Homeopatia+lapsettomuus

12.09.2010
3
0
1
Kysyisin onko ketään yrittänyt saada lapsettomuuteen apua homeopatiasta ja onko siitä ollut apua?

Itselläni on kaksi lasta, joista olen ikionnellinen. Molemmat ovat saaneet alkunsa ivf+icsi hoidoilla. Olemme joutuneet turvautumaan hoitoihin mieheni "tavaran laadun" johdosta. Tiedämme olevamme todella onnekkaita, kun olemme saaneet kaksikin lasta ja jotka ovat saaneet alkunsa melko nopeasti.

Haaveenamme on kuitenkin aina ollut kolme lasta ja siitä haaveesta ei tahtoisi luopua, ennenkuin joku sanoo että se on mahdotonta. Nyt olemme ajatelleet kokeilla homeopatiaa ennenkuin ottaisimme yhteyttä lapsettomuusklinikalle. (Pakkasessa on 9 alkiota)

Onko jollakin siis kokemuksia homeopatiasta lapsettomuudenhoidossa?

Tsemppiä ja jaksamista kaikille hoidoissa oleville!

Minä kävin muutaman kerran homeopaatilla ja oma kokemukseni oli että aika huuhaata ja rahastusta koko homma. Meillä on taustalla mun endometrioosi ja miehen siittiövasta-aineet.

Homeopaatti oli ihan sympaattinen ja mukava mummeli, mutta mitään apua en niistä "lääkkeistä" saanut vaikka kokeilinkin hoitoa avoimella mielellä. Homeopaatti oli myös sitä mieltä että ei kannata minnekään raskaisiin hormonihoitoihin lähteä vaan "kyllä se vielä onnistuu kun olette nuoria"... No, 1.IVF:n PASista nyt kuitenkin poika että en ole ihan samaa mieltä =)

Kylla itse olen kuullut monta onnistunutta tarinna vaihtoehtoisten / pehmeiden menetelmien onnistumisesta ; lahinna akupunktiosta ja homeopatiasta. Luulenpa etta niiden onnistuminen on aika paljon kiinni ongelman varsinaisesta laadusta. Ja niiden kanssa ei tosiaankaan pida olla "kiiretta", hoidot voivat kestaa kuukausia.

Kylla itse olen kuullut monta onnistunutta tarinna vaihtoehtoisten / pehmeiden menetelmien onnistumisesta ; lahinna akupunktiosta ja homeopatiasta. Luulenpa etta niiden onnistuminen on aika paljon kiinni ongelman varsinaisesta laadusta. Ja niiden kanssa ei tosiaankaan pida olla "kiiretta", hoidot voivat kestaa kuukausia.

Onko se vaihtoehtohoito silloin onnistunut jos sen aikana tulee raskaaksi? Uskoisin että homeopatiahoidon aikana raskaaksi tulleet olisivat muutenkin tulleet raskaaksi. Minusta on kamalaa että ihmisille annetaan katteettomia lupauksia sellaisissa tilanteissa joissa on valmis uskomaan ja kokeilemaan ihan mitä vaan.

Tässä pari hyvää linkkiä

Ihmeellinen maailma: Homeopatia

Ihmeellinen maailma: Akupunktio

LoveStreet : kuten sanoit itsestasi, kukin voi "uskoa" mihin haluaa. Lansimaissa "valtausko" onkin lansimainen laaketiede... Miksikohan muuten laaketehtaat ovat niin kiinnostunut yrteista ja muista kasveista joilla on parantavia vaikutuksia ? :laugh:

No humpuukki setia ja tateja on joka alalla, harmi etta ihmisten mieleen jaavat vain nama.

Asiasta on tutkimuksia mielin maarin netissa luettavana, lahinna puolesta (ne jotka "uskovat" tai ovat tutkineet tarkasti jotain tiettya asiaa) tai neutraaleja (ne jotka "eivat usko") ; enpa ole viela lukenut etta olisi ikina todistettavasti haittaa ollut.

Oma laakarini kylla ihan suositteli akupunktiota ennen IVFan aloittamista sen rentouttavasta ja verenkiertoa (joten kohdun limakalvoa) parantavasta vaikutuksesta. Onneksi sentaan jotkut laakaritkin ovat hiffanneet etta heidan "uskontonsa" ei ole ainoa oikea.

Itse valtan mahdollisimman pitkalle laakkeiden kayttoa noin yleensakin ; ja nyt omassa tilanteessani siis miksaan ruokavalioon ja yrtteihin liittyvia neuvoja (esim keskenmenon jalkeen vadelmanlehti teeta kohtua vahvistamaan) ja akupunktiota seuraavaa IVFaa odotellessani.

