hoitovapaalle jäämisestä mietteitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annika..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annika..

Vieras
hei! mielipiteitä kiitos mieltäni askarruttavaan asiaan...olen jäänyt töistä pois äippälomalle yli 2vuotta sitten. sitten aloitin hoitovapaan ja sitten perään heti uuden äippäloman kun kakkonen syntyi. nyt sitten täällä taas pohditaan hoitovapaata ja jotenkin "pelottaa" ilmoittaa töihin että en tulekkaan vielä et taas hoitovapaa kutsuu..ajattelin aluksi ilmoittaa että olen kotona siihen saakka näin alkuun kun nuorin 2vee mut kolmas lapsukainen välillä mielessä pyörii niin miten mä kehtaan jos sit taas ilmoitan et äippäloma kutsuu ja perään tas hoitovapaa..siis apua miten muut olette toimineet vastaavassa tilanteessa ja olenko aivan pöljä kun näin ajattelen? kuitenkin haluaisin lapseni hoitaa kotona mahdollisimman pitkään...ja vakityö odottamassa siis..

Ihan turha sun on ajatella työnantajan etua. Omaa etuas sun pitä ajaa, ei sitä kukaan muukaan tee. Jokainen työnantaja tietää että naisia palkatessa on se riski että ovat välillä pois työelämästä. Se tavallaan "kuuluu asiaan". ja todellisuudessahan Kela maksaa niistä perhevapaista aiheutuneet kulut. Toisaalta on hyvökin jos olet pitkään pois (ja ilmoitat siitä ajoissa). Täten sulle voidaan palkata pitkäaikainen sijainen.

tiedän että pitää tehdä miten sydän sanoo mut ajattelen et ne pitää mua töissä jotenkin lusmuna kun en palaa töihin..ja jotenkin hävettää sanoo et en tule vielä...ja siellä vanhemmat naispuoliset kattovat suu pyöreenä kun sanon olevani vielä kotona...

No mietipä, jos menisit töihin velvollisuudentunnosta työnantajaa kohtaan ja sitten tajuaisit, että haluatkin olla lojaali ennemmin lapsillesi kuin pomollesi. Ja mieti, kuka sua eniten tarvitsee, lapset, joille olet heidän ainoa äitinsä vai pomo, joka saa tilallesi sijaisen (ja sijainen töitä)?

Eiköhän sillä työnantajalla ole jo valmiiksi koulutettu sijainen sinun tilallesi, tuskin tuo nyt niin iso asia on. Luuri käteen vaan ja soittamaan. Ajattelis että helpompi työnantajalle niin että jatkat suoraan hoitovapaalle kun se että kävisit aina välillä töissä ja joutuisi aina kouluttamaan uuden sijaisen.

juu, olette aivan oikeassa, ei sitä työnantajaa varmasti nyt varmasti niin kiinnosta mitä mä teen. sijaisia riittää aina ja hyvä sellainen siellä tilallani ollut on. ja lapset ne on jotka äitiään tarttee eikä mun kannata nyt tod. ajatella täs jotain työpaikan ajatuksia! lapset pieniä vain hetken ja aika menee niin nopsaan, töitä kerkee kyllä vielä tekemään. thanks kannustavista ajatuksista=)

Yhteistyössä