hölmön kysymys karppauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
elikkäs onkon karpn pakko laskea hiilareita joka päivä jos itselle riittää että pysyy sen alle 100g?
jos kuitenkaan en syö leipää, jauhoja, pastaa, riisiä, sokeria juurikaan
niin eikö sen pitäisi aika helpolla pysyä siinä vaikka muuten huolettomasti söisinkin kasviksia ja muita missä hiilareita ei paljon ole?
ja onko se voin tunkeminen ihan joka paikkaan välttämätöntä?

en laske. kun en syö yhtään hiilareita, paitsi sen mitä kasviksista tulee. hedelmiä en syö ollenkaan. voi ei ole pakko. kookosrasva on huippu tuote, varsinkin kookosöljy. tai oliiviöljy. muttei muut rasvat, ei varsinkaan trasrasvat=tosi epäterveellistä. itse en syö myöskään keinotekoisia makeutusaineita, nekun sekoittaa aineenvaihdunnan pahasti. syön luomua, lähiruokaa enkä ollenkaan lisäaineita.

Ei ole hölmö kysymys.

Mun mielestä ei joka päivä tarvitse laskea, mutta aloittaessa kannattaa viikon-pari laskea ainakin summittaisesti hiilarit, protskut ja rasvat, jotta saa jonkinlaisen käsityksen niistä suhteista ja määristä. Ainakin, jos ei tunne ruokien ravintoainesuhteita, voi helposti arvioida ylä- tai alakanttiin sinnepäin syödessä.

Voin tunkeminen joka paikkaan ei ole välttämätöntä, mutta riittävä rasvojen käyttö helpottaa energian saantia ja kylläisyyden tunnetta sekä potkii rasva-aineenvaihduntaa käyntiin. Ei sitä tarvitse lusikalla paketista mättää, jos ei maistu. =)

Täältäkin tulis yks kysymys:
Onko siinä järkeä, jos laihduttaa ketokarppauksella (20g hiilareita/pv) ja sen jälkeen siirtyy sataan grammaan? Pysyykö paino vai lihooko takaisin?

Minuakin toi kiinnostaa, varsinkin se rasvan tunkeminen.. ei hajuakaan että paljonko sitä rasvaa pitäs laittaa johonkin, oon vaan tehny niin että ostan täysrasvasia juustoja ja jos vaik kermaa lykkäilis useampaan paikkaan.
Niin ja en osaa myöskään laskea mitään.. Ainakin tuli parempi olo kun jätti sokerin, viljatuotteet ja perunan.. kai sekin jotain kertoo.

[QUOTE="viekku";22842241]pitääkö karppien kattoo annoskokoja vai voiko syödä niin paljo ku haluaa?[/QUOTE]

Jossain oli simmpeli ohje, syö itsesi aina täyteen, muttei ähkyyn.
Juju on siinä, että tulee syötyä harvemmin kun kerralla syö riittävästi riittävän rasvaista ruokaa. Napostelut yms sokerihimotukset vähenee, joiltain jopa katoaa....

Jossain oli simmpeli ohje, syö itsesi aina täyteen, muttei ähkyyn.
Juju on siinä, että tulee syötyä harvemmin kun kerralla syö riittävästi riittävän rasvaista ruokaa. Napostelut yms sokerihimotukset vähenee, joiltain jopa katoaa....

Tää pitää muuten ihan paikkaansa, mä oon nyt viidettä päivää karppi ruokavaliolla ja ekat pari päivää teki koko ajan mieli makeeta ja jotain naposteltavaa, eilen illalla tajusin et ei ollu koko päivänä tullu sellasta oloo et pitäis napsia jotain suuhunsa! :D

Täältäkin tulis yks kysymys:
Onko siinä järkeä, jos laihduttaa ketokarppauksella (20g hiilareita/pv) ja sen jälkeen siirtyy sataan grammaan? Pysyykö paino vai lihooko takaisin?

Ei kannata noin radikaalisti vetäistä, vaan nostaa hiilarimäärää vähitellen. Siten löytää itselleen sen sopivan hiilarimäärän, jolla säilyy se hyvä olo ja paino hallinnassa. Muistaakseni Atkinsillä ainakin se ylläpitohiilareihin siirtyminen tapahtui 5g intervalleilla oikeaa hiilarimäärää haarukoiden.

Minuakin toi kiinnostaa, varsinkin se rasvan tunkeminen.. ei hajuakaan että paljonko sitä rasvaa pitäs laittaa johonkin, oon vaan tehny niin että ostan täysrasvasia juustoja ja jos vaik kermaa lykkäilis useampaan paikkaan.
Niin ja en osaa myöskään laskea mitään.. Ainakin tuli parempi olo kun jätti sokerin, viljatuotteet ja perunan.. kai sekin jotain kertoo.

Jos on hyvä olo ja tuntuu että homma toimii, niin ei kai sitä muuttamaankaan tarvitse ruveta.

Ei kannata noin radikaalisti vetäistä, vaan nostaa hiilarimäärää vähitellen. Siten löytää itselleen sen sopivan hiilarimäärän, jolla säilyy se hyvä olo ja paino hallinnassa. Muistaakseni Atkinsillä ainakin se ylläpitohiilareihin siirtyminen tapahtui 5g intervalleilla oikeaa hiilarimäärää haarukoiden.

Olen ollut atkinssilla nyt 4kk, kiloja on tippunut n.10. Vielä haluan tiputtaa 5. Hätäinen kun olen, haluan laihtua nopeasti! :D

Mutta kyllä vaan tökkii välillä nämä ikuiset kananmuna, tonnikala, kyljys-menuut! Juustoleipiä ja pitsaa teen säännöllisesti, mutta kyllä nekin vaan jo ällöttävät. Laiskakin kun olen, en viitsi kokeilla paljoakaan uusia ruokaohjeita, näillä muutamilla samoilla mennään. :D

Odotan sitä, kun saan syödä ruisleipää ja (kuitupitoisia) muroja! Sataan grammaan saa kuitenkin jo syödä jonkun verran näitä entisiä herkkujani, lisäksi hedelmiä ja marjoja.

Entiseen karkki-pulla ym. linjalle en aio palata! (sarjassamme pyhät lupaukset) :)

Yhteistyössä