Itse olen hoitaja ja mielenkiinnolla olen seurannut palkkaneuvotteluja. Nyt vasta Omenankukan kysymyksestä heräsin, että ei h.emmetti mites meidän hoitojen käy. Koko eilisen päivän oli niin maassa, tämän asian takia. Marraskuun alussa oli siis tarkoitus aloittaa ivf-hoidot. Nyt ei varmaan sitten noita aloiteta, kun kerran lakko alkaa. Noita hoitoja kun on niin odotettu. Lakosta on uhkailtu pitkää. Kuinkahan pitkiksi sitten nuo jonut venyvät tällä aikaa. Tuntuu niin epätoivoiselta, että toisten ihmisten takia täytyy "lasten tekoa" siirtää ja heidän aikataulujen mukaan kaikki tehdä. Vaikka kuinka olenkin hoitaja, niin tällähetkellä ajattelen vain mahdollista vauvaa/tulevia hoitoja. Miten voi elämä tuntua näin julmalta juuri nyt.
Noista lakkoasioista en sen kummemmin tiedä. Aluksi tehy on kieltänyt ylityöt ja vuorojen vaihdot ja ilmeisesti ensi viikon tiistaina antaa lakkovaroituksen. Suojelutyö on pakollista hoitajille, mutta se tarkoittaa vain akuuttia hoitoa (ns.päivystyksiä) lastentauteja, psykiatriaa ja synnytyksiä. Elikkäs lapsettomuushoidot jää sen ulkopuolelle.
Voin olla väärässä, mutta minusta myös nuo laboratorion ihmiset voivat kuulua Tehyyn. Eli ovat myös lakon piirissä.