Hormonifinnit

• Viestiketjun aloittaja Näppy
  • Ensimmäinen viesti
Näppy
Menee hermot kohta hormoninäppyjen kanssa!

Lopetin pillerit joskus helmi-maaliskuussa ja edelleen leukaan pukkaa koko ajan näppylää. Just kun yhden saa tapettua ja kuivatettua, niin eiköhän toinen ole jo muhimassa. Ne ovat syvällä mollottamassa, niitä ei saa puristettua ja jos menee ronkkimaan, jää järkyttävät arvet ja läikät.

Olen kokeillut kaikenlaisia puhdistus- ja hoitoaineita, myös olla hoitamatta, eikä mikään auta. Talvea kohden on pakko ottaa kuivan ihon aineet, kun noista näppyjen tuhoamisaineista kuivuu iho kuitenkin.

Auttaisikohan joku ultraäänipuhdistus tmv. kosmetologilla, vai loppuuko tämä joskus, kokemuksia kellään?

Kk-kierto on säännöllinen, ei hiustenlähtöä tai muita ongelmia, mutta nämä -keleen näpyt naamassa. Posket ja otsa on ok, vain leuka on ongelma.

Hermo menee. :(

Anneli
Minulla meni noin puolitoista vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen, että hormoniakne asettui täysin. Helpotti kyllä noin vuoden jälkeen ihan merkittävästi.

Olin aika järkyttynyt juuri noista leukapielen (ja selän!)syvistä , kipeistä finneistä. Teininä minulla oli akneiho, mutta ihan toisella lailla - enemmän sellainen rasvainen, märkäpäätä tuppaava muoto. Nyt ei tosiaan syönyt niin ulkonäkö ( kyllä sen kanssa elää) kuin se jatkuva jomottava kipu.

Bentsoyyliperoksidista oli mielestäni jonkin verran apua (käsikauppavalmiste). Se tosin kuivattaa ihoa, mutta kärsin mieluummin hilseilevästä, pintakuivasta ihosta kuin niistä paukuroista.

Koeta kestää! Kyllä se kroppa siitä asettuu.

tytsä18
mulla kans sama ongelma,finnit!oon kans joutunu viimiset 5 vuotta taistella niitä vastaan.hoidan hyvin ihoa jne mutta silti niitä aina tulee!useimmiten tulee""sisäisiä""finnejä jotka ovat tosi kipeitä.noin vuos sit alotin kuurin ja käytin kans lääkärin määräämää kuivattavaa rasvaa(jota en voinnu kauvan käyttää koska iho kuivu ihan kauheaan kuntoon!)lääkkeet autto kyllä vähäsen,pahoja tulehduksia tulee enään harvoin.

mutta sen olen kyllä huamanut että liika peseminen ja hoitaminen vaan pahentaa tilannetta.itse suasin vaan tosi mietoja tuatteita,ja se on ainakin auttanut minun ihoani.

Näppy
Jaiks puoltoista vuotta!!!:(

Selän näpyt ovat onneksi vähentyneet, eli tulevat vain joskus, mutta leuka on kokoaikainen riesa.

No, eipä tässä auta kai muu kuin kärsiä...

Sunny
Heip,

Mulla kans ongelmana noi ""iki-ihanat"" hormonifinnit. Lopetin pillerit viime huhtikuussa, tulin kesällä raskaaksi, raskaus oli kohdun ulkoinen ja keskeytyi ja sitten räjähti naama. Nimenomaan leukapielet on pahimmat, mut myös muulla näppyjä riittää. Kaksi kertaa olen käynyt kosmetologilla, molemmilla kerroilla tehty myös tuo ultrahoito. Lisäksi olen ostanut ihan saat..an kalliit ihon hoito tuotteet.
Välillä tuntuu, että alkaa jo helpottaa, mut sitten pamahtaa paukurat taas kukkaan. Hermot menee....
Kohta menen vaatiin rahat takas siltä kosmetologilta :).

