Hoitopaikan saaminen paikkakunnalle muuton vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmerinalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmerinalle

Jäsen
01.06.2007
399
0
16
Hei!
Tällanen olis tilanne: Meillä on asunto myynnissä eron takia ja olen muuttamassa lapseni kanssa toiselle paikkakunnalle kunhan asuntomme menee kaupaksi. Kuinka pian olette saaneet hoitopaikan lapsellenne ja kuinka aikasin olette laittaneet hakemuksen?(Voiko yleensä hakea jo hoitopaikkaa alustavasti vaikkei vielä asu uudella paikkakunnalla?) Sillä lähin kyselemään kun kuulin tutulta että hänelle oli sanottu kylmästi että 4 kuukautta ennen pitää hakea paikkaa. En millään voi tietää millon asunto menee kaupaksi ja aika pian yleensä kaupan teon jälkeen on muuttopäiväkin. Tuttuni oli joutunu pyytämään mummoja avuksi hoitamaan lastaan kun ei saanut hoitopaikkaa, minulla se ei ole mahdollista. Joudun olemaan siinä tapauksessa itse pois töistä?! Olen kyllä huomenna soittamassa päivähoidon johtajalle ja kysyn näit juttuja mutta ajattelin jos jollain on kokemusta vastaavasta tilanteesta? Ja onkohan joka paikassa sama käytäntö?! Kiitos! =)

Aikanaan teimme kaupat uudesta asunnosta kesäkuussa ja elokuun lopussa tarvitsin lapselle hoitopaikan. Vein heti kauppojen jälkeen uuden asuinpaikkana päivähoitotoimistoon hakemuksen, johon laitoin tietysti tulevan osoitteemmekin. Sain parissa viikossa ilmoituksen hoitopaikasta.
Näin siis perustellusti saa kyllä nopeamminkin. Meillä perusteena oli sekä lomieni päättyminen ja paluu töihin että tuo mahdottomuus ennakoida 4 kk etukäteen.

Yhteistyössä