Hoitopöytä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eppu

Vieras
Otsikko on oikeestaan väärä, kun tarkoitus on että en hoitopöytää hommaa, vaan hoidan vauvani kodinhoitohuoneen pöytätasolla. Ongelma on vaan, että minkälainen pehmuste siihen pöydälle kannattaa laittaa. Riittääkö jos taittelee paksumman viltin vai mikä olisi hyvä. Pitäiskö tehdä jonkinlainen alusta, jossa olisi laidat ja topattu patja tms.
Mikähän olisi viisasta? Vai tarviiko siinä tasolla välttämättä mitään kummempia pehmusteita?

Terveisin Eppu, ensimmäistä odottava

Meillä on hoitopöytä pesukoneen päällä. Alustana on lastentarvikeliikkeestä ostettu ""patja"". Se on sellanen, jossa on reunat hieman paksummat ja materiaali on helppohoitoista hieman vahakankaan tyyppistä kangasta. Olen ollut tyytyväinen, maksoi 16 euroa.

Meillä on hoitopöydän päällä sellainen patja, jonka pinta tuntuu muoviselta. ollut näppärä kun meillä poika on usein pissannut hoitopöydällä ollessaan ja patja on ollut helppo kostealla pyyhkiä puhtaaksi. kankaisenhan joutuisi pesemään koneessa joka vahingon jälkeen.

Minä ostin myös sellaisen valmiin muovisen hoitoalusta patjan jossa reunat korkeammalla. Varmistin ettei se pääse liikkumaan ostamalla sinne alle sitä ""kumiverkkoa"" vai mitä se nyt on nimeltäänkään. Luiston esto verkkoa jota voi mattojenkin alle laittaa ettei matot liu. Myydää metritavarana josta voi leikata mieleisen palan. Muovikaupoista ainakin löytyy, ehkä joku Etola yms.

Muovin tuntuinen alusta on kyllä hyvä.
Kannattaa asennoitua siihen, että ""parhaimpina"" päivinä saa alustalta putsata kolmet pissat & kakat :D

Ei mitään hoitopöytää tarvitse! Monilla on hoitoalusta esim pesukoneen päällä, mulla isolla kirjotuspöydällä. Hiukan on matala, mutta ei väliä. Kohta tuo tyttö ei enää pysy missään muualla kun lattialla, joten hoitopöydän käyttö on kuitenkin aika lyhyt!

Kiitokset vaan vinkeistä. Sitä itsekin ajattelin, että taitaa olla hoitopöytä hieman turha huonekalu meidän muutenkin niin ahtaaseen makuuhuoneeseen, varsinkin kun kodinhoitohuoneessa on tyhjää pöytätilaa ihan riittävästi. Taidankin käydä ostamassa jonkinlaisen muovi/vahakangassysteemin ja laitan alle sitä mattotopparia. Eiköhän me pikkuisen kanssa sillä toimeen tulla : )
Rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille!

Yhteistyössä