Hormonihirviön

  • Viestiketjun aloittaja häiriö
  • Ensimmäinen viesti
häiriö
Hei! Onkohan palstalla ketään, joka voisi auttaa ongelmassani?
Eli; olen syönyt Diane Novia muutaman vuoden, ilman ongelmia. Nyt kesken liuskan alkoivat jonkinlaiset menkat, normaalia niukemmalla vuodolla tosin. Tätä on edeltänyt muutaman päivän ajan hirveä olo; selkä - ja alavatsasärkyä, väsymystä, kuvotusta ja niin lyhyttä pinnaa, että itselläkin ihmetyttää. Siis ei mitään normaalia stressin ym. aiehuttamaa kärttyisyyttä vaan ihan kunnon pimahtamista, ja itku on todella herkässä. Eli sen aikaa, mitä en nuku, pihisen suuttumuksesta milloin mistäkin, tai sitten vollotan häpeilemättä milloin mistäkin typerästä syystä.Vähän vaikea olla töissäkin, kun haluttaisi haukkua kaikki ja pirauttaa päälle kunnon itkut.;) Tämän lisäksi olen tosi kömpelö, ajatus ei kulje, unohtelen asioita ja muutenkaan en ole oikein tässä maailmassa. Tää siis ei ole mun tavallista käytöstä.

Eli nyt tässä sitten ällistellään tämän vuodon kanssa, alavatsa krampissa ja potutuskäyrä taivaissa miettimässä, että mitä ihmettä teen. Hitto näitä pillereitä, ei näiden kanssa voi elää, eikä ilman näitäkään voi elää; oikea, luonnollinen kuukautiskiertoni oli yhtä piinaa oviskipuineen, menkkakipuineen, pms-oireineen ja kaikkine muine oireineen, ja siihen vielä päälle kunnon akne.

Ääk, oisko ketään muuta joka ymmärtäis, kuinka hirveältä elämä voi tuntua kun ei yhtään hallitse itseään eikä kehoaan..:(
 
mimi
Juu tiedän miltä tuntuu. Kyllä sun kannattaa kokeilla lopettaa ne pillerit siitäkin huolimatta että akne voi räjähtää käsiin...

Minulla alkoi äskettäin poikaystävä uhkailla erolla kun meni niin huonosti ja myönnän itsekin että suuri osa siitä minun syytäni. En vain jotenkin saanut enää vedettyä mitään rajaa mihinkään kun tunteet alkoi kuohua ja kaikki otti pattiin. Jos loukkaannuin pienestikin, järjestin niin helvetinmoisen shown ettei olla ennen nähty. Tai jollei sitä niin sitten itkeä vollotin joka asiasta. Jälkeenpäin sai pyydellä anteeksi tuntikaupalla kun tajusin itsekin miten hullua se käytös oli. Toisaalta mietin usein olenko tulossa hulluksi kun ihan normaaleissakin tilanteissa alkoi herkistyä kyyneliin asti ja kaikki alkoi masentaa. Mietin sitten että kokeillaan olla ilman pillereitä ennen kuin ihan masennuslääkettä (tai rauhoittavia) ryhdyn hakemaan. Nämä pillerit oli siis minullakin Diane Novat ja olin syönyt niitä aika tarkalleen 2 vuotta ilman mitään ongelmia.

Ensimmäinen kuukausi ilman pillereitä meni edelleen aika huonosti, ei mitään parannusta tilanteeseen. Nyt kuitenkin tuntuu että on mieli rauhoittunut (ensimmäisten oikeiden kuukautisten jälkeen se alkoi) koska on niin leppoisa olo kokoajan. Jos joku asia hermostuttaa, tiedän ainakin mistä se johtuu eikä niinkuin ennen että ""mopo vaan karkaa käsistä enkä tiedä miksi"". Ja hei, en ole itkenyt viikkoon :) Tämä on ihan juhlaa. Voihan olla että tämä on vain tilapäistä onnellisuutta mutta ainakin tervetullutta vaihtelua minulle ja ehkä uusi alku myös parisuhteelle. Mies joka on oppinut tuntemaan minut raivopäisenä hulluna, saa ehkä huomata etten ole puoliksikaan niin paha kuin luuli.

Jos akne puhkeaa, toivotaan että menee nopeasti ohitse taikka sitten täytyy turvautua Roa-kuuriin tms. Jos ihana olotilani jatkuu, pysyn jatkossa kaukana pillereistä koska nyt on kokeiltu jo kaksi merkkiä eikä kumpikaan sopinut pidemmällä aikavälillä.
 

Yhteistyössä