Hoitaja! Tapoitko tänään potilaan tietämättäsi?

  • Tykkää
Reactions: Pin ja Peyote
vierailija
Tavallinen influenssarokote ei kylläkään aiheuta narkolepsiaa eikä vaaranna terveyttä muutenkaan, varsinkaan influenssaan verrattuna. Faktat suoraan ja hysteria pois kiitos.

Sinänsä jokainen lääkäri ja hoitsu todennäköisesti tappaa vahingossa jonkun potilaan uransa aikana joten ei toi otsikko nyt niin shokeeraava ole kuin aloittaja ehkä luuli. Hoitoala vaatii ihmiseltä paljon, sekin pitää vain kestää.
 
vierailija
Tietämättä... Eli enhän silloin tiedä tuohon kysymykseen vastausta, mutta jos järjellä ajattelen, niin en ilmeisesti, koska yksikään asiakkaistani ei urani aikana ole kuollut influensaan. Tai ainakaan virallinen kuolinsyy ei ole kait sellainen ollut. Keuhkokuumeeseen on kyllä jokunen asiakas sitten lopulta kuollut, joka tietysti voi olla syys-yhteydessä influenssaan, mutta itse influensaan ei.
 
sairaanhoitajatar
Olen ottanut influenssa rokotuksen - en siksi, että olen hoitaja, vaan koska kuulun riskiryhmään. Voi olla, että olen tappanut ihmisiä, tietämättäni. Olen kuitenkin varma, että olen auttanut ( ja pelastanutkin) ihmisiä omalla ammattitaidollani!
 
Ottakoon ne potilaat influenssarokotuksen jos haluavat taudilta säästyä. Hoitajia siihen ei voi velvoittaa.
Mites syöpäpotilaat? Rokotteesta ei ole hyötyä, koska heillä ei ole vastustuskykyä, eli vasta- aineita ei vaan kehity. Mutta todellakin influenssa voi tappaa syöpäpotilaan, ei tee edes tiukkaa.
Hoitajat voi ja pitäisi mielestäni joillain osastoilla varsinkin velvoittaa, eihän sinne ole pakko hakeutua töihin!
Ja alkuperäiseen; todennäköisesti en, lapsisyöpäpotilaita hoitaessani olen ottanut rokotuksen joka vuosi, niin nytkin jo pari viikkoa sitten työn lomassa, ja rokotin muut vuorossa olleet samalla.
Paljon tiedon merkityksestä kertoo muuten että lääkäreiden rokotusprosentti oli viimevyonna yli 94%, hoitohenkilöstön yli 80 ja muun henkilöstön 60...
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
vierailija
En aio ottaa rokotetta. Neljä kertaa olen sen ottanut ja tullut joka kerta sairaaksi. Joo joo, rokotteesta ei voi sairastua. Kumma juttu, että silti joka kerta sairastun, ihan kunnolla. Kuumetta yli 38 astetta ja joka paikkaa kolottaa ja särkee. Ja tämä kestää noin viikon. Koska muuten olen aivan terve, ei minulla ole mitään hinkua ottaa sairaaksi tekevää rokotetta. Vaikka miten painostetaan.
 
En aio ottaa rokotetta. Neljä kertaa olen sen ottanut ja tullut joka kerta sairaaksi. Joo joo, rokotteesta ei voi sairastua. Kumma juttu, että silti joka kerta sairastun, ihan kunnolla. Kuumetta yli 38 astetta ja joka paikkaa kolottaa ja särkee. Ja tämä kestää noin viikon. Koska muuten olen aivan terve, ei minulla ole mitään hinkua ottaa sairaaksi tekevää rokotetta. Vaikka miten painostetaan.
No oletko töissä paikassa jossa voit sen tartuttaa riskipotilaisiin? Jos olet niin aika tylyä, ehkä kannattaisi vaihtaa johonkin missä et riskeeraa muiden terveyttä valinnallasi?
 
vierailija
Juu ei siihen tappamiseen hoitajia tarvita. Riittää kun potilas ihan itte käy kerrankin sielä kanttiinissa, tai koko osastolle tulee yksikin omainen flunssapöpön oireettomana kantajana.
Hoitajat sentään pesee ja desinfioi käsiään.. Entäs omaiset? Tai potilas itse mennessään ostamaan sen munkkipossun kanttiinista, niinkö tulee pestyä kädet ja desinfioitua puoli minuuttia ennen kuin alkaa ahtamaa sormillaan sitä munkeroista suuhun
 
Meill
Juu ei siihen tappamiseen hoitajia tarvita. Riittää kun potilas ihan itte käy kerrankin sielä kanttiinissa, tai koko osastolle tulee yksikin omainen flunssapöpön oireettomana kantajana.
Hoitajat sentään pesee ja desinfioi käsiään.. Entäs omaiset? Tai potilas itse mennessään ostamaan sen munkkipossun kanttiinista, niinkö tulee pestyä kädet ja desinfioitua puoli minuuttia ennen kuin alkaa ahtamaa sormillaan sitä munkeroista suuhun
Meillä ei potilaat todellakaan liiku sairaalan yleisissä tiloissa, kaikki mahdolliset kuvauksetkin tehdään osastolla.
Ja omaiset rokotetaan, tottakai
 
vierailija
Ihmeellistä rokotepainostusta. Tehokkaampaa olisi, jos hoitajat eivät menisi puolikuntoisina töihin. Aina ei ole edes kyse siitä, että sijaisia ei olisi, vaan säästösyistä niitä ei varsinkaan kesken päivän hommata. Järki käteen.
 

Yhteistyössä