Hoivakoti lopetti turhat lääkkeet – tulos: Vanhukset nousivat sängyistään, lähtivät liikkeelle ja alkoivat syödä itse.

Mistä on kyse?
  • Vanhusten lääkityksiä ryhdyttiin keväällä karsimaan hoivakodeissa ja kotihoidossa Haminassa
  • Esimerkiksi sydän- ja verisuonitautilääkkeiden, nesteenpoistolääkkeiden, rauhoittavien ja muistilääkkeiden käyttö on vähentynyt
  • Sen jälkeen monet vanhukset ovat piristyneet
  • He ovat mm. liikkuneet enemmän ja jotkut ovat alkaneet syödä itsenäisesti


Kerrassaan hienoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Juu juu ja tuohan toimii kaikilla. Kas kummaa kun tullut vuosien varrella useampi vanhus vastaan jolla lopettu lääkkeet eikä se siitä silti noussut ylös. Muistisairaus kun valitettavasti vie kohti hautaa eikä siinä auta mikään. Sairauden etenemistä voi hidastaa, mutta ei pysäyttää. Ja vaikka ei olisi muistisairas, niin kyllä elimistö lopulta luovuttaa. Kukaan ei elä ikuisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Juu juu ja tuohan toimii kaikilla. Kas kummaa kun tullut vuosien varrella useampi vanhus vastaan jolla lopettu lääkkeet eikä se siitä silti noussut ylös. Muistisairaus kun valitettavasti vie kohti hautaa eikä siinä auta mikään. Sairauden etenemistä voi hidastaa, mutta ei pysäyttää. Ja vaikka ei olisi muistisairas, niin kyllä elimistö lopulta luovuttaa. Kukaan ei elä ikuisesti.
Älä nyt heti hermostu ja takerru yksityiskohtiin, ei tietenkään voi yleistää mutta näyttöä näkyy olevan jos maltoit lukea

syöttäkää lääkkeen sijasta lesitiiniä ja kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä

Ne on mannaa aivoille, käytän itse ja muisti pelaa kuin partaveitsi
paremmin kuin sisaruksillani, olen keskimmäinen ja ollaan haarukassa 63-69 v.

suvussa on dementiaa, mutta kuinka paljon vaikuttikaan alumiini heihin?
Eräs asiantuntija puhuikin Mehumaija sukupolvesta, joka on näitä muistisairaita
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Juu juu ja tuohan toimii kaikilla. Kas kummaa kun tullut vuosien varrella useampi vanhus vastaan jolla lopettu lääkkeet eikä se siitä silti noussut ylös. Muistisairaus kun valitettavasti vie kohti hautaa eikä siinä auta mikään. Sairauden etenemistä voi hidastaa, mutta ei pysäyttää. Ja vaikka ei olisi muistisairas, niin kyllä elimistö lopulta luovuttaa. Kukaan ei elä ikuisesti.
Malationi vapaa ruoka/juoma - totta, mutta ei viikossa eikä kahdessa vaan menee pari kuukautta.
 
vierailija
Onko muistisairaille koskaan kokeiltu hyvää kukkaa?. Se parantaa muistia lisäksi kiihdyttää aivojen reseptorien toimintaa. Lisäksi hienontaa motoriikkaa ja tulee tietosammaksi ympäristöstä ja tunne elämä voimistuu.
 
Onko muistisairaille koskaan kokeiltu hyvää kukkaa?. Se parantaa muistia lisäksi kiihdyttää aivojen reseptorien toimintaa. Lisäksi hienontaa motoriikkaa ja tulee tietosammaksi ympäristöstä ja tunne elämä voimistuu.
"Todellakin". Pitkäaikainen käyttö tekee tylsistyneitä ja hitaita tyyppejä.