Viimeksi muokattu:
Lääketehtaat ovat kiinnostuneita esim. sademetsien tutkimattomista kasveista sillä monet niistä saattavat sisältää kemiallisia yhdisteitä joilla on lääkinnällisiä ominaisuuksia. Lääketehtaat haluavat näitä valmisteita valmistaa synteettisesti ja mahdollisesti jalostaa eteenpäin, ja näin hyötyä taloudellisesti. Homeopaattiset lääkkeet ovat yleensä silkkaa vettä, eivät rohdosvalmisteita joista saattaa siis hyötyäkin olla. Homeopatiaa koskevista tieteellisesti valideista tutkimuksista suurin osa tukee käsitystä jonka mukaan homeopatia on hyödytöntä, mutta vaaratonta. Ainut haitta on rahan meno. Kuten yllämainitussa linkissä todettiin akupunktio toimii mutta ei niin kuin sen väitetään. Vaikutus perustuu kehon omiin endorfiineihin ja lumevaikutukseen. Eli kivunlievityksessä on hyötyä, mutta todistettua hyötyä lapsettomuuden hoidossa ei ole. Ja terveellisestä ruokavaliosta hyötyy kuka vain. Itsekin olen sitä mieltä että nykylääketiede painottaa pohjimmiltaan kaupallisista syistä lääkkeiden käyttöä liikaa vaikka muitakin hoitokeinoja on. Valitettavasti näihin hoitokeinoihin ei suurella todennäköisyydellä kuulu homeopatia. Homeopatiaa on kyllä tutkittu paljon ja sen kohdalla ns. julkaisu harha on ilmeisen voimakas, eli myönteisiä tuloksia saaneet tutkimukset saavat paljon julkisuutta ja niitä julkaistaan mielellään koska on sensaatiomaista että pelkkä vesi voisi parantaa sairauksia. Kielteiset tulokset jäävät yleensä pienelle huomiolle vaikka niitä todellisuudessa tehdään enemmän. Itse en halua välttää lääkkeiden käyttöä koska ne ovat merkittävästi parantaneet elämänlaatuani.

En nyt viitsi ruveta vaittelemaan, tunnut olevan paremmin perilla asiasta :D

Asustelin Ranskassa viela pari vuotta sitten ; siella ihan "tavalliset" laakarit kirjoittavat esim. flunssa tapauksessa homeopaattisia laakkeita jos potilaalle "kelpaa". Ranskalaiset apteekit myyvat n. 3000 erilaista homeopaattista valmistetta, jotka valmistetaan ihan yhta tarkoin menetelmin ja lisenssein kuin tavallisetkin laakkeet ; ja joista yli puolet on reseptillisia ja "kela-korvattavia". En nyt jaksa uskoa etta Ranskassakaan valtio iskisi rahaa ihan vaan humpuukkiin :D

Akupunktiosta apuja saa kipuihin kuten jo sanoitkin, mutta myos verenkiertoa parantamaan eri kehon alueilla - je tasta on hyva tutkimus netista jos jaksat googlettaa (IVFaa seuraavista ryhmista onnistumis % oli parempi pareilla jotka seurasivat akupunktiota ennen hoitoa). Jos viela loydan sen niin laitan linkin.

Naista vaihtoehtoisita hoidoita olen itse todella kiinnostunut, harmittaa etta asioista on todella vahan uskottavaa ja objektiivista materiaalia tarjolla. Kaiken maailman enemman tai vahemman fanaattista kirjoittelua kylla (puolesta tai vastaan). Sorry, mutta nuo linkit skeptikkojen sivuille ovat mielestani myos tata osastoa (jos olet itse skeptikko niin ymmarrat kylla miksi).

Mutta siis ei tietenkaan kaikkiin vaivoihin saa apua pehmeista menetelmista... itsellani ei enaa ole KUsen jaljilta piuhoja, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin IVF. Tama siis ei esta sita etta voi halutessaan tukea hoitoja vaihtoehtoisilla menetelmilla.

Kukin tavallaan.

Viimeksi muokattu:
Minä kävin vyöhyketerapiassa + akupunktiossa ennen toista ivf hoitoa. Ensimmäisessä lyhyen kaavan ivf:ssä ei tullut yhtään kypsää munasolua ja toisessa pitkän kaavan hoidossa tuli 3 kypsää. Koin hoidot ennen kaikkea äärimmäisen rentouttavina ja niistä tuli hyvä olo koko kroppaan. Olo keveni ja aineenvaihdunta tuntui kiihtyvän. Aika huisia tuntemuksia tuli kroppaan hoidon aikana ja erityisesti alavatsan ja alaselän kohdalle. Tuntui, että veri lähti kiertämään. Tästä toisesta ivf:stä pääsimme siirtoon ja siirtopäivänä kävin vielä akupunktiossa. Raskaus alkoi ja nyt olen raskaana viikolla 22. Uskon, että hoidoista oli hyötyä ainakin siinä, että mielelle ja kropalle tuli parempi olo. Unenlaatukin parani. Ja jos mieli ja kroppa voi paremmin, niin luulisi silloin raskaudellekin olevan paremmat lähtökohdat. Lääkärinikin kannusti käymään hoidoissa nimenomaan ivf-hoitoa tukevana hoitomuotona. HalleB Tsemppihalit ja onnea sinulle jatkoon! (muistan sinut kevään keskusteluketjuista =))

Nemi Kiitos! Muistanhan minäkin sinut! Se keskustelu-porukka oli mulle äärettömän tärkeä tuki ekan IVF:n aikaan. Siinä oli niin hyvä yhteishenki, jos näin voi sanoa :) Mukavaa loppupuoliskoa odotukseesi!:heart:

Mulla myös unenlaatu parani ja (vyöhyketerapia )hoidon jälkeen oli tosi puhdistunut sekä rentoutunut olo.

Yhteistyössä