Hoitoon jääminen loman jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katriina

Vieras
Miten teidän muiden lapset on jääneet päivähoitoon lomien jälkeen? Meidän kolmvuotiaan hoitoon jättäminen on osoittautunut nyt ihan uskomattoman hankalaksi.

Ennen lomia ei ollut mitään ongelmaa, lapsi jäi kiltisti leikkimään muiden kanssa ja kävi toisinaan vilkuttamassa vanhemmille ikkunasta poislähtiessämme.

Mutta nyt jo reilun viikon ajan - kamala valitus jo kotona, ei suostu laittamaan vaatteita päälle, ei kenkiä jalkaan, ei suostu tulemaan ovesta ulos, ei suostu menemään autoon. Kaikki pitää tehdä väkisin ja pakottamalla.

Ja kun päiväkotiin vihdoin on päästy, hän kiipeää vanhemman syliin, huutaa, itkee, vollottaa, karjuu, repii. Ei selkeästikään halua erota vanhemmista. Ja kun sitten vanhemmat väkipakolla jättävät lapsen tarhaan ja häipyvät pois pahalla mielellä, niin päivä on kuitenkin mennyt tosi hyvin ja itku on loppunut melkein heti.

Onko muilla tällaista, miten sitä voi auttaa ja kuinka kauan se kestää???

meidän 5v teki tota 2krt viikos ku piti mennä kerhoon alotti kotona huudon ja mesoomisen,mut kerhoon sisäl ku saatii ei mitää ongelmaa!aika auttaa ja se ettet näytä lapselle et paha mieli(mulla ei muutaman kerran ollu itku kaukana)eikö tätit vois jollai kival lelulla tmv.houkutella ja häippäisit salaa??näin me tehtii kerhotätien kans ja aikanaan se huuto sit loppuki!

Onko lapsesi omassa päiväkotiryhmässään? Meillä ainakin on täällä vielä kesäpäivystys viikko ja se vaikuttaa paljolti lasten oloon hoidossa. Vieraita tätejä ja vieraita lapsia .stressaavaa kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Onko lapsesi omassa päiväkotiryhmässään? Meillä ainakin on täällä vielä kesäpäivystys viikko ja se vaikuttaa paljolti lasten oloon hoidossa. Vieraita tätejä ja vieraita lapsia .stressaavaa kaikille.

Joo, unohtui sanoa, että vielä on menossa kesäpäivystys. On tuttuja lapsia ja tätejä, mutta on niitä vieraitakin. Ensi viikolla pitäisi siirtyä sitten normirytmiin, mutta muutosta tuo se, että lapsi siirtyy isojen puolelle päiväkodissa... kauhulla odotan sitäkin. Ja sitten syksymmällä tulee taas muutoksia, kun hän jää osapäiväiseksi, kun itse jään äitiyslomalle...

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Joo, unohtui sanoa, että vielä on menossa kesäpäivystys. On tuttuja lapsia ja tätejä, mutta on niitä vieraitakin. Ensi viikolla pitäisi siirtyä sitten normirytmiin, mutta muutosta tuo se, että lapsi siirtyy isojen puolelle päiväkodissa... kauhulla odotan sitäkin. Ja sitten syksymmällä tulee taas muutoksia, kun hän jää osapäiväiseksi, kun itse jään äitiyslomalle...

Helpottaa varmasti lapsen olo, kun arki palaa normaaliksi. Kesäpäivystys on kaikille rankkaa aikaa. Itse olen pph ja minullakin vaihtuneet koko kesän lapset. Omat hoitolapset ovat todella mustasukkaisia varahoitolapsista ja 2v uhmaa normaalia enemmän. Aina ovat tänne mielellään tulleet mutta kesäaikana eivät.

Yhteistyössä