Hoitaja kotona?

  • Viestiketjun aloittaja Töihin
  • Ensimmäinen viesti
Palkka ei ole ainoa menoerä. Jos palkkaat hoitajan kotiin olet työnantaja ja maksat vakuutukset, sos. turvamaksut, tilität verot, teet vuosi-ilmoitukset yms. Nämä sivukulut lisäävät palkkaa melko huimasti.
 
vieras
työllistämistuella tai yhdistelmätuella saa halvemmalla, mut siinä on omat vaaransa kun pitkäaikaistyöttömiä työllistetään. Minimipalkka on alun toista tuhatta euroa, josta jää yhdistelmätuella n250e ja työllistämistuella n 400-600e itselle maksettavaksi (pari vuotta sitten, mikä lie nyt tilanne)
 
Töihin
Ajattelinkin, että se olisi jotain 8 e/h ja toki tiedän työnantajakulut.

Ja tämä työllistämistuki-juttu ei tullut edes mieleeni, joten kiitos :)
Täytyy lähteä tutkimaan, mikä tuo yhdistelmätuki on. Kiitos tosi paljon tästä vinkistä.
 
vieras
yhdistelmätukeen vaaditaan että työnhakija on ollut työtön 500päivää, joten kannattaa olla tarkkana ettei tule ongelmatapausta työntekijäksi. Ja muista: KOEAIKA
 
Töihin
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Ja tääl meil on ihan kunnan pph myös lapsen kotona hoitamas...
Siis tarkoitatko "myös lapsen kotona", että lapsi kuitenkin on välillä siellä pph:n kotona?

Minä haluaisin hoitajan, joka kuljettaisi lasta eskarissa. Ja mahdollisesti toista lasta myös kerhossa (2 krt/viikko) Tekeeköhän kukaan hoitaja tällaista, siis pph....

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Ja tääl meil on ihan kunnan pph myös lapsen kotona hoitamas...
Siis tarkoitatko "myös lapsen kotona", että lapsi kuitenkin on välillä siellä pph:n kotona?

Minä haluaisin hoitajan, joka kuljettaisi lasta eskarissa. Ja mahdollisesti toista lasta myös kerhossa (2 krt/viikko) Tekeeköhän kukaan hoitaja tällaista, siis pph....
Ainakin täällä vaaditaan että lapsia on vähintään kolme. Ja tosi hankala saada. Joskus kyselin niin heidän toimenkuvaan ei kuulu siivous eikä ruoanlaitto edes. Täytys ite tehdä valmiiksi mistä antaa lapsille.

Mutta meidän kunta on muutenkin vastahakoinen ihan kaikkeen.
 
Siis tarkoitin et se hoitaja on siel lapsen kotona hoitamas. Ei näissä tapauksissa hoitajalla.Yhtä tällästä hoitajaa jututin kerran niin sano et kyl hän tekee lapsille ruuan. Ja sit muuten tuol mun ex-kotikaupungis tiedän et yhdes paikas ku oli kunnan hoitaja kotona hakivat ruuan läheisestä päiväkodista, siis lounaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin:
Kiitos kaikille vastauksista. :) Lähden mietiskeleen vaihtoehtoja sänkyyn.

Jos joku haluaa nostella tätä aamupalstailijoille, niin saa nostella :D

Hyvät yöt.
Öitä :)
Kysele päivähoitotoimistostakin. Ja jos yksityiseen päädyt niin sehän tekee mitä sä vaadit, eli just noi kerho ja eskarikuljetukset

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Siis tarkoitin et se hoitaja on siel lapsen kotona hoitamas. Ei näissä tapauksissa hoitajalla.Yhtä tällästä hoitajaa jututin kerran niin sano et kyl hän tekee lapsille ruuan. Ja sit muuten tuol mun ex-kotikaupungis tiedän et yhdes paikas ku oli kunnan hoitaja kotona hakivat ruuan läheisestä päiväkodista, siis lounaan
Niin kotona hyvinkin. Pitää olla kolme lasta että voi saada kotiin kunnallisen pph.n
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Siis tarkoitin et se hoitaja on siel lapsen kotona hoitamas. Ei näissä tapauksissa hoitajalla.Yhtä tällästä hoitajaa jututin kerran niin sano et kyl hän tekee lapsille ruuan. Ja sit muuten tuol mun ex-kotikaupungis tiedän et yhdes paikas ku oli kunnan hoitaja kotona hakivat ruuan läheisestä päiväkodista, siis lounaan
Niin kotona hyvinkin. Pitää olla kolme lasta että voi saada kotiin kunnallisen pph.n
Ei näin joka kunnassa!
Jos luet ylempää niin veljeni sai hoitajan kahdelle lapselle kotiin.
Sitä en tiedä mitä muita vaatimuksia siihen on.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Siis tarkoitin et se hoitaja on siel lapsen kotona hoitamas. Ei näissä tapauksissa hoitajalla.Yhtä tällästä hoitajaa jututin kerran niin sano et kyl hän tekee lapsille ruuan. Ja sit muuten tuol mun ex-kotikaupungis tiedän et yhdes paikas ku oli kunnan hoitaja kotona hakivat ruuan läheisestä päiväkodista, siis lounaan
Niin kotona hyvinkin. Pitää olla kolme lasta että voi saada kotiin kunnallisen pph.n
Ei näin joka kunnassa!
Jos luet ylempää niin veljeni sai hoitajan kahdelle lapselle kotiin.
Sitä en tiedä mitä muita vaatimuksia siihen on.
Se on yleinen käytäntö ja veljelläsi oli ns. poikkeustilanne... Varmaan kunta halusi tukea sillä tavalla.

 
Aikanaan olin yhessä perheessä hoitamassa kaksosia. Perheen äiti ehdotti, että tekisin "pimeenä", eli ei menis veroja eikä sos.-, ym. maksuja. Nuorena tytönhupakkona ja rahankiilto silmissä suostuin moiseen, mutta totuus tulikin sitten aika äkkiä julki... Silti palkkani oli niin huono, ettei varmaan kukaan olisi suostunut ko. hommaan... Tyhmä minä! Kyseisen perheen äiti on sitäpaitsi erittäin pihi; kerran menin tyhmä ostamaan hältä puutarhavattuja ja niistäkin otti sairaan kovan hinnan... No, olenpahan oppinut jotain kantapään kautta...
 

Yhteistyössä