[QUOTE="...";28594175]en ole hoitajana pk:ssa mutta lapsen äitinä jopa MINÄ sain toiselta äidiltä haukut...
Hoidossa on samanikäinen lapsi kuin meillä, ovat saman kokoisetkin ja samaa sukupuolta.
Kun päästiin lapsen kanssa kotiin (talvi siis oli) ja riisuttiin, huomasin että lapsella oli jonkun toisen lapsen sukat jalassa. Tunnistin kenen.
No, sen väristä pyykkiä oli menossa koneeseen joten otin ja pesin sukat ja kuivautin narulla aamuksi.
Aamulla tämän toisen äiti tuli yhtäaikaa pihaan ja annoin sukat pestynä hänelle. Hän raivostui, että kun meidän pirkkoliisapetterillä on VAIN YHDET varasukat hoidossa niin NIITÄ EI SAA VIEDÄ POIS eikä lainata kenellekkään. VOi jumaliste se huusi saman saarnan vielä hoitajallekin. Ei kiitosta sukkien pesusta tms edes palauttamisesta...
Omalla lapsella oli ilm. sukat kastuneet ja hoitajat laittaneet sukat kuivuriin, vaikkakin meidän lapsella on 2 paria sukkia repussa. Kaverinsa oli sitten ystävällisesti antanut repustaan omat sukat toiselle jalkaan. Eihän ne hoitajat voi pienistä sukista tietää kenenkä ne on!
Mulla on lapsille repussa kahdet varavaatekerrat mukana, ja olen sanonut hoitajille että niitä saa muutkin lainata jos kova tarve on kunhan palauttaa joskus... Meillä on aivan perkeleesti vaatetta kotona joten en karehdi.
Ja saivartelijoille, pihavaatteita on vain yksi vaatekerta...[/QUOTE]
Juu, tuollaisia vanhempia onneks on myös. He eivät turhista todellakaan huomauta tai tee numeroa, vaan ymmärtää, että pk:ssa on lapsia paljon ja välillä työntekijätkin vaihtuu, joten vaatteet yms. saattaa sotkeutua.
Aivan naurettavaa alkaa rähisemään toiselle perheelle jos he vielä palauttaa sen kadonneen vaatteen, pestynä ja seuraavana päivänä, mutta tälläisiä vanhempia myös on. Tekisi mieli sanoa että haloo, miten naurettavaa ja turhaa on noin pienestä asiasta nostaa meteli?! On aivan selvä, että joskus saattaa vaatteet vaihtua tai jalkineet - pk:ssa kun tosiaan on muitakin lapsia hoidettavana. Eniten pistää vihaksi kun on näitä vanhempia ketkä tuovat muksunsa vuoden vanhoina täyteen ryhmään ja kehtaavat meille valittaa
Hoitaisivat vauvansa itse kuten sen ikäiset kuuluukin.