HOrmonaalinen ehkäisy ja vatsan turvotus ja kipuilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuilija

Vieras
Onko muilla ollut moista, että ehkäisyn kanssa vatsa turpoaa ja siihen sattuu lähes koko ajan? Tämä on todella häiritsevää kun tuntee koko ajan olevansa "pelkkää mahaa" vaikka normaalipainoinen olenkin.

Omat oireeni johtuu toki siitä, että ehkäisylaastaria käytän nyt vasta kolmattta viikkoa.

Pitääkö mun vetää tästä johtopäätöksiä vai odotanko pari kuukautta?

Olo on välillä TODELLA tukala. Tuntuu niinkuin alamahassa ois kesto-ovis :D

Samanlaisia oireita täälläkin,ehkäisynä on hormonikierukka (asetettu helmikuussa 2009). Vatsa koko ajan turvoksissa (minä myös olen hoikka) ja ajoittain myös kipeä. Nyt viimeisen kahden kuukauden aikana myös sivuoireina jatkuvaa tiputteluvuotoa ja orastavaa aknea. Myös päänsärkyä on ollut tavallista enemmän....

Olen itsekin myös miettinyt tulisiko kaikki nämä oireet yhdistää tähän hormonaaliseen ehkäisyyn???

Odota nyt sinä toki vielä jonkin aikaa, kun olet käyttänyt laastaria vasta 3 viikkoa. Itse ajattelin ottaa asian lääkärini kanssa puheeksi tässä syksyn aikana....

Alkuperäinen kirjoittaja Marjorie:
Samanlaisia oireita täälläkin,ehkäisynä on hormonikierukka (asetettu helmikuussa 2009). Vatsa koko ajan turvoksissa (minä myös olen hoikka) ja ajoittain myös kipeä. Nyt viimeisen kahden kuukauden aikana myös sivuoireina jatkuvaa tiputteluvuotoa ja orastavaa aknea. Myös päänsärkyä on ollut tavallista enemmän....

Olen itsekin myös miettinyt tulisiko kaikki nämä oireet yhdistää tähän hormonaaliseen ehkäisyyn???

Odota nyt sinä toki vielä jonkin aikaa, kun olet käyttänyt laastaria vasta 3 viikkoa. Itse ajattelin ottaa asian lääkärini kanssa puheeksi tässä syksyn aikana....

Niin täytynee tehdä. Tuntuu vaan, että laastarin teho pettää ja ovis tuleekin kun olo on niin outo.

MIstä muusta luulet, että oireet vois tulla?

Yhteistyössä