Homojen adoptio-oikeus

  • Viestiketjun aloittaja tytsi 16v
  • Ensimmäinen viesti
Yhdyn samaan ,että hyvät kommentit tytsyllä. JOs on kyse vaan siitä että nainen ja mies on erilaisia ja antaa mallin sukupuolten käyttäytymisestä niin pitäisikö meillekään antaa lasta kun mies on aika feminiininen taiteilija ja rakastaa romanttisia komedioita ja minä paikkaan meillä pyöränkumit, hakkaan naulat seinään ja ostelen työkaluja. Voihan siitä lapsesta tulla seksuaalisesti erilainen näistäkin syistä. Suuri osa ihmisistä on niin kauhean tuomitsevia ja näkevät oman tapansa elää ainoana mahdollisena. Kyllähän kiusatuksi tulemisessa on aika suuri merkitys sillä, millaisen itsetunnon lapselle onnistuu luomaan. Kyllä musta vanhemmuudessa on nimenomaan kyse rakastamisesta ja tietysti kasvattamisesta.

Mitenkäs homo ja lesbo vastaiset ihmiset meinaavat varmistaa että oma syntyvä/adoptoitu lapsi on hetero?
 
tytsi 16v
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 07:35 Möyry kirjoitti:
Ei todellakaan!! Tai sitten lapsen pitäs olla ainakin 15vuotias, jotta pystyy itse päättämään haluaako elää homojen kanssa. Just niinku joku aikasemmin sano mies&nainen yhdessä on luotu tekemään lapsia, ja mun mielestä niin se on. ei mies&mies tai nainen&nainen. Lapsi tarvitsee todellakin äidin ja isän, olkoon sitten vaikka eronneet, mutta ei todellakaan kahta isää/äitiä. Homot vois adoptoida koiran, jos kasvatusvietti käy liian suurex, näin teki eräs tuttava homopariskunta. He itse olivat sitä mieltä myös, että lapset kuuluu naiselle ja miehelle. Mulla ei mitään ole homoja vatsaan, mutta kannattasko joskus ajatella muutakin kun itteensä??!
Eihän lapsi missään muissakaan tapauksissa voi vanhempiaan valita. Mies ja nainen on tosiaan luotu tekemään lapsia, mutta se ei tarkoita, etteikö homotkin voisi adoptoida lapsia, tekeminen ja adoptio on 2 eri asiaa. Vai kehotat sinä ostamaan koiran, just joo. Koira ei korvaa lasta! Juuri sun kaltaisten ihmisten takia maailma pysyy epätasa-arvoisena, homot/lesbot ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja heilläkin on oikeus lapseen. Ajattelisitko asiasta samalla tavalla, jos itse olisit vauvakuumeesta kärsivä lesbo?!?
 
tytsi 16v
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 12:57 mimosa26 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 00:12 tytsi 16v kirjoitti:
Antaisitteko homopareille adoptio-oikeuden?

Minusta ei ole oikein että homot saavat adoption tai keinohedelmöityksen.
Ei ole eettisesti oikein.
Ajatelkaapa millainen maailmankuva homo perheen lapselle tulee.
En koskaan hyväksy asiaa.
Mikä sitten on eettisesti oikein ja miten sen voi määritellä? Onko sitten heteroparien keinohedelmöitykset eettisesti oikein, eihän luonto ole tarkoittanut hedelmöityshoitoja tehtäväksi?! Onko abortti eettisesti oikein? Entä miehen/naisen yksin adoptoiminen? Elämä ei ole mustavalkoista, kaikissa asioissa on jotain hyvää ja toisaalta myös jotain huonoa.

Jokaisella on omanlainen maailmankuva etkä sinä voi arvostella toisten maailmankuvaa vääräksi ja omaasi ainoaksi oikeaksi. Ja edelleen homoperheen lapset eivät kasva pullossa! He pystyvät itse luomaan oman maailmankuvansa ja mielipiteensä. Vai muodostatko itse samanlaisen maailmankuvan kuin perheesi? Itse taas luulen, että homoperheen lapsista tulee tavallista suvaitsevampia ja siitä on tutkittua tietoakin.
 
