Holiday club -esittelyt, onko tuoreita kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmit ja me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmit ja me

Vieras
Tuli sähköpostiin houkutteleva tarjous kuusamon tropikkiin 3vrk/99€, koko perhe...edellytyksenä osallistuminen holiday club-esittelyyn. Millanen tuo esittely on? kauan kestää? saako lapset olla mukana? onko tuoreehkoja kokemuksia ja onko joku sattumoisin ollut tuolla kuusamon esittelyssä?

Me oltiin keväällä ja just Kuusamossa. Lapsi oli mukana ja sillä meinasi hermot mennä kun se esittely kesti 2,5h!! Ja me jo heti alussa sanottiin, että me ei osteta osakkeita. Silti se mies väkisin selitti ja esitteli ja piti käydä kaikki ne mökitkin vielä tsekkaamassa, vaikka sanottiin että me ei missään tapauksessa osteta sellaista osaketta. Ei kannattanut sen halvan viikonlopun takia kyllä käriä niitä tunteja.
Koskaan enää en mene noille esittelyille.

Itse olisin valmis lähtemään tuollaisella halvalle lomalle, mutta mies ei suostu edes ajattelemaan jotta lähtisi. Kyllä minä sen muutaman tunnin kuuntelisin vallan mielellään jotain kalvosulkeisia pelaten vaikka samalla kännykällä matopeliä jos noin halvalla saisin kylpyläloman. Kaverini oli perheineen ja he olivat tuonne etukäteen yhteydessä ja vaativat lapsille hoitajan ja se onnistui.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;26708963:
Itse olisin valmis lähtemään tuollaisella halvalle lomalle, mutta mies ei suostu edes ajattelemaan jotta lähtisi. Kyllä minä sen muutaman tunnin kuuntelisin vallan mielellään jotain kalvosulkeisia pelaten vaikka samalla kännykällä matopeliä jos noin halvalla saisin kylpyläloman. Kaverini oli perheineen ja he olivat tuonne etukäteen yhteydessä ja vaativat lapsille hoitajan ja se onnistui.

Ei ne ollu mitkään kalvosulkeiset, vaan isossa tilassa oli monta työpistettä ja jokaisessa oli yksi esittely meneillään. Ja koko ajan se vaati kattoo jotain ja kommentoimaan ja osallistumaan ja sit laukattiin pitkin sitä hotellin aluetta kuuntelemassa miten erinomaisesti rakennettuja mökkejä ja blaablaa. Se mies vielä suuttui, kun mies kommentoi niitten mökkien rakennustapaa (on itse hirsialan ammattilainen). Joskus oli harkinnassa joku lomaosakkeen osto, mutta ei kyllä tosta firmasta ainakaan.

Mekin oltiin, ollaan oltu kahdesti :D Lastenhoito on järjestetty, ja molemmilla kerroilla sutjakasti meni. Kannatti se raha säästää (meidän tapauksessa useampi satanen). Kesto 1,5h. Eka kerralla kuunneltiin ihan oppimistarkoituksessa se. Ei ollu paha, vaikka välillä piti lapsikin syöttää jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Mä olin!;26708987:
Ei ne ollu mitkään kalvosulkeiset, vaan isossa tilassa oli monta työpistettä ja jokaisessa oli yksi esittely meneillään. Ja koko ajan se vaati kattoo jotain ja kommentoimaan ja osallistumaan ja sit laukattiin pitkin sitä hotellin aluetta kuuntelemassa miten erinomaisesti rakennettuja mökkejä ja blaablaa. Se mies vielä suuttui, kun mies kommentoi niitten mökkien rakennustapaa (on itse hirsialan ammattilainen). Joskus oli harkinnassa joku lomaosakkeen osto, mutta ei kyllä tosta firmasta ainakaan.

Hauska tarina :) Itsekin mietittiin noita halpoja lomia, mutta ehkä hyvä ettei sitten mentykään :D

Me oltiin viime vuonna Kuusamossa esittelyssä, kun sen vastineeksi luvattiin ilmaiset aterialiput. Ei tod. ollut aterian väärtti. Porukka paimennettiin huoneeseen kuin porotokka, jaettiin ryhmittäin näille "helppoheikeille" ja siitä alkoi tyrkytys. Ensin tarjoillaan maireasti kahvia ja keksiä ja sitten esittelijä juttelee mukavia, kertoilee mitä hauskoja sattumuksia hänelle on viime päivinä tapahtunut (tämä on kaikki psykologista peliä) eli tekee itsestään ikäänkuin KAVERIN. Kaverillehan on paljon vaikeampi sanoa EI. Sitten pikkuhiljaa jonkin aasinsillan kautta hän pääsee aiheeseen ja siittä alkaa armoton tyrkytys ja kaavioiden esittely..Se on vaan kestettävä ja pidettävä mielessä EI, EI, EI..Lopuksi kun 3h päästä aivan kypsinä sanottiin, että nyt kyllä meidän on lähdettävä, oli esittelijä kuin vettynyt puudeli, niin surkeana ja maansa myyneenä hän oli..(kuin sanoen; "luulin, että me oltiin kavereita"- tämä on edelleen heidän kaupankäyntiään. Naureskeltiin vain ja pokattiin häneltä aterialipukkeet, jotka käytettyämme totesimme, ettei todellakaan ollut sen rääkin väärtti.

Se on edullista, koska ei noihin esittelyihin kukaan muuten menisi. Tarjoamalla lomaa persnetolla mutta esittelypakolla saadaan ehkä muutamalta heikkotahtoisemmalta nimet paperiin, jolla kulut katetaan iloisesti ajan kuluessa.

Se on kyllä muuten jotain aivan hirveää katsella luokattoman huonoa myyntityötä. Etenkin kun tunnistaa ne kaikkein simppeleimmät psykologiset temput. Työtähän se vaan heille on, mutta kyllä se pistää silti ällöttämään. Osta nyt, special price, only for you..

Mekin oltiin kuusamossa, 2009. Kesti 4 TUNTIA ja vaikka myyjä olikin tosi symppis ja hauska, niin viimeinen kerta oli tuo meille. Eikä ostettu osakkeita eikä tulla ostamaankaan. Jos matkustelis muutaman kerran vuodessa niin sitten kannattaiski, mutta alle sen niin eipä kannata.

Vanha keskustelu pomppasi eteen niin pitää ihan kommentoida. Älkää tosiaan kiittäkö lopuksi "mutta hyvin esittelit" jos ette osta, myyjien keskuudessa se on pelkkää vittuilua. Ja kommentit tämän tyyppisissä keskusteluissa ovat yleensä "mekin sanottiin heti alkuun ettei osteta", come on, kaikki sanovat niin aluksi, ostavat tai eivät :)