hoitojen aloittamisesta

  • Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti
yks vaan
Kun lueskelen näitä kanssasisarten juttuja niin tuntuu kuin hoitojen aloittamis -keskusteluissa sekoitettaisiin välillä kaksi asiaa (en nyt halua yleistää). Ensinnäkin varsinaisten hoitojen aloittaminen eli passit, icksit, inssit, ivf ym. ja toiseksi lapsettomuuden syyn tutkiminen. Mielestäni on paljon sellaisia lapsettomuutta aiheuttavia asioita jotka haittaavat muutakin elämää esim. ongelmat kuukautisten kanssa jotka sinällään vaativat hoitoa ja saattavat sivutuotteena hoitaa lapsettomuuden. Tarkoitan että vuoden yrittämisen jälkeen on hyvä menneä tutkituttamaan mistä on kysymys. Jollakin saattaa olla esim. rakenteellista vikaa tai jotain mikä on helposti korjattavaissa. Itsellä oli nestekysta joka tihkutti nestettä kohtuun ja aiheutti keskenmenoja. Kysta poitettiin (oli täysin oireeton) ja olen nyt raskaana ja vaavikin syntyy kohtapuolin. Se ettei vauvaa kuulu ei aina tarkoita varsinaisten hoitojen aloittamista. Toivottavsti ymmärsitte pointtini tästä sekavasta sepustuksesta :ashamed: :ashamed:
 
jeps, ymmärrän mitä tarkoitat... itselläni on ollut juuri noita hormonaalisia häiriöitä, joita on hoidettu lääkkein. Nyt aletaan vasta tutkia syitä miks en tuu raskaaks... olen menossa verkikokeisiin, jos selviää että minulla on keltaruhasen vajaatoiminta, aloitetaan siihen lääkehoito joka luokitellaan jo hedelmöityshoidoksi, ovulaation induktio. Vaikka vielä ollaankin aika kaukana järeämmistä hoidoista...
 

Yhteistyössä