Hoitovapaalla irtisanoutuminen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naisen raivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naisen raivo

Aktiivinen jäsen
14.06.2010
1 041
0
36
Tätä on varmasti kysytty ennenkin mutta voisiko joku kertoa omakohtaisen kokemuksen kautta tuleeko se 3kk:en karenssi jos irtisanoutuu hoitovapaan aikana vakityöstä? Kun tuo minun kolmivuorotyöni ei todellakaan toimi pienen lapsen kanssa kun mieskin tekee pitkää päivää. Lapsi kärsii ja minä kärsin ja tällä hetkellä tuntuu niin toivottomalta tää yhdistelmä mutta rahallisesti meidän talous ei kestäisi sitä karenssia. Ajattelin hoitovapaalla etsiä päivätöitä tai peräti lähteä opiskelemaan uutta ammattia eli en jäisi lusmuamaan kotiin kuitenkaan kauaksi aikaa :). Joten jos joku viitsisi ystävällisesti valaista mua, kiitos :)!

Jos talous kestää sen, että olet nyt hoitovapaalla niin miksi ei sitten kestäisi, sitä että irtisanot itsesi ja jatkat hoitovapaalla samaan aikaan etsien töitä?

Olen ollut työssä nyt syksystä lähtien mutta meillä on firmassa niin että hoitovapaan voi jaksottaa kahteen osaan, ekan pätkän pidin sen vanhempainvapaan päälle ja nyt olisi mahdollisuus olla vielä vuosi ennenkuin poika täyttää 3v.

Kiitos ... sinulle, tuo on varteen otettava ajatus, pitääkin alkaa katselemaan jotain määräaikaista hommaa :). Se kun on niin kohtuuttoman tuntuista herättää pientä puoli 5 aikaan aamulla että ehditään hoitoon ja minä klo 6 töihin tai vastavuoroisesti mies joutuu herättämään lapsen puoli 5 hoitoon kun hänen työmatkaansa menee melkein 2h ja mä olen yövuorossa. Tää on niin syvältä eikä voi näin jatkua tuli karenssi tai ei. Mut toiv. löydän jonkun lyhyen homman.

vaikka sulle se karenssi tuliskin, niin saathan sä kuitenkin sen kotihoidontuen, jos kerran meinaat hoitovapaalle jäädä? Ja jos onnistut saamaan työ- tai opiskelupaikan hoitovapaan aikana, niin silloinkaan sillä karenssilla ei oo mitään merkitystä.

Yhteistyössä