Hoitoon vienti mietityttää...

  • Viestiketjun aloittaja archie
  • Ensimmäinen viesti
archie
Minulla olisi tarkoitus palailla töihin 1/2 vuoden päästä ja jo nyt mietin tulevaa. Pohdinnan alla lähinnä se että jätänkö lapset nukkumaan(??) kun itse lähden töihin, pitkän työmatkan takia joudun lähtemään viimestään 5.45 ja isäntä vie sitten lapset hoitoon kun tulee aamunavetalta 7.00 jälkeen eli muksut joutuisivat olemaan keskenään (nukkumassa) ton ajan. Vai raahaanko muksut hoitoon samalla kun itse lähden töihin, siis tosi aikaseen? Lapset tuolloin 2v11kk ja 1v9kk. Myös yövuoron aikaan muksut joutuis olemaan keskenään nukkumassa aamunavetan aikaan, sillä jotenkin minusta tuntuis hullulta viedä lapsia yöhoitoon jos kerran mies on yön kotona. Siinäpä pulma ratkaistavaksi, no onneksi on vielä aikaa.
 
nikitön
toi itkuhälytin juttu kuulostaa hyvälle ni sit ainaki isä tietää navetassa et sisäl nukutaan viel.... en lähtis tohon aikaan klapsia kuskaa hoitoon ko on kerran mahis viedä myöhemmin...
 
archie
On itkuhälytin ja kuuluu kyllä navetalle. Just tuon pitkän hoitopäivän takiakin olen suunnitellut että isäntä veis lapset hoitoon, vähän vaan arveluttaa et jos muksut eivät nukukaan niin miten isäntä saa hommansa tehtyä. No ainakin alkuun aion kyllä kokeilla et lapset jää nukkumaan. Jännä juttu muuten että jo parilta tutulta olen saanut kuulla kysymyksen et miten yöhoito järjestyy minun yövuoron aikana siis ovat olettaneet et lapset viedään yöksi hoitoon vaikka isäntä kotona. Minusta on jotenkin itsestään selvää että isä hoitaa yön jos kerran kotona on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2004 klo 14:56 archie kirjoitti:
On itkuhälytin ja kuuluu kyllä navetalle. Just tuon pitkän hoitopäivän takiakin olen suunnitellut että isäntä veis lapset hoitoon, vähän vaan arveluttaa et jos muksut eivät nukukaan niin miten isäntä saa hommansa tehtyä. No ainakin alkuun aion kyllä kokeilla et lapset jää nukkumaan. Jännä juttu muuten että jo parilta tutulta olen saanut kuulla kysymyksen et miten yöhoito järjestyy minun yövuoron aikana siis ovat olettaneet et lapset viedään yöksi hoitoon vaikka isäntä kotona. Minusta on jotenkin itsestään selvää että isä hoitaa yön jos kerran kotona on.
Hei vaan sen verran tiedän "kokemuksesta, että joko oppivat nukkumaan siihen et miehesi tulee navetasta tai tulevat mukaan navettaan... Meillä poika oli navetassa mukana ihan pienestä kiltisti pysyi kun annettiin pientä tehtävää sinne... Meillä navetassa mukana 1,5 vuotiaasta mukana töissä sitä ennen oli rattaissa katselemassa aamu toimia... Traktorissa on kaikessa muussa mukana paitsi ruiskutuksissa ja hyvin onnistuu.. Mutta meillä vain yksi lapsi... Muutenkin mä uskaltaisin jättää kyllä itkuhälyttimen kanssa ja jos tuntuu, että ei onnistu voihan sitä sitten viedä aikaisin hoitoon, siinäkin on vaan omat kommervenkkinsä...
 
Jossain lehdessä näin kuva navetasta, johon oli rakennettu "videohuone". Huoneessa oli sohva, televisio ja videot, pieni pöytä lasten syömisiä varten. Huoneessa oli isot ikkunat navettaan päin. Kuvassa oli leikki-ikäisiä lapsia.

Saakohan näin eu-aikaan tuollaisia rakentaa?
 

Yhteistyössä