Nainen
Lapsella on oikeus äitiin ja isään! En missään nimessä hyväksy homo tai lesbo pareille adobtio oikeutta! Jumankauta mihin tää maailma on menossa, kun tälläistä tarvitsee edes miettiä! Ei, ei ei ja eiiiiiii!!!!!!!!!
 
toinenkin tyttö 16-v
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 20:52 Vieras kirjoitti:
Ja kiusaamiset, kyllä lapset saavat kotoa mallia pilkanteosta.
Tämä on pelkkää asiaa. Miksiköhän joku lapsi alkaisi koulussa kiusata homo-parin lasta kun täälläkin äidit antavat kunnolla kuulua kuinka sairasta sellainen olisi!
Itse te lapsenne ennakkoluuloisiksi erilaisuutta kohtaan opetatte!

 
Mä ajattelen niin, että meidän yhteiskuntamme ei ole vielä valmis tällaseen. Toisekseen en tiedä mitä ajattelen asiasta, sillä se on aika luonnotonta. Toisaalta käyttäähän heterotkin hedelmöityshoitoja ja adoptoivat. Eli en oikeastaan tiedä itsekään mitä ajattelen. Ehkä viime kädessä sallisin adoptio-oikeuden, mutta vielä en olis, eikä tämä yhteiskuntakaan valmis sen kaltaisiin muutoksiin. Kyllä mä haluaisin antaa kaikille mahdollisuuden adoptoimiseen, käytännössähän sateenkaariperheillä on jo se vanhemmuus siellä arjessa, mut sit näillä lapsilla ei esimerkiksi ole sitä perintöoikeutta, vaikka pitäiskin tätä äitinään/isänään. Ja jos ero tulee, niin ei ole oikeutta siihen lapseen. Silti en voi sille mitään, etten ihan täysin sitä pysty vielä hyväksymään. Vaikka ennemmin kyllä sallisin tämän kuin nykyisen, että alkoholistit saa tehtailla mukuloita ja tekee aivan holtittomasti useita FAS-lapsia, jotka suoraan synnäriltä yhteiskunnan hoidettavaksi. Silti mun mielestä näissä alkuperäisen kommenteissa aika selkeesti tulee jyräävä asenne ilmi:minä olen oikeessa, muut väärässä. Ethän sä voi räyhäämällä muuttaa toisten asenteita :whistle: Ajan kanssa varmaan voiskin joku tällanen muutos tapahtua, onhan nyt jo parisuhteen rekisteröiminenkin tullut
 
justagirl
Tytsylle...

Mielestäni on pöyristyttävää, että joku voi verrata hedelmöityshoitoja ja homojen lapsensaantioikeutta toisiinsa. Kuten joku aiemmin jo kommentoi, eivät miehet voi saada keskenään luonnollisesti lapsia eivätkä liioin naiset. Jos on tarkoitettu, että vain nainen ja mies lisääntyvät keskenään, ei todellakaan ole moraalisesti eikä millään tavalla oikein, että homot/lesbot saisivat adoptoida lapsia. Hedelmöityshoidoista vielä: Mies ja nainen on tehty niin, että he voivat saada keskenään lapsia. Niiden kohdalla, jotka eivät voi saada, kyse on tavallaan sairaudesta...Jännä ajatus toi, että jos luonto tarkoittaa jotain...hmm...nykylääketiedehän voi pelastaa vaikka missä tilanteessa olevia ihmisiä..onko oikein sitten hoitaa edes enää ihmisiä, koska luonto on saattanut tarkoittaa heidän kuolevan? Ei mene meikäläisen jakeluun sitten niin millään. Ja abortti ei myöskään liity millään tavalla tähän, mutta itse en aborttia hyväksy missään tilanteessa.
 
