kohdalleen ja kaikki vaivat loppu :) hormoni kierrukka tarkistetaan 1v välein ja vaihdetaan 5 v välein. on aan hyvää kkemusta ei kuukautisia enään eikä ollenkaan kipuja,eikä samanlaisia mieliala vaihteluja kun esim pillereillä

"Hanna"
Minä sain hormonikierukan 1,5 vuotta sitten juuri esivaihdevuosioireisiin ja se oli pelastukseni. Todella loistava kapine. Pelasti seksielämäni. Halut on huipussaan ja nyt seksiä pystyy myös harrastamaan, kun ei ole jatkuvia vuotoja. Menkat minulla on, mutta hyvin niukat, selviää yleensä pikkuhousunsuojalla.

Ei sitä tarvitse käydä tarkistuttamassa. Jos ei mitään ongelmia tule, niin voi olla 7 v paikoillaan.

Noissa on se kurja juttu, että hyödyt ja ongelmat vaihtelee tosi paljon yksilöittäin. Toisilta jää menkat pois ja toisilla tiputtelee ihan koko ajan niin kauan kun kierukka on. Lääkäri sanoi, että suurimmalla osalla on aluksi puolisen vuotta epäsäännöllisiä vuotoja, joten ei suositellut otettavaksi kesää vasten, vaan vasta syksyllä, ettei kesä mene pilalle.

Mutta toisten kokemuksilla ei tässä taida olla mitään väliä, kun muilla on eri jutut. Itse en sitten ottanut tuota ollenkaan, kun cerazette-pillereillä mulle tuli jatkuvaa vuotoa ja siinä on käsittääkseni sama vaikuttava aihe kuin kierukassa.

Yhteistyössä