Hoitotyö ja tupakka

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelee
On siinäkin hoitsuja kun polttavat tupakkaa!! ei mee mun kaaliin!!!
Hyväksyykö joku oikeesti, että hoitotyötä tekevä ihminen haisee tupakalle tai ylipäätänsä polttelee?? mitä järkeä on olla sosiaali-ja TERVEYS alalla kun ite ei tajua siitä alasta mitään???? ei mun mielestä paljon päässä oo järkeä, jos polttaa vaikka tietää tasan tarkkaan ettei se ole hyväksi. samaten viinan laita,alkoholi yleensäkki... ei mee mun jakeluun, että krapulassa mennään hoitelemaan töihin potilaita! jestas mitä touhua!!
 
Niin, hoitajillahan kuuluu tietysti olla se sädekehä pään päällä, sisar hento valkoinen joka on synnitön, siveellinen, puhdas, ei kiroile, ei juo, ei polta, hymyilee aina, eikä elämässä ole muuta sisältöä kuin työ ja koti.

Oikeesti haloo.

Eihän kenenkään pitäisi mennä krapulassa töihin? Ei vaan toimi meillä Suomessa moinen.
 
hoitsu
Ilmeisesti mielestäsi myös kaikki normaalin bmi:n ylittävät pitäisi pysyä poissa hoitoalalta koska mehän ollaan hoitajia, ei ihmisiä joilla on myös oma elämä? Ja mites jos jollain sattuu hiki haisemaan kun on suihkutellut potilaita aamun, heidät kanssa pois hoitoalalta?

Hohhoijaa.
 
xxx
Oikeus se on niilläkin polttaa niin kuin muillakin. Itse en hyväksy tupakan polttamista, mutta minkäs niille teet. Onneksi useat sairaalat on nykyään savuttomia, se vähentää polttamista kun tupakointi on tehty mahdottomaksi työaikana.
 
tinni
laki kieltää vain lapsien ja nuorten kanssa töitä tekevien tupakoinnin työ aikana. eli jos jurpeaa noin lujaa niin ala ajamaan suomeen lakia että hoitohenkilökunta ei saa polttaa niin on sairaalat ja terkarit tyhjiä sen jälkeen. kuitenkin aika moni polttaa.
 
Eikös Suomessa aika hyvä valistus näistä asioista ole jo koko kansalle annettu.. Miksi niin moni muu polttaa tupakkaa, vaikka varmasti on vaaroista kerrottu? Samoin viinan vaaroista aloitetaan jo peruskoulussa, silti on selviämisasemat täynnä?
 
yhtä hyvin voidaan kysyä minkä ylipäätänsä polttaa. Minusta on aivan sama onko pappi, hoitaja tai rekkamies, jokaisen oma valinta. Lähes tulkoon kaikki tietävät tupakan vaarat kuitenkin. Ei hoitotyötä tekevä ole mikään yli-ihminen, se on ihan samanlainen ammatti kuin muutkin. Hoitotyötä tekevilläkin on vapaa-aika ja oma elämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Niin, hoitajillahan kuuluu tietysti olla se sädekehä pään päällä, sisar hento valkoinen joka on synnitön, siveellinen, puhdas, ei kiroile, ei juo, ei polta, hymyilee aina, eikä elämässä ole muuta sisältöä kuin työ ja koti.
Mä oon just tuollainen :saint:
 
sipsi
Kyllä minä ohjaan opiskelijani, että töissä /harjoittelussa ei polteta.

Vuodepotilaalla esim. ei ole valta valita, kuinka pahan hajuinen ihminen häntä tulee hoitamaan.

Ja sädekehää ei ole ollut kiillotettavan 15v aikana hoitajana, tai 5 vuoden aikana hoidon opena :) Tupakaa en vaan polta :)
 
Yök
Ei tarvi pyhimys olla, mutta kyllä se potilaita ihan varmasti häiritsee. Tupakoijassa on tietty haju, joka ei pois lähde, jos ei lopeta. Työaikana olis ehkä asiallista olla kovin käryttelemättä.

Kaikista ällöttävintä on hammaslääkäri tai hammashoitaja, joka polttaa ja tunkee näppinsä suuhusi, ei ne hanskat sitä hajua poista. Haluttais oksentamaan mennä...
 
ap
No jottei nyt mennä liioittelemaan ja tuomitsemaan ketään niin tarkotin lähinnä työpaikalla polttelua. kyl ihmettelen ylipäätäsä polttelua,mut sekin ettei vois ajatella sen vertaa muita ihmisiä ja olis edes työaikana polttamatta. vapaa-ajallaan tehkööt mitä huvittaa,mut kyl jonkilainen käytös olis kunniaa ja suotavaa. minusta aika turvatonta jos lääkärit ja hoitsut hilluu kännissä kaiket vapaa-aikansa ja käyttäytyy miten sattuu. miettisin pari kertaa meenkö enään hoidettavaks!
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
näkisitpä miten sairaanhoitajat bilettävät vapaa-aikanaan, niin varmasti antaisit tuolla lokiikalla kaikille potkut.