tytsi 16v
En edelleenkään ymmärrä, miten adoptio ja lisääntyminen liittyvät toisiinsa. Kyllä homotkin voivat lapsista huolehtia, vaikka eivät voisi lisääntyä keskenään. justagirl, kirjoituksessasi oli paljon ristiriitoja..sanoit, että ei ole moraalisesti oikein, että homot adoptoivat, koska luonto ei ole niin tarkoittanut, mutta kuitenkin hyväksyt hedelmöityshoidot ja lääkärien työn, vaikka ei luonto niinkään ole tarkoittanut!

Ja abortista vielä. Etkö muka tekisi aborttia, jos muuten kuolisit synnytykseen??!! Etkö olisi sallinut hormonihäiriöiselle aasialaistytölle 5-vuotiaalle tytölle aborttia, joka oli raiskattu?! Ja etkö olisi hyväksynyt italialaiselle 14-vuotiaalle oman isän raiskaamalle tytölle aborttia?? tyttö ei saanut aborttia, koska paavi kielsi sen..pöyristyttävää!!


Jos jollekin jäi epäselväksi niin itse siis hyväksyn abortin, homojen adoptio-oikeuden ja heteroiden/homoseksuaalien hedelmöityshoidot.
 
kapu
Sinulle tytsi hatunnosto, olet selvästikin ajatellut asioita ja osaat tuoda pointtisi hyvin esille.

Itse en ole koskaan näissä kirjoitteluissa ymmärtänyt, miksi aina kun puhutaan homoista/lesboista niin esille nostetaan se SEKSUAALISUUS ja joku ihmeen "vääristyminen" ja luonnottomuus näissä suhteissa/perheissä..Emmehän me heterotkaan bylsi toisiamme kaikenpäivää tai katsele toisiamme kiimaisesti...Tarkoitan siis ihan tavallisissa perheissä,arjen elämän mylleryksessä...Sitäpaitsi hyvä ystäväni on elänyt kahden naisen perheessä ja on hyvin onnellinen, tasapainoinen ja avarakatseinen nuori nainen. Ja tällaisia tarinoita on monia, ottakaa hyvät ihmiset asioista selvää, ennenkuin alatte tuomaan esille mielipiteitänne faktoina. Teette vain itsestänne tyhmiä ja annatte sivistymättömän kuvan.

Ymmärrän toki, jos perustaa kielteisen mielipiteensä esim. uskoon yms. Mutta vain nämä tuomitsijat, jotka ilman parempaa tietämystä tuomitsevat automaattisesti, ovat juuri niitä, joiden lapsista kasvaa ajattelemattomia "homojen, tummaihoisten, sairaiden ja vammaisten" vihaajia. :kieh:
 
justagirl
Tytsylle

Et ymmärtänyt pointtiani. Jos joku ajattelee, ettei "luonto ole tarkoittanut jollekin lasta", se on ihmisen oma näkemys/selviytymiskeino lapsettomuuteen. Sille ei kuitenkaan ole minkäänlaista perustetta, että lasta ei olisi hänelle tarkoitettu. Homous ja lesbous taas...näytä minulle kaksi miestä tai kaksi naista, jotka ovat normaalilla yhdynnällä saaneet lapsen aikaiseksi. Hankalaa, vai mitä? Aivan, koska Jumala loi ihmisen niin, että naisen ja miehen kuului saada lapsia keskenään ja kasvattaa lapsia. Jos joku ei saa lapsia, takana on yleisimmin joku sairaus/vika joko naisessa tai miehessä. Toki 10% tapauksista on myös selittämättömiä. Sinulle Jumalan normit eivät näköjään merkitse mitään, mutta Jumala tuomitsee homouden/lesbouden ja abortin.

