Hoitoala+kokemuslisä

• Viestiketjun aloittaja Kokemuslisä
  • Ensimmäinen viesti
Kokemuslisä
Miltä ajalta maksetaan ekan kerran ja eihän siinä tarvitse olla yhtämittaista työtä? Siis mitään vakkariduunia.
Mulla alkoi n.4.5vuotta sitten työt,olin silloin vielä opiskelemassa,ja valmistuin 4 vuotta sitten lh:ksi.
Sit aiemmalta ajalta ollu näitä työllistettynä olemisia,mut ei noita varmaan lasketa mukaan.

Ekan kerran tulee joku 5-vuotiskorotus. Ei tartte olla vakkarityötä 5v putkeen vaan yhteensä lasketut päivät. Työllistämisjutuista en osaa sanoa.
Näin ainakin sh, mut kai se on sama lähihoitajillakin??

Ap
Kun kuulin,että 4 vuotta ois raja,josta eka kerran saisi. Pitää katella KVTES:stä. Olen ollut kaupungilla ja kunnalla töissä.

Mitä on tuo"yhteen lasketut päivät"? Paljos se päiväraja on? Tai siis...ei ymmärrä :ashamed:

taitaa olla...
...että nuo kokemuslisät ei kartu opiskeluajalta. Eli sen eka puoli vuotta saa laskea pois. Mutta muuten katso tes. Kuntapuoli ei muistaakseni hyväksy kokemuslisiksi yksityisen puolen töitä... Vaan ne pitää olla kuntapuolella ansaittuja. Näin oli ainakin joskus... Yksityisestä en tiedä. Minulla molemmista kokemusta yht 8 v, ja nyk työnantaja yksityispuolella hyväksyi myös kunnallisen kokemuksen ja mulla 2 ikälisää meidän tessin mukaan.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja taitaa olla...:
...että nuo kokemuslisät ei kartu opiskeluajalta. Eli sen eka puoli vuotta saa laskea pois. Mutta muuten katso tes. Kuntapuoli ei muistaakseni hyväksy kokemuslisiksi yksityisen puolen töitä... Vaan ne pitää olla kuntapuolella ansaittuja. Näin oli ainakin joskus... Yksityisestä en tiedä. Minulla molemmista kokemusta yht 8 v, ja nyk työnantaja yksityispuolella hyväksyi myös kunnallisen kokemuksen ja mulla 2 ikälisää meidän tessin mukaan.
No silti siinä tulis jo yli 4 vuotta kokemusta,vaikka jättäisin se opiskelun ajalta pois ne"kokemukset".Ei mulla yks.puolellakaan oo ollu kuin yks vkl töitä :D Joten ne ei oo "harmina".

hrrr
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja taitaa olla...:
No silti siinä tulis jo yli 4 vuotta kokemusta,vaikka jättäisin se opiskelun ajalta pois ne"kokemukset".Ei mulla yks.puolellakaan oo ollu kuin yks vkl töitä :D Joten ne ei oo "harmina".
Vie kaikki työtodistukset palkanlaskijalle, ne kyllä laskee paljonko vuosia on kertynyt. Ja ilmoittaa sitten täyttyykö päivät vaiko jääkö paljonkin vajaaksi...

Ennen oli 4,7 ja 10 vuotta, nyt 5 ja 10.. muuttui kun mulla olis tullu 7 vuotta täyteen!! Viikkotunnit pitää olla vähintään 18 eli jos on esin viikonloppuna tehny 2 *8 tunnin vuoroa, niitä ei lasketa vaikka niitä olisi koko vuosi.. Jollei sitten ihan hiljan ole muuttunut..

Luottamusmies

Kyllä opiskeluajaltakin kartuttaa kokemuslisää. Se riippuu ihan työnantajasta hyväksyykö ne. KVtesissä kokemuslisän saa 5v ja 10v. PTYtesissä samat rajat kuin KVtesissäkin. Yksityinen sos.tes rajat on 5,8 ja11 vuotta. YTHS:n tesissä taaasen rajat onpi 2, 4, 7, 10 ja 15 palvelusvuotta. Yksityispuolen kokemuslisät kuuluisi laskea myös kuntapuolella. Ota selvää mitä työehtosopimusta teillä noudatetaan. Jos ongelmia niin ota rohkeasti yhteyttä liittosi.

Yhteistyössä