Hoitomaksusta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caramel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja yksityiselläkin riippuu tuloistasi, hoitopaikan hinnasta ja maksetaanko kunnassasi kuntalisää. Parhaimmillaan yksityinen voi olla jopa halvempaa, mutta usein kuitenkin kunnallinen halvempi vaihtoehto.

kaksi aikuista ja kaksi lasta siis lasketaan perheeseen kuuluvaksi. saatte tienata muistaakseni 1700e kuussa jonka yli menevästä menee 7,2 prosenttia. En ehkä muista ihan oikein mut suunnilleen. eli jos perheenne tulot 2000e lasketaan ylimääräisestä 300e 7,9 prosenttia. se on nuorimman hoitomaksu, toisen lapsen maksu on sit 80 prosenttia siitä ekasta.

on muuten kumma että vaikka minä saan pian viidennen lapsen perheeseeni lasketaan kuuluvaksi vain kolme henkeä kun mies puuttuu.. Eli saan tienata vähemmän ja siitä yli menevästä osasta menee vielä yli 9 prosenttia siihen päivähoitomaksuun. Eli jos teillä ja minulla olisi samat tulot maksaisin paljon isompaa päivähoitomaksua kahdesta lapsesta.. se on kyllä musta väärin..

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:
on muuten kumma että vaikka minä saan pian viidennen lapsen perheeseeni lasketaan kuuluvaksi vain kolme henkeä kun mies puuttuu.. Eli saan tienata vähemmän ja siitä yli menevästä osasta menee vielä yli 9 prosenttia siihen päivähoitomaksuun. Eli jos teillä ja minulla olisi samat tulot maksaisin paljon isompaa päivähoitomaksua kahdesta lapsesta.. se on kyllä musta väärin..

No on kyllä ERITTÄIN väärin!!! Kyllä tässä miettii tarkasti onko "halvempaa" olla kotona tyttöjen kans vai lähtee töihin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:

Hävis teksti johonki ku äsken kirjoitin...
Mut on se kyllä ERITTÄIN väärin...

Kyllä tässä saa miettiä tarkoin onko kannattavampaa lähtee töihin vai olla kotona??? Siis rahallisesti... Mielellään sitä tietenki olis kotona sen ajan et tytöt täyttää 3v mut kattoo y... :)

Yhteistyössä