Haluaisin vähän laajempaa tutkimustietoa asiaan ja "lokiikkaan"-laita linkkivinkki, kiitos :)
 
siis oliko tässä nyt tarkotus kritisoida työpaikalla polttamisesta, vai ihan hoitajien tupakoinnista yleensäkin? Se, mitä kukakin tekee vapaa-aikanaan, ei todellakaan kuulu sinne töihin, ellei nyt mennä ihan johonkin alkoholi tai huumeriippuvuuteen tms.
 
hajuton
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
On siinäkin hoitsuja kun polttavat tupakkaa!! ei mee mun kaaliin!!!
Hyväksyykö joku oikeesti, että hoitotyötä tekevä ihminen haisee tupakalle tai ylipäätänsä polttelee?? mitä järkeä on olla sosiaali-ja TERVEYS alalla kun ite ei tajua siitä alasta mitään???? ei mun mielestä paljon päässä oo järkeä, jos polttaa vaikka tietää tasan tarkkaan ettei se ole hyväksi. samaten viinan laita,alkoholi yleensäkki... ei mee mun jakeluun, että krapulassa mennään hoitelemaan töihin potilaita! jestas mitä touhua!!
Se on tosi inhottavaa mutta meitä on monenlaisia ja siihen on vain tyydyttävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jottei nyt mennä liioittelemaan ja tuomitsemaan ketään niin tarkotin lähinnä työpaikalla polttelua. kyl ihmettelen ylipäätäsä polttelua,mut sekin ettei vois ajatella sen vertaa muita ihmisiä ja olis edes työaikana polttamatta. vapaa-ajallaan tehkööt mitä huvittaa,mut kyl jonkilainen käytös olis kunniaa ja suotavaa. minusta aika turvatonta jos lääkärit ja hoitsut hilluu kännissä kaiket vapaa-aikansa ja käyttäytyy miten sattuu. miettisin pari kertaa meenkö enään hoidettavaks!
ihan samalla periaattella mä voin lopettaa asiakkuuden mun kantakaupassa, kun näen kauppiaan hillumassa baarissa miten sattuu.
 
lh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jottei nyt mennä liioittelemaan ja tuomitsemaan ketään niin tarkotin lähinnä työpaikalla polttelua. kyl ihmettelen ylipäätäsä polttelua,mut sekin ettei vois ajatella sen vertaa muita ihmisiä ja olis edes työaikana polttamatta. vapaa-ajallaan tehkööt mitä huvittaa,mut kyl jonkilainen käytös olis kunniaa ja suotavaa. minusta aika turvatonta jos lääkärit ja hoitsut hilluu kännissä kaiket vapaa-aikansa ja käyttäytyy miten sattuu. miettisin pari kertaa meenkö enään hoidettavaks!
Voi sun kanssas. Oo onnellinen ettet oo nähny meidän osaston pikkujoulouja/tykyjä/risteilyjä =D Hoitsut ja lääkärit nakit silmillä =D
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minusta aika turvatonta jos lääkärit ja hoitsut hilluu kännissä kaiket vapaa-aikansa ja käyttäytyy miten sattuu. miettisin pari kertaa meenkö enään hoidettavaks!
minusta olisi hyvä, jos moni jättäisikin tulematta hoidettavaksi, ei olis niin paljon jonoja eikä potilaita ylipaikoilla :) :)

kannatan ajatustasi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lampaan vaatteissa:
Kaikki pois hoitoalalta, robotit hommiin :kieh:
Peesaan! Tosin mä en enää henk.kohtaisesti ees suosittele hoitoalaa kenellekkään, täysin alipalkattu ja aliarvostettu ala. Sen näkee jo ap:n asenteesta. Hoitajat on idiootteja, hoitajat ei älyä mitään.....
Luulenpa silti, että, vaikka ne hoitajat vetäis sen röökin tai kaks niin silti niillä on enemmän tietoa hoitoalasta, kuin jolla kulla muulla joka on jollain muulla alalla.

Kai ne vanhuksetkin pitäis vaan joukkomurhata, kun eihän niitä kukaan osaa hoitaa kuitenkaan....

(ai mitenniin poden itse hoitoalasta just pahaa burn outtia) :whistle:
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minusta aika turvatonta jos lääkärit ja hoitsut hilluu kännissä kaiket vapaa-aikansa ja käyttäytyy miten sattuu. miettisin pari kertaa meenkö enään hoidettavaks!
minusta olisi hyvä, jos moni jättäisikin tulematta hoidettavaksi, ei olis niin paljon jonoja eikä potilaita ylipaikoilla :) :)

kannatan ajatustasi!
:D :D :D
 

Yhteistyössä