hoitajalle palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ilona"

Vieras
paljon maksa hoitajalle palkkaa? tämä tyttö on naapurista 19-vuotias tyttö.
olen hakemassa yksityisen kodinhoidon tukea, ja siinä kysytään palkka €/kk niin alko mietityttään, että paljos nyt sit maksan hänelle? paljoa sen ei tarvitse olla. mutta paljon? onko siinä jtn laki juttua että paljon pitää maksaa vai voidaanko me ihan keskenään sopia?

Kyllähän Suomessa minimipalkat on. Lisäksi sitten verotushommat, vakuutukset jne.

Summia en kyllä osaa sanoa, osaisko ne Kelassa neuvoa tai sitten ainakin kertoa mistä saa lisätietoa?

Niin tuli mieleen että kaverini toimii yhden perheen kotona lapsenvahtina, ja muistaakseni puhui minimipalkan olevan n. 8,5e/h.

Viimeksi muokattu:
niinhän nuo on. ikinä ennen en oo tälläsess' tilanteessa ollu ja nyt oon. täytyy miettiä joku summa.
kelassa ei osattu sanoa mtn, että onko jtn minimi palkkaa jne

Jos maksat palkkaa työnantajan ominaisuudessa, niin kuin asia on, tulee sun maksaa myös TELit ja mm. lakisääteiset tapaturmavakuutukset mun käsittääkseni. Kannattaa ottaa kaikesta selvää, ettei tule sitten jälkikäteen kalliiksi!

Mieti ap sen pohjalta mitä hoitajan tehtäviin kuuluu. Lasten lukumäärä+iät. Itse olen tehnyt perheissä töitä ja palkka on aina suhteutettu noihin asioihin. Ylipäätään kun kysessä on todella vastuullinen tehtävä, ei voi ajatella että paljoa ei tarvi maksaa.

[QUOTE="ilona";27960890]juu täytynee mennä jostain ottaan selvää[/QUOTE]

jos maksat yksityiselle henkilölle tulle sen palkan päälle 1.5kertaa muita kuluja. eli jos annat tytölle käteen 100€ maksaa se sinulle 150€. ypph saa sen 500€ per lapsi. siitä voi laskea tuntipalkan. meillä on 3.5€ tunti mutta onkin vain kaverillahoidossa muutaman päivän viikossa, ei siis mitään virallisia sopimuksia.

mut itse voisin ajatella laskevani summan niin et periaatteessa hoitajalla vois olla 5 lasta, jos tuntipalkka yhteensä 15€(hoitajalle jää se 10€) niin olis 3€ tunti per lapsi.

Yhteistyössä