Homeasunnosta pois heti? miten?

• Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti
"neuvoton"
Juhannuksen tietämillä aistimme homeenhajua ja hometta asunnossamme. Laitoin välittömästi vuokra hakemuksen kaupungille. Mutta asuntoa ei vieläkään löydy. Mies jää työttömäksi nyt elokuun lopussa ja minä äitiyslomalla. Toisinsanoen ei voida yksityiseen tahoon turvautua taloudellisen tilanteen takia. Meillä kolme lasta. Mistä saataisiin edullinen asunto nyt heti pikaisesti? Mihin voi olla yhteydessä? Paikka espoo. Kiitos jis joku tietää neuvoa.

sivusta katsoja
En osaa auttaa asuntoasiassa,mutta kyllä kannattaakin muuttaa mahdollisimman pian pois. Kaverini asui parisen vuotta hometalossa ja seuraukset ovat järkyttävät. Heille syntyi lapsi joka asui ko.talossa noin vuoden ja oli älyttömän allerginen kaikelle,mikään ei käynyt. Tilanne rauhoittui kun muuttivat pois. Perheen äiti edelleen ihan romuna,allergioita niin paljon ettei voi syödä kun puuroa ja voita. Harmi juttu :(

Onko asia jotenkin virallisesti tutkittu? Eivät varmaan muuten voi ottaa hometta huomioon, muutenhan kaikki havaitsisivat hometta kodeissaan ja hakisivat halpaa kaupungin kämppää. Ja jos oikeasti haitallista hometta on, niin vaatteita ja huonekaluja yms ei käsittääkseni voi uuteen asuntoon viedä, muuten home muuttaa mukana.

Espoossa on pitkät jonot halpoihin asuntoihin ja pakolaiset taitaa mennä jonojen ohi edelleen.

"neuvoton"
On todettu hometta. On mustaa valkoisella. Eli sormet ristiin ja silmät kiinni kohti tulevaa.. eikö tosiaan ole muuta keinoa kun odottaminen? tiedättekö sen fiiliksen kun yrittää juosta karkuun,mutta polkee paikallaan. Siltä tuntuu..

"xxx"
Soita sinne espoon asunnot vai mikä se espoon kruunu nykyisin onkaan. Mun ymmärtääkseni isoja asuntoja on kaupungilla liikaa, eli varmaan saatte kyllä asunnon piankin. Itse muutimme pois isosta kaksiosta neljä kk sitten, eikä tilalle tullut ketään. siis espoon kaupungin asunto kyseessä.

"Kerttu"
Ei varmaan teitä auta, mutta me muutettiin miehen äidin luo.
Mä odotin viimeisilläni kuopusta ja uutta asuntoa ei vaan löytynyt. Eikä missään tapauksessa haluttu, että vauva syntymänsä jälkeen joutuisi hometaloon!
Useampi kuukausi meni anopin nurkissa ennen kuin löydettiin oma asunto.

Että jos vaan mitenkään mahdollista, niin olisiko teille paikkaa sukulaisten luona?

Yhteistyössä