Hoitovapaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2-vuotiaan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2-vuotiaan äiti

Vieras
Hei!

Lapseni on alle 3-vuotias ja olen nyt ollut puoli vuotta töissä. Nyt taloudellinen tilanteemme on niin hyvä että voisin jäädä vielä hoitovapaalle. Miten ihmeessä kehtaan työnantajalle tämän ilmoittaa? Entä tietääkö joku lähetänkö anomuksen (niin, ja minkälaisen anomuksen, mistä sen saa?) oastonhoitajalle vai ylihoitajalle? Eli lähimmälle esimiehelle vai ylemmälle?

Kiitos neuvoistanne jo etukäteen.

Meillä on töissä semmonen virkavapaa-anomuslappu joka täytetään tilanteessa kuin tilanteessa eli jos vaikka jää sairaslomalle itse tai käy talon ulkopuolisessa koulutuksessa. Sillä samalla saa hoitovapaatakin anottua. Palautetaan oh:lle joka pistää eteenpäin yh:lle.

Ja mikset kehtaisi hakea?

Tuota kehtaamista mietin kun tiedän että ovat pulassa sijaisen hankkimisen kanssa ja olen nyt vasta vajaan puoli vuotta ollu töissä eli just oppinu sisälle hommaan ja täydennyskoulutuskin työajalla tehtävä on kesken... No, mutta kerran se vaan kirpasee! Eli anomusta oh:lle! Sit vaan meen ihan lukkoon ja alan varmaan itkemään jos/kun se soittaa hakemuksen saatuaan, ja on aika, öhöm... voimakas nainen tuo meijän oh eli en tiiä mitä sanoa täräyttää... No ei kai ne nyt mulle ainakaan potkuja voi antaa... Toivon vaan ettei vaikuta ilmapiiriin sitten kun palaan...

Kiitos vinkeistä!

Yhteistyössä