Tuohon aborttiasiaan..on äärimmäisen harvinaista, että 5-vuotias tulee raskaaksi. Ja jos nainen raiskataan ja hän tulee siitä raskaaksi, ei hänellä kuitenkaan ole oikeutta riistää toisen ihmisen elämää. Kuka sanoo, että aikuisen elämä on arvokkaampi, kuin syntymättömän lapsen?
 
Minä yhdyn aika pitkälti TYTSYN MIELIPITEESEEN! varsinkin abortti asiassa, asiat ei aina ole niin helppoja,"tyyliin kun uskonta kieltää" ja mikä on moraalisesti oikein. Homojen ja lesbojen adoptioikeutta en nyt ihan niele purematta mutten tyrmää...Ja mitä luontoon tulee... ihminen on sen jo rikkonut aikoja sitten, ja pahemmaksi menee! Ei täällä olisi niin paljon allergiaa ja muita jos olis puhdasta luontoa!


Ennen kaikki oli luomua nyt siitä maksetaan!
 
Miksi sitten on yksinhuoltajaperheitä, ilman isää eläviä lapsia, ilman äitiä eläviä lapsia, ilman kumpaakaan vanhempaa eläviä lapsia.

P.s. naisparien hedelmöityshoitoja vastustajat: Ottakaa huomioon myös kahden isän+kahden äidin "neliapilaperheet" niin saatte lisää pohtimista pieniin päihinne.

Muistakaa myös märehtiä heterosuhteessa alkunsa saaneita lapsia, joista isä tai äiti on pitkällisen pohdinnan jälkeen tajunnutkin pitävänsä enemmän saman sukupuolen edustajista.

Muistakaa myös epäillä jokaista kadulla kulkijaa ja virkamiestä, opettajaa, lakimiestä ja kaikkien ammattien edustajia (niissä on paljon homoseksuaaleja) Erityisesti epäilkää lastenne päiväkodin hoitajia ja oettajia.

Muistakaa, ettette suvaitse ja hyväksy kuin oman itsenne ja täydellisen perheenne.
 
hmmph
Luin ketjun ja ihmettelin vain, kuinka ihmeessä tämä asia on niin kamalan tärkeä 16 vuotiaalle tytölle? Mun mielestä lapsella kuuluu olla isän ja äidin roolimalli. En myöskään olis itse aikanani halunnut, että mulla ois ollu 2isää/2 äitiä, kyllä se vaan oli aika tärkeää, että oli molempia lajeja. Ja eräs lesbo ystäväni on myös muuten samaa mieltä, että lapsi tarvitsee sekä isän että äidin...Ja kaikenlisäksi adoptiojuttuja hiukan tutkineena, olen saanut sen käsityksen, että adoptoinnin saaminen ei ole kovinkaan helppoa... Joten itse kyllä asettaisin esim. heteroparit jonoissa etusijalle, vaikka muuten ei mitään homopareja vastaan olekkaan...
 
tytsi 16v
Miten ikäni liittyy asiaan? Nämä adoptiojutut eivät kauheasti koske mun tän hetkistä elämää, mutta asia koskettaa silti myös mua. Samalla tavalla, kuin naisten asema, nälkään kuolevat lapset ja muutkin yhteiskunnalliset epäkohdat.

"lapsella on oikeus äitiin ja isään" Samalla tavalla voidaan sanoa, että lapsella on oikeus sisaruksiin ja silti kaikilla lapsilla ei niitä ole. Lapset voivat elää hyvän elämän ilman molempia vanhempia. Ja kaikilla on myös oikeus lapsiin, miksi lasten oikeus saada molemmat vanhemmat on tärkeämpi, kuin aikuisten oikeus saada lapsia? Ja näistä roolimalleista, mitä jos äiti on maskuliininen ja isä femiininen, tuleeko lapsesta sitten epänormaali? Ja mihin esim. tyttö tarvitsee niin kovasti isän roolimallia? Homojen/lesbojen adoptoinnin hyväksymiseen ei tarvita, kuin hieman empatiakykyä, kyllä kaikki ymmärtävät, että homot ja lesbotkin haluavat lapsia. Mitä ajattelisitte asiasta jos itse olisitte homoja/lesboja?? Kaikki ei ole niin mustavalkoista! Ja Suomessa on muuten jo 2000 lesboparien kanssa elävää lasta, hyväksytte sen tai ette.
 