Eräs tuttu kertoi tuntevansa n.10 kannabiksen käyttäjää. Jokainen heistä on alkanut käydä hitaalla, kun on käyttäny kannabista pitempään. :cautious: Aloitekyky heikkenee.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
[QUOTE, post: 33868526"]
Malationi vapaa ruoka/juoma - totta, mutta ei viikossa eikä kahdessa vaan menee pari kuukautta.
[/QUOTE]
Sori: malationista vapaa = malathion free= malationivapaa.
 
vierailija
Juu juu ja tuohan toimii kaikilla. Kas kummaa kun tullut vuosien varrella useampi vanhus vastaan jolla lopettu lääkkeet eikä se siitä silti noussut ylös. Muistisairaus kun valitettavasti vie kohti hautaa eikä siinä auta mikään. Sairauden etenemistä voi hidastaa, mutta ei pysäyttää. Ja vaikka ei olisi muistisairas, niin kyllä elimistö lopulta luovuttaa. Kukaan ei elä ikuisesti.
Se donepetsiili tekee ihmisestä hirveän ilkeän. Olet kai lukenut pakkausselosteen? Ei siellä Emmosia lue kun ei kukaan voi asiasta valittaa minnekään!
 
vierailija
Ihan varmasti. :(
tuohon ei löydy yhtään tekijää. Yksityisesti on hankittava apu ja 2 kertaa viikossa on minimi.
 
vierailija
"Todellakin". Pitkäaikainen käyttö tekee tylsistyneitä ja hitaita tyyppejä.

Eräs tuttu kertoi tuntevansa n.10 kannabiksen käyttäjää. Jokainen heistä on alkanut käydä hitaalla, kun on käyttäny kannabista pitempään. Aloitekyky heikkenee.
No tossa vähän perää. Mut sillon tällön vaik pari kertaa kuussa. Ni oikeesti se parantaa kaiken. Itekin poltin pitkästä aikaa ja juteltiin tuntikausia ystävän kaa ja alko tulee ideoita päähän. Lisäksi alotin treenaamisen jota tein tuntei. Esim oon kömpelö normaalisti. Mut sitku poltan pikkasen ni esim vesi lasikaatumassa mut saan sen kiinni. Motoriikka paranee. Ja oikeesti aivotoiminta vilkastuu huomattavasti. Mä muistan sillon alkuaikoina et jäin sohvalle makaan ja syömään herkkui. Mut sitä vois kutsuu amatöörivaihteeks. Esim keskittymis kyky paranee mut se vaatio myös rohkeutta käydä asiat lävitse se voi olla kauheakin trippi jos elää väärydessä. kun sydämmen toimintakin ja tunteminen vilkastuu. Mut se saa oikeaa esiin ja puhdistautua vääryydestä ja pahasta. Mut joo lapsille sitä ei saa antaa kun se lisää sitä tunnetta mitä koet. Koska pelkotiloikin se voi lisätä ja siitä voi tulla kierre. Mut hyvän oppaan kanssa joka auttaa kun polttanut olisi jees. Iloista musiikkia ja rauhoittavaa keskustelua ja asiakas vois kertoa ja etsiä syytä mikä saattaa aiheuttaa ahdistusta ja saada rehellisesti avautumaan.

Lisäksi eikös muistisairailla ole hidastunut toiminta jo ennestään. Kukka vois toimii piristeenä. Sitä vois kokeilla niillä joilla todettu alzhaimer hiljattain vois olla koe ryhmä ja toinen olisi sitten ilman ja kattoo vaikuttaako se miten aivotoimintaan?.

Joo mun ongelma on siinä et must tulee se herkkä poika joka ujostelee jopa jutella täällä näin anonyymisti. Jännitys iskee päälle. Mun pitäisi vaan päästää kontrollin tarpeesta irti keskusteluissa ja löytää se kadonnut rohkeus muhun oikein tulvahti se pelkojen määrä sillon vuosia sitten.

Mä elin täällä netissä tosirohkeesti uskaltaen sanoa mielipiteitäni ja se toi rohkeutta olla hyvä täällä nettimaailmassa. Mut se sama rohkeus ja oikeuksien puolustaminen. Mitä täällä netti maailmassa oli. Ei siirtynyt oikeaan maailmaan vaan välttelen kaikkia konflikti tilanteita enkä uskalla puuttua. Mä kait haen turvaa rutiineista ja et edes joku pysyisi ennallaan ja ei uskalla muuttua ku on itelle muka helpompaa elää rauhassa ilman selkkauksia. Mut kukka toi sitä oikeutta elämään ja rohkeutta sanoo miltä oikeesti tuntuu ja tuntee kauneuden esim musiikissa pääsee hyvin rytmiin mukaa oli se sitten tanssia tai kuuntelua.

