Hometta kylpyhuoneessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Me asutaan 60-luvulla valmistuneessa pienkerrostalossa, jossa ei ole toimivaa ilmanvaihtoa (huoltoyhtiö tarkistanut asian vuosi sitten, asialle ei ole tehty mitään).
Lämmitys ollut koko kesän pois päältä, ei edes kylpyhuoneessa lämpenevää patteria, saati sitten lattialämmitystä.
Nyt tullut lattianrajaan (laattojen saumoihin) isoja mustia läikkiä, jotka eivät pesemällä pois lähde. Onkohan se hometta?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Todennäköisesti, mutta ihan normaalia, näin sanoi minulle terveystarkastaja. Soita sinne niin kertovat sinulle tarkemmin ;)

Eli siis ei ole vaarallista?
Täällä on nytkin niin kostee ilma sisällä, että ikkunat ja ovet ei mee kunnolla kiinni, ja jos suihkussa käy, niin lattian kuivumiseen menee melkein vuorokausi..

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Pitemmän päälle toi ei kyllä hyväksikään ole. Onko huoltomies käynyt katsomassa tilannetta

Siis huoltomies kävi vuosi sitten tarkistamassa ilmanvaihdon, ja totesi vaan että se on koko talosta rikki. Asialle ei ole tehty mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Pitemmän päälle toi ei kyllä hyväksikään ole. Onko huoltomies käynyt katsomassa tilannetta

Siis huoltomies kävi vuosi sitten tarkistamassa ilmanvaihdon, ja totesi vaan että se on koko talosta rikki. Asialle ei ole tehty mitään!

Nyt kutsusin huoltomiehen uudelleen kylään jos tosiaan homeesta kyse on pakko asialle tehdä jotain. Pahimmassa tapauksessa hometta kertyy niin paljon ettei siellä voi enää asua.

Kehoittaisin kosteusmittaamaan huushollin tuosstapauksessa.
Meille sanoi, että nykyajan saippuat ja shamppoot on semmoisia, että lattioden saumoihin tarttuvat jäämät kiinni. Eikä meillä lähde pesemällä värjääntyneet kohdat pois, suihkuhuone rempattu n. 3 vuotta sitten.
Meillä myös tuo ilmastoinnin puutu vielä ongelmana, mutta pitäisi saada hoidetuksi tämän syksyn aikana kuntoon. Ainoat räppänät ulos on suihkuhuoneessa.
Meille rupes tulemaan tavaroihin "pintahometta" jos olivat lattialla, koska kosteus tiivistyi niihin kohtiin, hitto kun olin hysteerikko ja siksi soitin tarkastajallekkin, hän tosin kehoitti hoitamaan ilmastoinnin kondikseen, sillä tilanne ei ainakaan parane ilman sitä, päinvastoin :/

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Kehoittaisin kosteusmittaamaan huushollin tuosstapauksessa.
Meille sanoi, että nykyajan saippuat ja shamppoot on semmoisia, että lattioden saumoihin tarttuvat jäämät kiinni. Eikä meillä lähde pesemällä värjääntyneet kohdat pois, suihkuhuone rempattu n. 3 vuotta sitten.
Meillä myös tuo ilmastoinnin puutu vielä ongelmana, mutta pitäisi saada hoidetuksi tämän syksyn aikana kuntoon. Ainoat räppänät ulos on suihkuhuoneessa.
Meille rupes tulemaan tavaroihin "pintahometta" jos olivat lattialla, koska kosteus tiivistyi niihin kohtiin, hitto kun olin hysteerikko ja siksi soitin tarkastajallekkin, hän tosin kehoitti hoitamaan ilmastoinnin kondikseen, sillä tilanne ei ainakaan parane ilman sitä, päinvastoin :/

Kukas sen kosteusmittauksen suorittaa? Mahtaako se mennä vuokranantajan piikkin, vai maksetaanko itse?

Silikoneihin voi tulla jotain ja ne sitten vaihdetaan.

Oletko varma, ettei kyseessä ole oikeasti lika? Siivousliikkeestä saa tehokkaampia (esim kaakeleiden likojen poistoon tarkoitettuja) aineita. Yleensä happamia. Esim Kiillolla on hyviä.

Avaa ikkuna ja jätä ovi auki, jos lattia ei kuivu. Kuivaa lastalla vesi pois suihkun jälkeen. Nämä ovat ihan normaaleja toimenpiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Silikoneihin voi tulla jotain ja ne sitten vaihdetaan.

Oletko varma, ettei kyseessä ole oikeasti lika? Siivousliikkeestä saa tehokkaampia (esim kaakeleiden likojen poistoon tarkoitettuja) aineita. Yleensä happamia. Esim Kiillolla on hyviä.

Avaa ikkuna ja jätä ovi auki, jos lattia ei kuivu. Kuivaa lastalla vesi pois suihkun jälkeen. Nämä ovat ihan normaaleja toimenpiteitä.

Lattia kyllä kuivataan huolellisesti suihkun jälkeen. Ja se, että jättäis kylppärin oven auki, ei oikeesti auta mitään, koska täällä se ilma ei vaihdu. Koko kämppä ihan kostee.

Ja oon kyllä käyttäny noita siivousliikkeiden aineita.

mulle just soitti nainen ympäristökeskuksestä kun jätin sinne tutkintapyynnön. ja pääsimme tutkimuksiin. soita sinä vaan suoraan kans terveystarkastajalle eikä milleen isännöitsijöille.. ei ne kuitenkaan tee mitään..

Yhteistyössä