hoitovapaalta työttömäksi... täyttyykö työssäoloehto eli saako peruspäivärahaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tää vieraana kyselis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tää vieraana kyselis

Vieras
Kelan sivulla sanotaan, että saa peruspäivärahaa jos täyttää työssäoloehdon. Mutta mitä jos on ollut hoitovapaalla ja jään sen jälkeen työttömäksi (muuton ja määräaikaisen työsopimuksen vuoksi). Niin enkö saa tuota peruspäivärahaa niinkun sitten ollenkaan, kun olen ollut tarkastelujaksolla kotihoidontuella???

--------------------------------------------------------------------------

Jos täytät palkansaajan tai yrittäjän työssäoloehdon, sinulla on oikeus peruspäivärahaan, joka ei riipu puolisosi tuloista.

Täytät palkansaajan työssäoloehdon, jos

* olet ollut palkkatyössä vähintään 43 viikkoa (noin 10 kk) työttömyyttä edeltäneiden 28 kuukauden aikana (= tarkastelujakso) ja
* työaikasi on ollut vähintään 18 tuntia viikossa j

me muutettiin toiselle paikkakunnalle miehen työn takia. Mä olin hoitovapaalla ja jouduin sanomaan itseni iri työpaikastani ja uudella paikkakunnalla ilmottauduin heti työttömäksi. sain 7vrk karenssin ja sitten alkoi pyörimään liiton rahat. OLisi tullut pidempi karenssi jos ei olisi ollut lapsia ja miehen työn perässä muuttoa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
me muutettiin toiselle paikkakunnalle miehen työn takia. Mä olin hoitovapaalla ja jouduin sanomaan itseni iri työpaikastani ja uudella paikkakunnalla ilmottauduin heti työttömäksi. sain 7vrk karenssin ja sitten alkoi pyörimään liiton rahat. OLisi tullut pidempi karenssi jos ei olisi ollut lapsia ja miehen työn perässä muuttoa.

Tuossakin on vielä muistaakseni sellainen porsaan reikä et jos lapsesi on vielä alle 3v niin olisit karenssi ajalta saanut kotihoidontukea. Mie meinaan hain koulutukseen ja jätin sitten sinne menemättä niin olisin karenssi ajalta saanut kotihoidontukea kun poitsu oli sillon alle 3v. Tosin mie olin karenssi ajan töissä...

Yhteistyössä