Homeen aiheuttama ihottuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja home
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Atopia pohjalla, ihottumaakin tullut homeista.

Osa vaikuttaa atopian allergiareaktioihottumilta, eli taipeet auki. Välillä iho laajemmin punanen, välillä enimmäkseen vaan kutisi ja hajosi tämän takia. Apuna toimii jossain mittakaavassa antihistamiinit, kortisonivoiteet kuin perusvoiteetkin. Tärkeintä on poistua täysin niistä homeisista tiloista, suihkuun ja ihon pesu kunnolla ja tämän jälkeen puhtaat vaatteet päälle. Siis sellaiset jotka on joko pesty niin kuumalla kuin voi tai mielummin eivät ole mitään reittiä altistuneet koko homeelle.

Mulla oli kortisonin lisäksi allergialääkitys käytössä, auttoi jotenkuten. Kokonaan oireet väistyivät kun ei tarvinut enää homeelle altistua (työpaikka). Tosin siinä meni pari viikkoa..
Mulla siis allergia- ja atopiatausta ja hyvin samankaltaiset iho- ja silmäoireet kun ennen muinoin, kärsin voimakkaista iho-oireista siitepölyaikaan ennen kun sain lääkityksen kuntoon.

Homeasunnossa atooppinen iho oireili normaalia pahemmin. Kädet olivat aivan verillä ja pienillä rakkuloilla - voimakas kortisoni auttoi hetkellisesti. Mitään en niillä käsillä voinut tehdä: leipoa, pestä vauvan pyllyä, siivota, pyyhkiä pöytää tms ilman pahenemista entisestään. Kasvoista hilseili iho irti, siihen ei auttanut mikään.

Muuton jälkeen ero on selvä kuten atooppilapsellakin..

Eräässä asunnossa jossa usein vierailemme, epäillään myös hometta. Vuorokauden sisällä kroppa on täynnä pientä, kutisevaa ja punaista näppylää, joka lähtee altistuksen jälkeen sibocortilla.

Hei ! Muutin yksityisen vuokraamaan vuokra-asuntoon syksyllä Oulussa 2012, ikkunat olivat auki kun kävin katsomassa ja minua vedätettin satanolla. Muutamassa päivässä sain hengitystie oireita ,silmien kirvely,ihottuma käsiin,pään ja kasvojen kutina ym... kaikki huonekaluni,vaatteeni haisivat tosi pahalle,otin yhteyttä terveystarkastajaan, muutin pois mutta koko maallinen omaisuuteni meni kaatopaikalle, edes otsonointi ei poistanut hajua, vaatteista ei lähtenyt haju vaikka pesin monella aineella jolla kaiken järjen mukaan olisi pitänyt lähteä. ihminen voi menettää muutamassa viikossa koko omaisuutensa ja terveytensä, sain astmalääkkeet , oireilen koko ajan , omassa autossakin sekin pitänee otsonoida jospa auttaisi.Kukaan ei ole korvaus velvollinen minulle.

Yhteistyössä