hormoniehkäisystä tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erika-92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erika-92

Vieras
Synnytin eka lapsen noin 4kk sitten. Jälkitarkastuksessa lääkäri määräs mulle minipillerit kun ei kondomi kuulemma ole tarpeeksi luotettava ehkäisy. En haluaisi aloittaa niitä. Pelkään että saan kaikki mahdolliset haittavaikutukset, mitä niitä nyt olikaan vuotohäiriöt, akne, kuivuus, emätintulehdus jne.. Pakkausselosteessa lukee kanssa että ne nostaa rintasyövän riskiä. Pelkään kans että saan veritulpan niistä. Tavallaan kiinnostaa olishan se helppo ja vaivaton tapa hoitaa ehkäisyä mutta pelottaa todella....

mä en myöskään suostunut hormoniehkäisyyn, poju 2kk, mulla paha endometrioosi ja minipillerit ilmeisesti jkv lisäävät kystien mahdollisuutta ja kierukkaa en missään nimessä halua, joten kondomilla mennään... mihinkäs se kondomin rehkäisyteho on kadonnut, jos malttaa oikein käyttää?? mulla on niin hirveet vaivat ton endon takia, etten kaipaa yhtään kipua, välivuotoa, aknea tai mielialan muutoksia, niitä riittää muutenkin ;)

Suurimmalle osalle kaiketi hormonaalinen ehkäisy sopii ihan hyvin. Ja ne voi aina lopettaa jos ilmenee ikäviä sivuoireita. Ja mitä tulee veritulppaan, niin raskaus on suurempi riski kuin ehkäisypillerit. Ja minipillereissä se riski on vielä pienempi kuin yhdistelmissä.
Mutta todellakaan sinun ei tarvitse niitä käyttää jollet tahdo. Taisi lääkäri pitää sinua nuorena ja sitä kautta vastuuttomampana.

Kondomi oikein käytettynä on erittäin luotettava- liittyisikö tuo lekurin kommentti siihen että parisuhteessa oleva saattaa ajatella että jos nyt ollaan vähän aikaa tai vaan tämän kerran ilman kumia ja sitten hups..
Entä kierukka?

neuvolalääkäri paasas mulle kanssa miten epäluotettava ehkäisy kondomi on. Joka gyne käynniltä oon poistunu pilleriresepti kourassa vaikka oon kuinka sanonu etten niitä tahdo...

Yhteistyössä