Kuinka monen lapsen kohdalla edes se heteroydinperhe on niin auvoinen????? Valitettavasti se biologisten vanhempien ylistys menee niin pitkälle, että lapsen etu jää jonnekin jalkoihin. Esim. lapsen riepottelu huostaanotto ym. asioissa.

Jos lapsi kärsii tasapainoisessa homo/lesbo/yh perheessä normaalin perheen puutteesta tai tulee kiusatuksi, voitaisiin miettiä, mikä vaikutus on sillä, että jo etukäteen tuomitaan em. epänormaaleiksi ja puutteellisiksi????Jos jatkuvasti hoetaan että kärsit isän puutteesta, lienee sillä psykologista vaikutusta.

Adopito ja hedelmällisyyshoidoissa olevilla §lapsi on erityisen toivottu.

Mitenkä ne lapset, joiden isä ei edes halua tavata?????
 
Voi hyvä isä, mitä mielipiteitä...

Ei ihme, että tämä maailma on niin epäoikeudenmukainen ja aika surkea paikka.

Kaikki tämä puhe luonnottomuudesta: kuka tässäkään maassa luonnollisesti elää? Kuinka paljon ihmiset käyttävät vaikkapa verenpainelääkkeitä? Ja kuinka luonnollisia ovat sydänleikkaukset? Luonnollisesti kun elettäisiin niin kuolisivat pois vaan. Vai?

Vanhemmuus oli jonkun mielestä paljon muutakin kuin rakkauden antamista. Minulle jäi epäselväksi, mitä muuta. Vastuuta, turvallisuutta, eikö? Nämä voi mielestäni sisällyttää rakkaus-yläotsikon alle. Biologia on toissijainen asia, silloinhan adoptiolapsetkin olisivat aina ja iankaikkisesti jonkun muun kuin heitä rakkaudella kasvattaneiden adoptiovanhempien (homojen tai heteroitten). Sekö kiinalainen maalaistyttö olisi enemmän vanhempi suomalaiselle adoptiolapselle?

Ja että on tarkoituksensa, etteivät naiset tai miehet keskenään voi saada lapsia? Silläkin kai on tarkoituksensa, ettemme me mieheni kanssa ole saaneet lasta tämän kolmen vuoden aikana. Olemme kai huonompia ihmisiä kuin kaikki ne päihdeongelmaiset ja väkivaltaiset vanhemmat. Tyhmempiä ainakin, koska emme ole tajunneet tätä "tarkoituksellisuutta", vaan uppiniskaisesti yritämme lasta saada. Jos joku täyspäinen pitää hylätystä lapsesta huolta, mikä siinä on niin kauheaa? Ja kyllä, homo voi olla täyspäinen, ainakaan minun tuntemistani homoista kukaan ei ole ns. puolijauhoinen. Sellaisiako ovat kaikki tuntemanne homot? Vai tunnetteko edes yhtä homoa?

Aikuiset (?) ihmiset! Koettakaa oppia perustelemaan järkevästi omia mielipiteitänne, muillakin kuin "se nyt vaan on niin" -argumenteilla. Yrittäkää edes. Mallia voisitte ottaa vaikka Tytsiltä, jonka kirjoitukset ovat tässä ketjussa olleet 16-vuotiaan kirjoittamiksi ällistyttävän johdonmukaisia ja kiihkottomia. Jonkun mainitsemasta teiniangstista ollaan mielestäni kaukana. Iso Halaus sulle, rohkealle ja viisaalle 16-vuotiaalle. Ainut asia, jossa teini-ikä näkyy, on se usko ja halu muutokseen. Näin kyynisen (kohta) 34-vuotiaan näkökulmasta...
 
