hormonikierrukan hyvät ja huonot puolet?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
jänskättää mennä laittaan se kun viimeksi tuli tulehdus kun laitettiin kuparikierrukka... jouduin sairaalaan silloin... mut nyt laitetaan antibiootti hoidon aikana et ei tulis mitään. mulla ei oo ikää ollu hormonikierrukkaa et onko millasia kokemuksia?
 
Aluksi vuoteli mulla tiputtelua pitkään, useita kuukausia muistaakseni taisi olla ihan joku 7kk. Sitten loppuivat kuukautiset lähes kokonaan. Kivut katosivat heti laiton jälkeen (aiemmin olen kärsinyt todella kovista kuukautiskivuista ja runsaista vuodoista) Nyt ollut reilut pari vuotta ja todella tyytyväinen olen. Kuukautisvuotoa tulee kerran 3-4 kuukaudessa, se kestää pari päivää ja on vähäistä. Kipuja ei ole ollenkaan! Mulle sopii mainiosti.
 
vierailija ap
Alkuperäinen kirjoittaja kathyliini:
Aluksi vuoteli mulla tiputtelua pitkään, useita kuukausia muistaakseni taisi olla ihan joku 7kk. Sitten loppuivat kuukautiset lähes kokonaan. Kivut katosivat heti laiton jälkeen (aiemmin olen kärsinyt todella kovista kuukautiskivuista ja runsaista vuodoista) Nyt ollut reilut pari vuotta ja todella tyytyväinen olen. Kuukautisvuotoa tulee kerran 3-4 kuukaudessa, se kestää pari päivää ja on vähäistä. Kipuja ei ole ollenkaan! Mulle sopii mainiosti.
minkä merkkinen sulla on se? vai onkohan niitä edes montaa erilaista? inhottaa jos tulee jotakin paino nousua tai mieliala muutoksia...
 
JONSERED Karhunkantaja
Pelkkiä huonoja kokemuksia. Oli asennettukin ihan päin vitt... siis niin, että oli jäänyt kohdunkanvaan, ei kohtuun. Hirvittävät hormoniraivarit, tukka rasvoittui, halut menivät ja olin todella lähellä tappaa israelilaisen turistin Thaimaassa...
 
joo
Kun laitat hormoonihärvelin niin halut menee. Tosiaanki takuuvarma ehkäisykeino. Lisäksi luonnoton olotila, kun menkatkin jää pois. Oiskohan verrattavissa vaihdevuosiin?
 

Yhteistyössä