Hoitovapaalla perhepäivähoitajana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmi79

Aktiivinen jäsen
28.10.2005
3 702
0
36
Vähän huono otsikko..enkä ees nyt oo varma oliko se nimeltään hoitovapaa, mikä jatkuu äippä-ja vanhempainvapaiden jälkeen? :ashamed:

Mutta siis, sitä tässä tiedustelen alustavasti teiltä, jos olisi kokemusta/tietoa:
Olen kaupungilla kodinhoitajana (vakkari) ja nyt äitiyslomalle jäänyt. Mietin että kun oon jäämässä hoitovapaalle, voisinko toimia sen 2vuotta pph:na??

Ja sitten palata takasin entiseen työhöni?

Vai onko irtisanottava itseni, jos haluan alkaa pph:ksi?

Tarkan vastauksen antaa esimies. Mutta minulla on sellanen tuntuma että onnistuu jatkaa töitä kaupungilla ja samalla saat omasta kotihoidontukea. Ainakin aikoinaan itsellä onnistui olin ip kerhossa töissä.

Ei tarvitse irtisanoa, koska hoitovapaalle haetaan virkavapaata ainakin täällä meilläpäin. Ja virkavapaalla voit tehdä muutakin työtä. Omaa kokemusta ei ole, mutta muutama ystävä toiminut näin.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Vähän huono otsikko..enkä ees nyt oo varma oliko se nimeltään hoitovapaa, mikä jatkuu äippä-ja vanhempainvapaiden jälkeen? :ashamed:

Mutta siis, sitä tässä tiedustelen alustavasti teiltä, jos olisi kokemusta/tietoa:
Olen kaupungilla kodinhoitajana (vakkari) ja nyt äitiyslomalle jäänyt. Mietin että kun oon jäämässä hoitovapaalle, voisinko toimia sen 2vuotta pph:na??

Ja sitten palata takasin entiseen työhöni?

Vai onko irtisanottava itseni, jos haluan alkaa pph:ksi?

Mä olen juuri mainitsemassasi "tilanteessa". Mietin kahden vuoden jälkeen uudelleen että jatkanko tässä vai siinä toisessa työssä, molemmat kun on vakituisia...... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Jaaha, ja taasko sitä ollaan vaan täällä juoruumassa :o :D

:D :D :D LAPSET RYMYÄÄ HÖYHENSAARILLA!!!!ARGH! MYSLIT JA LAUTASET PÖYDÄSSÄ!!!!ARGH!!! :D

Rymyää missä rymyää, tiiä siustakkaan :D Meilläpä on voikkarit valmiina jääkaapissa :D

:kieh: oikeesti ne pyörii tuossa lattialla ja mä vaan juoruan, eikä meillä mitään ruokaakaan oo, kun en ehdi laittamaan kun täytyy juoruta!!

Meillä on huomenna voikkarivälipalapäivä!

kiitos ja lisää :D

Mitä haluat vielä tietää?

No vaikka mitä!! Kiinnostaa ihan kaikki pph:n työhön liittyvä! Todella mietin miten tähän esim,. pomoni suhtautuisi, kun en palaisikaan ensi syksynä "oikeeseen" työhöni... Tää ois vaan hyvä tapa kokeilla, että viihtyisinkö työssä-kotona, ettei tarvii heti mennä ja sanoo itteensä irti.

Mä kyselin työnantajalta tuota ja otti selvää sitä josain sopimusjutusta, hoitovapaa on omien lasten hoitoon tarkoitettu, mutta sillain onnistuu että haen palkatonta työlomaa ja sitten menen kaupungille töihin siksi aikaa ja saan omista sen kotihoidontuen!

kiitos ja lisää :D

Mitä haluat vielä tietää?

No vaikka mitä!! Kiinnostaa ihan kaikki pph:n työhön liittyvä! Todella mietin miten tähän esim,. pomoni suhtautuisi, kun en palaisikaan ensi syksynä "oikeeseen" työhöni... Tää ois vaan hyvä tapa kokeilla, että viihtyisinkö työssä-kotona, ettei tarvii heti mennä ja sanoo itteensä irti.

Mun pomo aluks meinas että en saisi olla kilpailijalla duunissa (nyt kahdella eri kaupungilla) mutta totes että se on virkavapaa ja voin tehdä mitä haluan. Ei sun tarvi sanoo että alat toisen työn, ilmoitat vaan jatkavas hoitovapaata. Pph:n työ on aika rankkaa; kun lapset lähtee, alkaa siivoaminen ja seuraavan päivän valmistelu (ruuat,salaatit...) kasvatuskeskustelut, niiden kirjaamiset, askartelut jne....aikaavievää mutta antoisaa.

muoks niin ja kotihoidontuen saan omastani kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulle ainakin sanottiin ettei voi hoitovapaalla tehdä työtä samalle työnantajalle, jolta on hoitovapaalla.

aivan, niin että pitäis sitten olla juuri virkavapaalla?

Mä oon kuullut että meillä ois töissä ongelmia saada virkavapaata... :|

Joo, mä uskon että on pph:n työ on työtä rankemmasta päästä!! Helpommalla tavallaan pääsisin muualla, mutta sitten kun tuo mun "oma" työ alkaa oleen niin paljon vuorotyötä :whistle: Ja siitä en taas tykkää, ja kuitenkin jo mietin aikaa kun esikoinen alkaa koulun ym. niin en haluu että joutuu oleen yksin, eli haluisin pystyä tarjoon läsnäoloani.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulle ainakin sanottiin ettei voi hoitovapaalla tehdä työtä samalle työnantajalle, jolta on hoitovapaalla.

aivan, niin että pitäis sitten olla juuri virkavapaalla?

Mä oon kuullut että meillä ois töissä ongelmia saada virkavapaata... :|

Juu näin mulle sanottiin. Ja virkavapaata ei enää työnantaja anna toiseen työhön menoa varten, joten ei mulla onnistunut tuo ajatus. Toivottavasti sun työnantaja ei ole yhtä joustamaton =(

Siis....mä kun hain hoitovapaata niin lapuissa oli että se on palkatonta virkavapaata ja vielä täsmennys että hoitovapaa. Tai toisinpäin, että hoitovapaa ja siis palkaton virkavapaa, en ihan muista...

Siis....mä kun hain hoitovapaata niin lapuissa oli että se on palkatonta virkavapaata ja vielä täsmennys että hoitovapaa. Tai toisinpäin, että hoitovapaa ja siis palkaton virkavapaa, en ihan muista...

ahaa...ja jos kunta ei hyväksyis mua pph:ksi, niin voisihan onnistua yksityisenä? Sitä ei kai mikään estä?

ahaa...ja jos kunta ei hyväksyis mua pph:ksi, niin voisihan onnistua yksityisenä? Sitä ei kai mikään estä?

Ei mun mielestä mikään estä, mulle vaan sanottiin etten voi tehdä samalle työnantajalle töitä, jos olen jo hoitovapaalla.

Yhteistyössä