Mom
Onpa tiukkapipoista porukkaa...
Varmaan mahtuu kaikkien asialliset kommentit mukaan, myös 16-vuotiaiden. Itseäni käskettiin harkitsemaan kahdesti lapsen hankkimista mustan mieheni kanssa koska lasta varmasti kiusattaisiin koulussa. Varmasti enemmänkin kuin homoparien lasta, kun se näkyy lapsesta ulospäin, toisin kuin homovanhemmat. Olen 8-kuulla raskaana ja uskon että maailma muuttuu kokoajan avarakatseisemmaksi ja tilaa on väärästä sukupuolesta kiinnostuneille, vääränvärisille ;)
 
Mom
Onpa tiukkapipoista porukkaa...
Varmaan mahtuu kaikkien asialliset kommentit mukaan, myös 16-vuotiaiden. Itseäni käskettiin harkitsemaan kahdesti lapsen hankkimista mustan mieheni kanssa koska lasta varmasti kiusattaisiin koulussa. Varmasti enemmänkin kuin homoparien lasta, kun se näkyy lapsesta ulospäin, toisin kuin homovanhemmat. Olen 8-kuulla raskaana ja uskon että maailma muuttuu kokoajan avarakatseisemmaksi ja tilaa on väärästä sukupuolesta kiinnostuneille, vääränvärisille ;)
 
lapsella oikeus sisaruksiin????!! voi hyvä jumala, onko 16-vuotiaan mielestä sellaiset ihmiset jotenkin vaillinaisia joilla ei ole sisaruksia. Seuraavia lauseita ei todellakaan voi verrata keskenään:lapsella on oikeus äitiin ja isään ja lapsella on oikeus sisaruksiin.......auts. aikuisten palsta....
 
Lapsella on oikeus isään ja äitiin...Monenko kohdalla se nykyaikana enää todella toteutuu?

Kyllä adopitovanhemmat syynätään tarkasti läpi ja samoin hedelmöityshoidossa olevat ihmiset. Ja kustannuksia koituu muille kuin julkisella puolella oleville. Julkiselle puolelle eivät muuten lesboparit/neliapilat/sinkkunaiset pääse ja eivät korvausta saa yksityiseltäkään, koska kela korvaa vaan sairauden hoidon.

Miksi niin kamalasti huudetaan lasten oikeudesta biologisiin vanhempiin tai kumpaakin sukupuolta oleviin vanhempiin?

Eikö sen enrgian voisi keskittää siihen tosiseikkaan, että tässä maassa saa lasta käyttää melko vapaasti seksuaalisesti hyväksi, siltä ainakin nuo "tuomio"puolet näyttävät. Tai sitten iloisesti ajella yli suojatiellä kävelevän lapsen???Entä alkkisperheiden ym. lapset??? Eikö heillä ennen kaikkea ole oikeus tasapainoiseen kotiin ja vanhempiin/vanhempaan??? Se biologinen isä ja äiti kun ei ole tae suuresta onnesta lapselle.
 
tytsi 16v
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2005 klo 18:52 vieras kirjoitti:
lapsella oikeus sisaruksiin????!! voi hyvä jumala, onko 16-vuotiaan mielestä sellaiset ihmiset jotenkin vaillinaisia joilla ei ole sisaruksia. Seuraavia lauseita ei todellakaan voi verrata keskenään:lapsella on oikeus äitiin ja isään ja lapsella on oikeus sisaruksiin.......auts. aikuisten palsta....
Toi oli nyt vaan heitto. Tarkoitin, että lapset tulevat toimeen ilman molempia vanhempia. Kaikilla lapsilla ei ole sekä isää että äitiä ja teidän vaan täytyy oppia elämään asian kanssa!
 

Yhteistyössä