hoitoalalla työskentelevät kuinka pitkälle raskautta olette jaksaneet tehdä töitä ja varsinkin kolmea vuoroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitsu

Vieras
siinäpä siis kysymys. Itsellä nyt 17 viikkoa ja varsinkin yötyö alkaa tuntumaan turhan raskaalta. Muut vuorot vielä menee. Varsinkin jos ei tarvitse yksin nostella ketään. Oletteko jaksaneet olla töissä ihan äitiyslomaan saakka?

Saikulle suunnilleen 27 viikolla. Syy supistelut. Paljon huonokuntoisia potilaita ja ei sen mahan kans meinannu taipua enää tekeen mitään.. yövuoroo mun töihin ei kuulukaan. mut käsittääkseni työnantajan pitää järjestää muita töitä jollei pysty valvoon?

täytyy varmaan kohta alkaa kyselemään voisiko nuo yöt jättää pois niin jaksaisi paremmin tehdä muita vuoroja. Nyt tuntuu ettei yövuoroista meinaa toipua millään. lisäksi mitailin verenpainetta huvikseni yön aikana muutaman kerran niin puolen yön jälkeen alkaa paineet ikävästi kohota. Se ei kaiketi ole oikein terveellistä.

Nostelin ja vauhtelin vuodepotilaiden vaippoja yksin ihan sinne rv 30 saakka. Työkaverin olo vaan paniikissa että "pystytkö nyt tän noston tekemään" ja "eikö sua supistele" eikä mulla tuntunu missään muualla kun selässä :D mutta sit rv 30 paikkeilla alko maha olla suoraan sanottua niin tiellä ettei oikein mitään pystyny tekemään....

rv 7 saakka eli ne ekat "3 viikkoa" olin yö-ja iltavuorossa.Sen jälkeen alko kaameet pahoinvoinnit niin oli 1kk sairaslomalla.Sen jälkeen n.viikolla 12 palasin töihin ja olin viikolle 36 saakka.Viikolla 30 työt muuttuivat vähemmän rankoiksi,vähemmän nostelua jne.Mutta ylipäätään jaloilla oleminen oli rankkaa

Mie olin töissä ihan äitiysloman alkuun asti ja kolmivuorotyötä tein. Vika vuoro oli vielä yövuoro jonka tein ja sit jäin ä-lomalle. Niin ja tk:n vuodeosastolla työskentelin, suurin osa vanhuspotilaita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie olin töissä ihan äitiysloman alkuun asti ja kolmivuorotyötä tein. Vika vuoro oli vielä yövuoro jonka tein ja sit jäin ä-lomalle. Niin ja tk:n vuodeosastolla työskentelin, suurin osa vanhuspotilaita.

on varmaan yksilöllistä tää jaksaminen. Mun yks sukulainen loi vielä tallissa hevosen p:aa kottikärryihin ja roudas tunkiolle viikolla 41+ eikä kuulemma tuntunu missää... :D mä voin sanoa, että musta ei olis noilla viikoilla ku makaamaan jalat taivasta kohti...

Raskaudet on mulla olleet niin erilaisia, että toisessa olin ihan vaikeuksitta äitiysloman alkuun töissä ja sen jälkeenkin kävin lenkkeilemässä ja jumpissa. Toisessa olin sairauslomalla jo 24 viikolta, kun pikkuinen aikoi syntyä ennen aikojaan.

Mahtavan pitkään ovat monet jaksaneet, minä en varmasti jaksaisi ollenkaan. Olen niin väsynyt alkuraskaudesta että hyvä kun jaksaa ruokaa laittaa ja vähän siistiä kotona. Ei kyllä varmaan tuo hoitoala sopisi minulle muutenkaan. Onneksi olen ollut vain opiskelija ja kotiäiti raskautuessani :)

Noin kuukautta ennen jäin sairaslomalle. Tosin olin ennen sitäkin pätkittäin saikulla. Yötyötä en joutunut tekee ollenkaan (meillä on mahdollisuus valita tekeekö, kun tekijöitä on riittävästi). Esikoisen aikaan tein öitä ja lopetin ne noin puolessa välissä raskautta. Kysy esimieheltäsi, josko antaisi vapautuksen jo yötyöstä. Varmasti suostuu, koska yötyön teko raskaana ei vissiin ole kauhean suositeltavaa. Muistaakseni lääkäritkin suosittelee yötyön lopettamista puolen välin tienoilla, jos en nyt ihan väärin muista? Korjatkoon kuka sen muistaa paremmin. Jatkuvan vuorojen vaihto on muutenkin raskasta, niin saati kun on raskaana vielä.

Mielenkiinnosta taasen kyselen (liippaa omaa alaa läheltä), ihan oikeastiko te _nostelette_ potilaita? Osaatteko siirtotekniikoita ollenkaan, siis liu'utuksia, kiertotekniikoita?

Yhteistyössä