tyttö
Samasta vaivasta kärsitään täälläkin. Lopetin keväällä nuvaringin käytön ja muutaman kuukauden iho oli ihan ok (mentiin varmaan vielä renkaan hormoneilla), mutta nyt kesän jälkeen iho on ollut ihan kamala. Jättimäisiä moukuloita pukkaa ihon alle ja ovat ihan himputin kipeitä. Mulla oli näitä viimeks teininä joskus 10 vuotta sitten ja toivoin jo pääseeni niistä eroon. Oikealla ohimolla on myös ihan samanlaista näppyryyhkää kuin silloin teininä. Meikillä kaikki punoitukset saa kyllä piiloon, mutta nuo hormonifinnit ovat niin isoja, että näkyvät kyllä ihan selvästi melkoisina paukamina. En usko että näihin oikein mikään auttaa, kun johtuvat hormoneista. Ja tuskin mikään kuivattava voidekaan tehoaa, kun ovat niin syvällä että sitä pitäis suunnilleen neulan kanssa ruiskuttaa sinne. :(

sole
Minullakin pukkasi finnit pillereiden lopettamisen jälkeen ja niitä riitti. Iho rasvoittui muutenkin todella paljon. Aiemmin olin kärsinyt finneistä yli kymmenen vuotta sitten. Lopulta kyllästyin tilanteeseen ja varasin ajan lääkärille, joka määräsi iho-ongelmaan isotretinion kuurin. Ihon kunto parani huomattavasti eikä nykyään rasvoitu. Kuitenkin menkkojen aikaan leukaan tulee näppy tai pari. Lääkärin mukaan näille hormoninäppylöille ei paljonkaan voi tehdä, ne on vaan kestettävä.

Näppy
Väliaikatiedotusta, että kävin parisen viikkoa sitten kosmetologilla ihonpuhdistuksessa (mikrohionta ja sitten ultraäänellä loput), ostin myös sieltä aineet kotihoitoon mukaan.

Kosmetologi sanoi, että kuivattavat finniaineet olivat kuivattaneet niin ihon pinnan, että kaikki rasvat ym. muhivat siellä alla ja nyt kun putsattiin, niin koko naama räjähti viikoksi. Olin jo ihan kauhuissani, mutta ihme kyllä - iho on tasaantunut ja tasoittunut ja viikkoon ei ole tullut yhtään hautuvaa palleroa nahan alle.

En vielä uskalla toivoa, että ongelma olisikin ollut osin tuo tukkoinen pinta tai väärät aineet, mutta pidän peukkuja ja käytän vain noita kosmetologin aineita, enkä laittele mitään näppygeelejä, vaikka tuntuisikin siltä, että varmuuden vuoksi pitäisi...

Olen menossa kuukauden päästä uudestaan, eli saas nähdä missä kunnossa naamavärkki on siinä vaiheessa.

meippä
Mitä aineita ostit sieltä kosmetologilta? Minun ihoni vaikuttaa olevan samanlainen kuin sinun. Voitko suositella jotain hyvää tuotetta? Tiedätkö myydäänkö aineita muuallakin kuin kosmetologilla?

Näppy
Hei,

anteeksi vastauksen viivästyminen.

Ostin sellaista kosmetologisarjaa, jota siellä myydään, en usko, että myydään muualla kuin kosmetologeilla.

Sarja on tällainen: http://www.biotecitalia.com/eng/skin.htm ja tuolta F&F,

itselläni on:
Gentle Cleanser
Armonia Dual Protection
Sensitive AquaTone

Leukaan on taas hieman tulossa näppyjä, mutteivät ole syvällä ja päätin, että en puristele, en laita tappomyrkkyjä. Korkeintaan kuorin ja muuten jatkan noilla aineilla. Josko talit tulisivat ulos, eivätkä jäisi sinne sisälle taas kasvamaan ja muhimaan. Toistaiseksi tekniikka on onnistunut *kopkop*.

Yhteistyössä