Hoitajat, työvaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä pitää olla töissä omat työvaatteet. Minkä tyylisiä vaatteita teillä on käytössä? Meillä saa joko itse ostaa tai sitten tilata jostain työpaikan kautta. Vanhainkotiin olen menossa töihin, ja mietin, että minkätyylistä vaatetta pitäis hommata.

Sellaset jotka kestää kuuuuuumaaaaassa pesua usein ja siis et kestää kaikkea eritettä mitä ihminen erittää :whistle: väljät että ei kinnaa kun satakilosia kampeaa jos vaikka missä asennoissa jos vaikka mihin, että ei housun sauma ratkee tai stringit pikota ettei papat saa sydänkohtauksia :snotty:

Kyllä ne tuollaisessa paikassa kuuluisi olla työpaikan puolesta. Varaudu siihen, että vaateita voi joutua vaihtamaan kesken työpäivänkin.. Meillä on ihan työtakit ja housut/ mekko halukkailla. Kerran vuoteen tilataan uudet vakihenkilöstölle ja sijaisille löytyy kanssa vaikka miten.
T-paitakin on ihan kätevä. Ongelmana vaan taskujen puute jos pitää kantaa mukana hälytintä, puhelinta ym välineistöä.

Vanhainkodissa omat vaatteet? Paras siellä kyllä on hoitajan asu. Hankkisin sinne just parit hoitajan housut ja pari peruspaitaa jostain. Ehdottomasti eri vaatteet kuitenkin töihin ja kotiin vaikka omat oiskin.

Älä ainakaan itse osta jos kerran vaihtoehto on :) ihan vaan sillä että työnantajan velvollisuus olis kuitenkin hommata kunnolliset vaatteet, tosin eipä meilläkään hommata kun satunnaisesti liivejä. Yksityisellekö meet? Monessa paikassa ei saa viedä vaatteita kotiin pestäväks bakteerien takia, mut meillä saa. Avopuolella olen, joten ihan tavalliset vaatteet on käytössä, semmoset mitkä on mukavat päällä, ei kiristäpurista. Mulla on rennot farkut, t-paita ym

Mulla on ollut hoitajan valkeat housut ja t-paita (varattu vain työkäyttöön) tai hihaton paita jonka päällä työpusero (värillinen). Eli omat vaatteet ellei sijaisten rekistä ole sopivia löytynyt

Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Sellaset jotka kestää kuuuuuumaaaaassa pesua usein ja siis et kestää kaikkea eritettä mitä ihminen erittää :whistle: väljät että ei kinnaa kun satakilosia kampeaa jos vaikka missä asennoissa jos vaikka mihin, että ei housun sauma ratkee tai stringit pikota ettei papat saa sydänkohtauksia :snotty:

Tätä peesaan. Vaatteet pitäis mieluiten pestä 80 C lämpötilassa. Hoitoalalle suunnitellut vaatteet on yleensä mukavimmat käytössä, mutta jotain sopivaa ja valmiiksi kaapissa olevaa trikoopaitaa tms. voit käyttää myös.

Joo, siis tottakai eri vaatteet töihin ja kotiin :) Ihan kaupungilla olen töissä, nyt vaan tullut käytäntö, että ei ole enää mitään laitosasuja, vaan itse pitää vaatteet hommata. Siihen saa kyllä vaaterahan. Kotona saa kuulema pestä myös, tai sitten käydä itse pesemässä työpaikan pesulassa. Siihenkin vaan pitäisi kuluttaa kallista työaikaa... Mulla on yhden valkoiset hoitajan työhousut, niissä vaan ei ole taskuja :/ Oon aina tottunut siihen, että paidassa on taskut, niin on helppo roudata tavaroita mukana.

Ai vitsi, kai siellä työpaikalla edelleen jotain asuja on, jos tarvii kesken päivän vaihtaa, luulis ainakin.

Noita vaatteiden värejä myös mietin, minkäväriset ois silmää miellyttäviä?

No kenen silmää niiden pitäis miellyttää niiden vaatteiden? :o Siis jos haluut ja sulla on rahaa ni osta sellaset kuin itseä huvittaa ostaa. Minä en kyllä töihin osta yhtään vaatetta ja ihan sama miltä vanhainkodissa näyttää kunhan paska lähtee pesussa pois, on mun mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
No kenen silmää niiden pitäis miellyttää niiden vaatteiden? :o Siis jos haluut ja sulla on rahaa ni osta sellaset kuin itseä huvittaa ostaa. Minä en kyllä töihin osta yhtään vaatetta ja ihan sama miltä vanhainkodissa näyttää kunhan paska lähtee pesussa pois, on mun mielipide.

Lähinnä tarkoitin sitä, että minkä väriset vaatteet sopisi parhaiten dementiatyöhän. Väreilllä on kuitenkin merkitystä mielialaan jne :) Ja meillä on tosiaan pakko hommata nuo vaatteet itse, tosin luulen, että tilaan sieltä työpaikan kautta. Niitä vaan ei pääse etukäteen sovitamaan, niin on aina hankalaa tietää omaa kokoa :/

Meidän vanhainkodissa monet hoitajat ovat tilanneet vaatteensa Hejco-nimiseltä yritykseltä. Kivoja ja toimivia malleja kauniissa väreissä. Meillä kun on ollut nimenomaisesti toiveena se, että hoitajienkin vaatteissa olisi värejä (kodinomaista hoitoa kun kerran tarjotaan), eikä sitä laitosvalkoista.

itse myös dementiapotilaiden kanssa työskentelen ja löysin vähän aikaa sitten uuden työvaatefirman nimeltä Medanta. tilasin sieltä maailman ihanimmat vaatteet! tuntuvat niin hyviltä ihoa vasten ja hyvin ovat kestäneet kuumissa pesuissa. käytän dementiapotilastyössä noita printtipaitoja ja olen saanut omaisilta niin hyvää palautetta, että olen saanut kanssasisaret kateellisiksi ;) pomokin kehui uusia työvaatteitani. jatkossakin aion tilata sieltä, suosittelen! www.medanta.fi muistaakseni oli osoite...

Yhteistyössä