Hoitolapsi vaan huutaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on kaverin 2v lapsi yöhoidossa. On ollut ennenkin ja on mennyt tosi hyvin. Tän kerran on vaan huutanut, paitsi sen 13h minkä nukku yöllä. Pitäs vaan pitää sylissä, mut mul on omatkin lapset plus ruuanlaitot ym. kotihommat. Itkee ja huutaa niin että meinaa oksentaa. Aattelin, ett tänä aamuna helpottais mut ei. Hermo menee kohta, kauhee sanoo. Mun isompi kulkee jo kädet korvilla kun ei jaksa kuunnella. Toi lapsi ei suostu leikkii eikä mitään... Miten ihmeessä sen vois saada rauhottumaan?

Auttaisko sylittäminen ja laulaminen, kirjan lukeminen, muuten vaan hyssyttely vaikka hetken erihuoneessa? Onko sillä kuumetta? Korva kipee? Tai ulkoilu? Lastenohjelman katselu?
Onko ollu usein hoidossa? Et jos on vaan ihan hirvee ikävä pienellä? Ja jos sulla pinna kiristyy niin se varmaan pahentaa vaan :( Osaako puhua, et vois kysellä koskeeko johonki?

Epäilen ett ois kipee, koska tosiaan eilen halusi mennä nukkumaan jo kuuden jälkeen. Tuli eilen klo 16 ja äiti tuskin vielä on edes hereillä saati ajokunnossa, lähti bilettämään. Kello14 lupasi tulla, mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tulee ehkä kuuden maissa.

Joo rauhottuu sylissä, mutta heti kun lasken pois alkaa huuto, nyt kyl kattoo peukaloisen retkiä ihan rauhassa...Mut mun oma 2v änkee heti myös syliin, jos pidän tuota hoitolasta ja hoitolapsi alkaa huudon uudelleen.... joo tiiän ettei hermojen kiristyminen auta, mutta...

Ootko mitannu onko kuumetta? Tai osaako kertoo jos kysyy et koskeeko masuun tai koskeeko korvaan? Onko syöny miten? Minä yrittäisin soittaa sille äidille.... Kurja tilanne :(

Ei tunnu kuumalta, eli en viitti alkaa kuumetta mitata kun varmasti säikähtää lisää. Kysyin sattuuko korvaan, ei satu kuulemma, mutta ei puhu vielä kovin hyvin. Yritin soittaa äidille, ei vastaa, laitoin tekstarin perään. Ei kyllä kunnossa ole, makailee lattialla... :(

No ei kai sitä kuumetta oo jos ei tunnu kuumalta :) Mut jos on tulossa kipeeks ni olo voi olla aika kurja vaikka ei mitään näkyvää ole.
Itse ehkä vaan jättäisin kaikki sellaset hommat jotka ei oo ihan just välttämättömiä ja pötköttelisin lasten kanssa, et lueskelisin kirjoja tai kuuntelisin satukasetteja tms. yhdessä puuhailua lasten kanssa jos sellanen rauhottais tai vaikka sohvalle molemmat 2v:t kainaloon.
Onko sulla siellä joku joka vois auttaa ottamalla toisen syliin?

No varmaan laitan nyt ruuan valmiiksi ja uuniin, niin voidaan vaikka pötkötellä. Yksin oon lasten kaa, tarkoitus oli ulkoilla, mut en taida viitsiä lähteä jos hoitolapsi on kipeenä tai tulossa kipeeksi. mut ihanaa, se lopetti huutamisen.

Miten muuten, jos oikeasti joutuisin viemään lapsen lääkäriin, enkä saisi äitiä kiinni, mä en tiiä esim. lapsen henkilötunnusta, oiskohan ongelma? Pakkohan niiden ois se ottaa hoitoon, vaik en tiiä ku nimen...

Yhteistyössä