Hoitsuja tai ketään paikalla? Onko tämä paha merkki (keuhkokuumeesta??)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairastuvalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairastuvalla

Vieras
Eli on tosi paha flunssa ja nyt sattuu keuhkoihin ihan hirveästi kun yskii. Yskiessä tulee paksua harmaankeltaista limaa, siis todella paksua. Voiko olla keuhkokuume? Flunssassa vasta kolmas päivä menossa, mutta pe tuli otettua alkoholia ja poltettua melkein kaksi askia tupakkaa....:/
Ei ole kuumetta eikä erityisemmin huono olo. Tuo vaan huolestuttaa että kun yskiessä sattuu niin kamalasti. Koko muu perhekin on samassa taudissa, vaan ei kuulemma yskiessä satu. Onnko tuo siis merkkki keuhkokuumeesta?

Keuhkoputken tulehdus voi olla mahdollinen, mutta toisaalta taas sun rintakehän lihakset joutuu koville yskimisestä. Googlaa nuo oireet ja soita terkkariin ja kysy voisko ne ottaa pika crp eli tulehdus arvot

joo mä just googletin, kuehkoputken tulehduksesta sanotaan vaan, että pitkäänk estänyt yskä, ja mulla tääalkoi vasta eilen illalla tää yskä, kurkku o kipee, ääni kähee, ja tuo kipu yskiessä tuntuu tosiaan keuhkoputkissa, ei rinnassa tai lihaksissa. Eli voiko keuhkoputkentulehdus tosiaan kehittyä parissa vuorokaudessa...?

Keuhkoputken tulehdukselta kuulostaa, eli ei suurta hätää. Muistan vielä kun itsellä oli se viimeksi, mun rintaan sattu niin ettei edes puhumaan meinnut pystyä, saatikka yskimään.

no juu en pysty edes ajattelemaan tupakin poltttamista, oon nyt oollut jo kaksi päivää kokonaan ilman, kun on ollut niin huono olo.

En edes googlettamalla löytänyt, että mitä toi yskösten väri oikein meinaa? Se on tosiaan ihan harmaankeltaista ja paksua, kuin hyytelöä....ei voi olla normaalia :((

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nostelen vielä....en kehtaa tk:een soitta, nehän nauraa mut pihalle, kun vasta kolme päivää oon sairastanut!

Kuule ajattele vaan toisin päin. Kaikki terveydenhuollon toimenpiteet ovat kokeilúa, mistään ei ole 100% varmuutta. Sinun aktiivisuutesi ajaa parhaiten sinun hoitoasi.

no juu...mutta jos mä viel odottelisin sinne soittamisen kanssa. Olisin vaan teiltä kysynyt jos joku olisi osannut sanoa jotain apua, esim. juuri noista yskösten väristä....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nostelen vielä....en kehtaa tk:een soitta, nehän nauraa mut pihalle, kun vasta kolme päivää oon sairastanut!

Kuule ajattele vaan toisin päin. Kaikki terveydenhuollon toimenpiteet ovat kokeilúa, mistään ei ole 100% varmuutta. Sinun aktiivisuutesi ajaa parhaiten sinun hoitoasi.

Siis mitä kokeilua??:O

Mulla on ollut keuhkokuume ja ennen sitä oli hirveen pitkään kestänyttä yskää.
Sitten nousi kuume mutta ei paljoa (on yksilöllistä ) ja huomasin että uloshengittäessä keuhkossa "ratisi"
Kuten aiemmin jo sanottiin niin sun oireet eivät keuhkokuumeeseen viittaisi.

Yhteistyössä