hoitaja lapsille kotiin yksityisen hoidon tuella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siisii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siisii

Vieras
onko kukaan käyttänyt tälläistä hoitomuotoa? kattaako tuo yksityisen hoidon tuki kuinka paljon hoitomaksusta?

jos palkkaamme hoitajan kotiin, voiko hänet palkata niin, että tekee työtä 3 vuorossa ja miten se vaikuttaa hoitomaksuihin?

Mielestäni, kun itse etsit hoitajan, voit sopia hoitoon liittyvät asiat hänen kanssaan. Yksityisenhoidontuki taitaa olla kaikille sama, mut se mitä itse maksaa palkkaa sen lisäksi on perheen ja hoitjana välinen asia. En siis ole varma.

Meillä ei kotiin palkattu hoitajaa, vaan lapset olivat yksityisellä pph:lla. Mutta kai siinä jotain yhtäläisyyksiä on. AIkaa on tosin kulunut, mutta muistelen, että joku yläraja siinä tietty on, minkäverran tukea voi saada ja aina pitää jäädä maksettavaa myös vanhemmille itselleen. Eli käytännössä kokopäivähoitoa tai vuorohoitoa ei kyllä kokonaan pysty sillä tuella kattamaan. En osaa kyllä sanoa, kuinka paljon yksityiselle hoitajalle tulisi vuorotyöstä maksaa.

Mä olen itse toiminut enne omia lapsia yksityisenä lastenhoitajana 5v.Mulla oli viisi lasta hoidossa ja se kannatti.Ihan en yhtä lähtisi hoitamaan tai edes kahta kun jäisi niin paljon maksua sitten perheelle.Mutta on niitä varmaan paljon jotka suostuu tulemaan ja tuo 3-vuorotyö on kyllä aika haastava juttu.Ja ei tuo kata oikein mitään vaan pitää kyllä perheiden maksaa lisää siihen summaan tai näin yleensä on kaikilla ollut.

Yhteistyössä