Homekouluista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Oon niin järkyttynyt tästä, että näille homekouluille ei tehdä yhtään mitään!! Miten ihmeessä saisi siihen muutosta? Kukaan ei ajattele, että mihin kaikkeen se vaikuttaa isompana/aikuisena. Vähätellään vaan oireiluja, eikä edes myönnetä, että koulut, päiväkodit ym. ovat homeessa.
Nyt omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, että ihan hirveän tappelun takana koko juttu!!! :( Lapsi oireilee koulussa, jossa hometta (niinkun niin monessa muussakin koulussa). Silti kukaan ei myönnä, että siellä mitään olisi. Koska ei siellä kukaan muukaan oireile... Niinpä, mutta mikähän selittää opettajien jatkuvan vaihtuvuuden ja siirron samaan kouluun, minkä huhutaan olevan puhdas... :/ Kyllä harmittaa niin paljon!!
Ja oireiluhan on vanhempien korvien välissä. Kuitenkin joka kerta, kun lapsi on ollut muutaman päivän koulussa, niin tukossa ollaan. Ja mitä siitä seuraa monen päivän poissaolo ja ihan älytön väsymys. Mun mielestä ei todellakaan ole normaalia, että jo iso lapsi nukkuu kolmetkin päikkärit päivässä. Kun ei vaan jaksa! Astma pahenee ihan koko ajan, eikä lääkkeet siihen auta.
Meidän kohdalla loppujen lopuksi kävi hyvin ja saatiin siirto puhtaaseen kouluun!! Joka on tosi hieno juttu!!! Mutta kyllä miettii niitäkin lapsia, jotka edelleen jatkaa siellä homekoulussa. Tokihan kaikki ei reagoi yhtä voimakkaasti, mutta mitäs jos myöhemmin se vaikuttaakin?
Kunhan vaan heitin ajatuksen ilmoille ja harmittelen mitä kaikkea ongelmia tää asia tuo myöhemmin!! Tsempit kaikille, jotka homekouluissa joutuvat olemaan!!

tätä olen kovasti miettinyt itsekin. olen sillä kannalla, että on siirryttävä etäopetukseen tietokoneen kautta, jos ei voida hoitaa noita homeongelmia.

Lähes 80% Suomen kouluista on joko homeessa tai sitten on tosi suuria sisäilmaongelmia!! :( Aika hurja määrä.... Kohta ei varmaan ole muuta mahdollisuutta, kun pitää lapset kotikoulussa. Kuinkas silloin toinen vanhemmista voi käydä töissä? Tai sit tarkistella yöllä ne kaikki tehtävät... Jos perheessä monta koululaista, niin kyllä rupee käymään jo ihan työstä. Ei vaan pysty käsittämään tätä juttua! Kuinkahan moni lapsista on aikuisena sellaisessa kunnossa, etteivät pysty käydä töissä?
En usko, että tuo listan tekeminen ihan kauheasti auttaa, kun niin monella paikkakunnalla on tiedossa kuitenkin ne koulut ja päiväkodit, mitkä ovat homeessa tai sisäilma ongelmia. Suht uusissakin rakennuksissa näitä ongelmia on. Miettii vaan, että kuka korvaa sen, jos tämän takia joutuu jäämään eläkkeelle nuorena?

Yhteistyössä