Mut joo mä aloin esittää tahtomattanikin liian hyvää mitä en ollut ni se sai mut täydellisyyden tavotteluun. Ja alkoi se kaikkien mielistely et ei yhtään sais olla enään riitaa ja et kaikilla olisi hyvä mieli ni sitten ei enään uskaltanut puuttua mihinkään ongelmiin vakavasti ku mä muutuin todella hillityksi. Mut se tukahdutti minut ja sai hermot riekaleiksi. Ja niinpä aloin vain lukee hyviä juttui enkä uskaltanut erimielisten juttui lukea. Tota on vielläkin kun se rohkeus uupuu ja ei uskalla sanoa kovastikkin jos siltä tuntuu. Se antautuminen aitoudelle pelottaa ja se mikä on hyvä minä siellä pohjan syvimässä kulmassa. Epävarmuus nakersi mut. Miten sä pääsit epävarmuudesta eroon ja koetko niitä nykyään ja mitä teet sille asialle jos se iskee päälle?
 
vierailija
Se donepetsiili tekee ihmisestä hirveän ilkeän. Olet kai lukenut pakkausselosteen? Ei siellä Emmosia lue kun ei kukaan voi asiasta valittaa minnekään!
Minä kyllä uskallan väittää, että se Alzheimer muuttaa ihmisen, ei siihen lääkkeitä tarvita. Lähipiirissä on nimittäin lääkkeistä kieltäytynyt tapaus ja Alzheimerin myötä hän muuttui aivan erilaiseksi kuin ennen. Hoitokodin myötä sitten tuli lääkitystä, kun sinne joutui, kun rupesi näkemään näkyjä, eikä uskaltanut olla kotona. Olin itse vierässä todistamassa noita näkyjen näköä, käski katsomaan, kun "se hyppii tuonne" ja mitään en minä, eikä toinenkaan paikalla ollut nähnyt.
 
vierailija
tuohon ei löydy yhtään tekijää. Yksityisesti on hankittava apu ja 2 kertaa viikossa on minimi.
tarkoittaa oikeita liikkeitä oikeaan aikaan eikä viimeisillä voimilla. Fysioterapeutti kotiin, kun se matka olisi liian raskas ja hankalakin ajoittaa oikein.
 
vierailija
Minä kyllä uskallan väittää, että se Alzheimer muuttaa ihmisen, ei siihen lääkkeitä tarvita. Lähipiirissä on nimittäin lääkkeistä kieltäytynyt tapaus ja Alzheimerin myötä hän muuttui aivan erilaiseksi kuin ennen. Hoitokodin myötä sitten tuli lääkitystä, kun sinne joutui, kun rupesi näkemään näkyjä, eikä uskaltanut olla kotona. Olin itse vierässä todistamassa noita näkyjen näköä, käski katsomaan, kun "se hyppii tuonne" ja mitään en minä, eikä toinenkaan paikalla ollut nähnyt.
jonkin lääkkeen haittavaikutus tietysti. Otitko selvää niistä?
makrogolimyrkytys?
 
vierailija
Tiedän kanssa tapauksen, jossa omaiset ihmettelivät kun mummo oli ihan sumussa koko ajan. Kun vaihtoi toiseen vanhainkotiin, lääkelista käytiin läpi ja siivottiin. Mummon olo parani ja mieli kirkastui. Kävi ilmi, että kukaan ei ollut siihen mennessä vaivautunut tarkastamaan lääkekoktailia erikseen. Lääkkeet määrännyt lääkäri (aina eri) oli vain tsekannut ettei mitään suoranaista terveysriskiä ole muiden lääkkeiden kanssa, mutta sen arvioiminen tuleeko niistä kaikista esim. huumaavia annostuksia oli ilmeisesti jäänyt väliin. Tuon tapauksen kuultuani olen päättänyt omien omaisten kohdalla pyytää aina silloin tällöin jonkun katsomaan kokonaisuutta.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä