hoitovapaalta työttömäksi työnhakijaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannattaisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kannattaisko:
..ja ihan vaan rahan takia..

Eli tällä hetkellä hoidan meidän reilu 1 vuotiasta kotona, mies vakituisessa työssä, mutta silti tuntuu että rahat ei meinaa riittää. Laskeskelin että jos ilmottaisin itseni työkkärissä työttömäksi työnhakijaksi niin kuussa mulle jäis n. 300-400 e enemmän käteen mitä nyt kotihoidontuella.

Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin toivon että töihin ei edes tarvis mennä ..vielä ..

Onko kukaan muu päätynyt tähän ratkasuun että "nostaa" paremmin päivärahaa/liitonrahaa, kuin kotihoidontukea???

mulla ei siis ole mitään töitä "odottamassa" kun hoitovapaa loppuu.

Minä tein juuri noin, sain liiton rahaa ja kotihoidontukea samaan aikaan. Tosin aloitin työt n. puolen vuoden "kikkailun" jälkeen kun soittivat ed. duunista ja tarjosivat virkaa. Pakkohan se oli työhön silloin lähteä.

mulla tilanne että en saa mistään mitään rahaa kun kotihoidontuki loppuu, silloin ei kannata mennä työkkärin kirjoillekaan sillä jos sieltä tulee osoitus niin pitää olla lapselle hoitopaikka muuten tulee karenssi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla tilanne että en saa mistään mitään rahaa kun kotihoidontuki loppuu, silloin ei kannata mennä työkkärin kirjoillekaan sillä jos sieltä tulee osoitus niin pitää olla lapselle hoitopaikka muuten tulee karenssi

eikä tule. just tuli työhönosoitus eikä lapsella hoitopaikkaa. hain töitä ja tuskin pääsin haastatteluun. ei sitä hoitopaikkaa tarvii valmiina olla.

mä olin vuoden työttömänä työnhakijana, hain kuitenkin myös kotihoidontukea siltä varalta, että paukahtaa karenssi. se hoitoraha siis vähennettiin työttömyysrahasta. lopulta menin töihin hetkeksi, jonka jälkeen kituuttelin kotihoidontuella, kunnes nuorin täytti kolme. taas olen työttömänä työnhakijana. tosin työntekohaluja ei hirveästi ole...

Yhteistyössä