Hoitamaton pissatulehdus raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
:mad:
Kävin neuvolassa eilen kun oli jatkuvia supistuksia koko toissapäivän ja vielä yöhön saakka. Siellä sitten neuvolan täti lueskeli että mulla on todettu ekassa pissanäytteessä bakteereja ja koneelle on merkitty lääkekin mitä siihen määrättäis, mutta kukaan ei oo missään vaiheessa sitä mulle määrännyt :mad: Mulla ei oo ollut mitään erityisiä oireita, ehkä käyn usein pissalla mutta se nyt voi johtua ihan raskaudestakin, enkä siksi osannut mitään epäillä. Ainoo "oire" oli sellanen maku suussa, joka mulla on ennenkin ollut pissatulehduksen yhteydessä, se tuli viikonloppuna, ja toissapäivänä supparit.

Ärsyttää. Tätä tää on kun säästetään: oon käynyt 4 krt neuvolassa ja asioinut 3 eri henkilön kanssa. Eka oli "omalla", joka otatti ne pissanäytteetkin, sit se oma neuvola jäi lomalle ja olin 2 krt toisessa neuvolassa, ja nyt vihdoin siellä omalla, jossa on täti vaihtunut. Ei se ois edes huomannut sitä jos en ois kysynyt että voisko se olla pissatuledusta. Nyt on uus näyte labrassa ja huomenna saan tietää onko tulehdus vai mikä tän supistelun vois aiheuttaa.

Viimeksi muokattu:
Raskaana ollessa pitää virtsatieinfektiot (myös oireettomat) hoitaa huolella, koska riski saada munuaisaltaan tulehdus on selvästi korkeampi kuin ei-raskaana olevilla potilailla. Munuaisaltaan tulehdus voi vaatia jopa sairaalareissua, ei kiva. Tulehdus voi myös provosoida niitä supistuksia tulemaan tavallista herkemmin. Selvitä nyt (rauhallisin mielin kuitenkin) neuvolasta, mitä siinä näytteessä oikein kasvoi. Jos puhuvat sekafloorasta, on kyse iholta näytteeseen eksyneistä pöpöistä, tuolloin pitää ottaa uusi näyte ja olla erityisen tarkkana sen kanssa, että näyte otetaan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Jos siellä on sitten jotain muuta kuin se sekafloora niin se pitäisi kyllä hoitaa. Suosittelisin myös että varmistat, että kuuri on varmasti riittävän pitkä ja tehokas. 3 vrk kuuri on liian lyhyt raskaana oleville, 5 vrk vähintään pitää lääkitä joka tapauksessa.
Onpas taas sekavasti hoidettu homma, ei ihme, että potilas on hämmentynyt.

Yhteistyössä