HOITOALALLA OLEVAT HUOM! (kysymys palkallisesta äitiyslomasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh

Vieras
Kun meillä työnantaja maksaa 3kk:n palkan kun jää äitiyslomalle niin miten se on seuraavassa tilanteessa, tietääkö kukaan?:

Palasin hoitovapaalta töihin elokuussa 2008. Olen ollut siitä lähtien töissä mutta jään nyt kohta jälleen hoitovapaalle koska lapsi on vasta 2v ja alkaa tuntumaan siltä, että näin täytyy tehdä koko perheen jaksamisen vuoksi. Nyt odotan seuraavaa lasta ja äitiysloma alkais joulukuussa. Maksaako työnantaja edelleen sen 3kk:n palkan äitiysloman alettua? Kun jostain luin, että edellisen hoitovapaan jälkeen täytyy olla 6kk töissä että palkka myönnetään (ja senhän olen ollutkin) mutta mites nyt sitte kun oon taas tässä välissä hoitovapaalla?

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Oletko siis töissä silloin kun jäät äitiyslomille vai hoitovapaalla?

Olen siis hoitovapalla kun jään äitiyslomalle. Tässä just mietin, että jos esim. äitiysloma alkaa 1.12 ja haen hoitovapaata 31.11 asti niin saanko äitiysloman edut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Oletko siis töissä silloin kun jäät äitiyslomille vai hoitovapaalla?

Olen siis hoitovapalla kun jään äitiyslomalle. Tässä just mietin, että jos esim. äitiysloma alkaa 1.12 ja haen hoitovapaata 31.11 asti niin saanko äitiysloman edut?

En tiedä onko tuokin sopimuskohtaista tai kuntakohtaista, mutta et sinä ainakaan Tyksistä noin sitä saisi että hoitovapaalta jäisit äitiyslomille.

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Mun mielestä ei maksa vaan sun täytyy olla töissä 6kk juuri ennen äitiysloman alkua. Mutta varma en kyllä ole.

Tätä mä oon kans miettiny mutta se tuntuu kyllä sitte ihan tyhmältä, että miksi tämä 10kk:n työssäolo (elokuu-toukokuu) ei vaikuta siihen :/

Täytyy soittaa palkkatoimistoon ja kysyä sieltä. On kyllä tympeetä jos jää siitä kiinni, että haen nyt hoitovapaata koska kumminki oon tässä välissä ollu sen 10kk töissä :(