mulle laitettiin hormonikierukka oikeestaa sen takia, että se tulee niin halvaksi, ja osasyynä se, että oon niin herkästi sikiävää tyyppiä että oon tullu pillereistä huolimatta raskaaksi ni mietittii kun hormonikierukassa on ehkäsyteho samaa luokkaa sterilisaation kanssa että se on ainoo "varma" vaihtoehto.
mulla ei oo tullu menkkoja ollenkaa sen jälkee ku se alku meni ohi. kaks ekaa kuukautta meni niin, että oli oikeestaa kahet menkat kuussa, ja välissäkin tiputtelua, mut siihen ne sit jäikin. sen jälkeen (siis marraskuusta lähtien) ei oo tullu ku kolmet menkat, joita en meinannu edes huomata, ku ne on ollu luokkaa vaaleanpunertava valkovuoto. en oo siis tarvinnu edes pikkuhousun suojaa, oon useimmiten vasta illalla pikkareissa huomannu että aha, taas oli parin tunnin tippamenkat.
asennus ei sattunu, menkat jäi pois, ei tarvi huolehtia mistään, ja vuosien aikana tulee satoja euroja halvemmaksi ku mitkään pillerit tai rinkulat sun muut laastarit. niistä siimoista sen verran, että ainaki mulla se gyne taitto ne jotenki kohdunkaulan ympäri, niin että ne on vähän samalla tavalla ku lanka ois kierretty sormen ympäri. tai siis tuntuu samalta. mua itteäni ei oo koskaan pistelly ne siimojen päät, mies on sanonu pari kertaa koko aikana että nyt joku tökkäs.
ihaninta on ku kaikki oireet on jääny pois. ei alavatsakipuja, ei rintojen turvotusta tai herkkyyttä, ei päänsärkyjä eikä mielialanvaihteluja. tosin mulla vaihtelee muutenki, mut ei niin rajusti ku ennen. ehkä