Hoitajan oma lapsi päivähoidossa

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen
Olen kuullut, ettei hoitajan oma lapsi saisi olla samassa päivähoidossa äitinsä kanssa. Meillä näin on ja asia vaivaa joitain vanhempia. Vetoavat siihen, ettei näin saisi olla. Mutta pitääkö tuo paikkaansa ja miksei saisi? Saahan koulussakin äiti olla opettajana.
 
millipilli
Mua itseäni häiritsi se, että olin samassa päiväkodissa jossa äiti oli töissä vaikka oltiinkin ihan eri puolilla päiväkotia. Tiesin kuitenkin koko ajan, että äiti on samassa talossa ja sitä myöten vinguin päivät pitkät että on ikävä äitiä kun tiesin, että on niin lähellä
 
tjoo..
pph:lla saa olla päikkärillä ei ilmeisesti samassa ryhmässä. Piste ja aamen, muaki häiriis, koska on puolueellista, oli miten ammattilainen äiti tahansa nii äiti on tosiaan äiti lapselleen ja leijona emo yms..
 
vieras
Ai että pitäiskö pph:n muka laittaa omat lapset toiselle pph:lle? Kyllä saa olla. Itse olen kuullut, että se ei ole kovin kiva äidille jos lapsi omassa ryhmässä päiväkodissa ,mutta en ole kyllä kuullut että se ois kiellettyä. Moni vaan ei edes tahdo omaa lasta siihen samaan ryhmään.
 
ap
Meillä ryhmiä on vain yksi, joten tasan samassa ryhmässä ovat äiti ja lapsi. Mutta eipä tuohon taida mitään kieltoa olla. Itse en ole epäillyt hoitajan olevan epätasavertainen, mutta kyseessä onkin meidän omahoitaja, joten ehkä siksikin huomioi meidät.
 
vieras
meilläpäin on myös äiti hoitamassa myös omia lapsiaan päiväkodissa, enkä ole kuullut/huomannut että siitä olisi mitään haittaa ollut. ehkä se on sitten sitä ammattilaisen taitoa olla hoitotäti hoitopaikassa ja äiti kotona.
 
Mä oon itse ollut töissä päiväkodissa, jossa olivat omat lapsenikin (silloin 3v ja 6v). Eipä siitä mitään ongelmaa syntynyt, olin kylläkin eri osastolla kuin omani, mutta eivät mun omat lapset siellä koskaan mua koittaneet esim ulkona mitenkään "hyväkseen käyttää" tai erityisoikeuksia saada, enkä mä heitä sen erikoisemmin kohdellut kuin muitakaan.
 
Kaikissa paikoissa, missä olen työskennellyt (4paikkakuntaa), on ollut niin, että äiti voi kieltäytyä työskentelemästä samassa ryhmässä kun oma lapsensa. Mutta jos kuvio äidille ok, niin kenelläkään ei pitäisi olla sanomista siihen. Harvoin kuitenkaan näkee äitejä, jotka haluaisivat olla lapsensa ryhmässä.
 

Yhteistyössä