hoitojen aloittaminen??

Moips!!

Rupesin vaan semmosta kyselemään että kuinka pitkään täytyy odottaa että pääsee lapsettomuus tutkimuksiin. Taidan hätäillä liian aikaisin koska olemme yrittäneet mieheni kanssa nyt n. pioli vuotta. Ensimmäinen raskaus tärppäsi nopeasti mutta päättyi km:n rv9+5. Vaikka luulisi nyt että toisenkin kerran tärpäisi! Toivonmukaan!!Sitä vaan aina tulee tuskailtua että entäs jos ei enää tärppääkkään...

Mikään ei kuitenkaan estä, että menet yksityiselle esim. Mehiläiseen ja pyydät otattamaan verikokeet tietyistä ns. raskautumishormoneista. Mulla maksoi noin 90? kelan jälkeen ja olimme yrittäneet vasta 1/2 vuotta. Lääkäri sanoi, että on vähän aikaista, mutta oman mielenrauhani vuoksi otatti minulta nuo arvot, jotka oli ok. Olemme nyt yrittäneet lasta 1 vuosi ja 1kk ja sama lääkäripä se sitten teki aukiolotutkimuksen, tarkasteli miehen spermatestiä ja laittoi lähetteen yleiselle. Selkeä syy löytyi lapsettomuuteen, joten olin tavallaan "oikeassa", koska minunkin mielestä puoli vuotta alkaa olla sellainen aika, minkä sisällä moni raskautuu. Ellei näin ole, niin itsellä ainakin tuli olo, ettei kaikki ole ok...ja eihän ne sitten ollutkaan. Nyt harmittaa, miksei miehen spermaa tutkittu aikaisemmin samaan syssyyn vaan odotimme viime vuoden loppupuolelle todektaksemme, että vikaa on :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 14:26 helmi kirjoitti:
Moips!!

Rupesin vaan semmosta kyselemään että kuinka pitkään täytyy odottaa että pääsee lapsettomuus tutkimuksiin. Taidan hätäillä liian aikaisin koska olemme yrittäneet mieheni kanssa nyt n. pioli vuotta. Ensimmäinen raskaus tärppäsi nopeasti mutta päättyi km:n rv9+5. Vaikka luulisi nyt että toisenkin kerran tärpäisi! Toivonmukaan!!Sitä vaan aina tulee tuskailtua että entäs jos ei enää tärppääkkään...
Hei Helmi!
Ei sinulla ole hätää!!!
Minä toivon sinulle lähitulevaisuudessa tulla raskaaksi!!!
Ole optimisti ja onni hymyilee teille, uskon ,että tulet raskaaksi!!!
Onnea ja kärsivallisyyttä!
:wave:

Jos ei pian tärppää uudestaan minun suositukseni olisi, että kävisitte vaikka yksityisellä tutkimuksissa.
Meillä vähän sama tarina kuin teillä. Aikapian pillereitten jälkeen tulin raskaaksi. Se myös päättyi keskenmenoon rv11. No sitten ajateltiin, että eiköhän tuo tärppää kun on jo kerran tärpännyt. Nyt on kulunut km:sta 1,5 vuotta eikä vauvaa ole kuulunut. Tutkimuksiin menimme muutama kuukausi sitten ja tulokset oli musertavia. Ei mahdollisuutta raskautua luomusti!! No yksi ihme on tapahtunut, joten toista ihmettä odotellaan....

Minä menin yksityiselle ultraan n. 6 kk yrityksen jälkeen, koska epäilin PCO:ta. Ja sehän sieltä ultrasta löytyikin. Sain parin clomikokeilun jälkeen lähetteen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin ja nyt kun lapsettomuutta on vajaa vuosi takana, on tutkimukset tehty ja hoidot käynnissä. Eli onneksi en jäänyt odottamaan vuoden yritysajan täyttymistä vaan lähdin heti lääkäriin! Ihan tarpeeksi aikaa kulunut nytkin ja ikää sen kuin kertyy (nyt 30 v). :headwall:

Yhteistyössä