Horm.kierukka+kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Mietteliäänä
  • Ensimmäinen viesti
Mietteliäänä
Minulla hormoonikierukka ollut nyt 1½v. Sinä aikana ollut hiivaa. No, hiiva hoidettu pois ja kaikki kunnossa. Kuukautiset ovat tulleet alusta asti suhteellisen normaalisti, ehkä hivenen niukempina. Nyt kun hiivatulehduksia ei ole ollut noin ½ vuoteen, on kuukautiset pikku hiljaa jäänyt pois. Ensin tullut todella niukkana, nyt ei olenkaan. Testinkin jo tein, en ole raskaana. Elikäs voiko hiivatulehdukset yms. estää hormoonikierukkaa toimimasta vai onko normaalia että kuukautiset jää pois vasta reilun vuoden päästä??

taidankin vielä sinnitellä!
Valitettavasti en varsinaisesti vastaa kysymykseesi vaan olisin itsekin kiinnostunut tietämään että voiko todellakin käydä noin onnellisesti että reilun vuoden päästä jää vasta kk pois!? Itse taistelen parhaillani 5 kuukautta jatkuvien vuotojen kanssa vaikka odotin niiden jäävän pois kokonaan. Minkä merkkinen kierukka sinulla on?
P.S en kyllä usko että pelkkä hiivatulehdus vaikuttaisi mitenkään kierukan toimintaan.

Mietteliäänä
Minulla Mirena horm.kierukka. En itsekään usko hiivan ja sen poistumisen syytä kuukautisten pois jääntiin. Tein jo toisenkin rask.testin ja negaa näytti =) Eli kai se vaan on uskottava että näin voi käydä! Lisäksi minulla nyt kauheasti finnejä kasvoissa, leuan seudulla, niitä oli myös silloin alussa pari ensi kuukautta. Nyt odotan seuraavaa kuukautta ja katsotaan tuleeko kuukautisia.
T.Ap

Sima
Minulla on ollut hormonikierukka 1 1/2 vuotta, nyt on kuukautiset olleet kokonaan poissa jo reilun vuoden.
Alku (n. 5 kk) oli jatkuvaa tiputtelua, mutta sen jälkeen ei ole kuukautisia ollut.

Daohnia
En usko, että hiiva voi mitenkään vaikuttaa kuukautiskiertoon tai hormonikierukan toimintaan.

Minulla on ollut hormonikierukka nyt 2,5 vuotta ja kuukautiset jäivät pois heti. Tai no, pari kertaa on tullut yhden pikkuhousunsuojan verran vuotoa. On käsittääkseni myös normaalia että ne niukkenevat/loppuvat vähitellen.
Lyön päästäni vetoa, ettet ainakaan ole raskaana.

Mikset soita lääkärillesi ja kysy, jos olet huolissasi? Lääkäreillä on puhelinaikoja, sellaisen saa soittamalla ajanvaraukseen.

Yhteistyössä